Dost už plivání na 2K, dost už remcání a dalšího různého všemožného vybíjení se. Tenhle vydavatelský koncern na všechny fandy udělal obrovskou boudu. A to je, dámy a pánové, tak nějak všechno. Snaží se zpeněžit skoro každou skopičinu a skutečná kvalita je kdesi pod ledem, začalo to Jimmym a následovalo malými přidavky. Má Joe šanci očistit pověst českých bohatýrů z Brna? Jak již bylo v úvodní anotaci taktně naznačeno, je to takové ledajaké. Ostatně posuďte sami.
Co se médií a PR týče, byly jsme informacemi o posledním DLC do rodiny Mafia II slušně krmeni. Začalo to prvními , velmi slibnými, obrázky a pokračovalo odtajňováním příběh a nakonec jsme mohli vidět zajímavý trailer. V důsledku to znamenalo jakousi natěšenost, protože po vlahém plešounovi by mohl přijít charismatický týpek.
Jenže ne každý den je posvícení a tudíž vše není tak růžové jak se zdálo. Za Joea hrajeme v době, kdy jeho kamarád do tandemu Vito užívá plných výhod pobytu ve státním nápravném zařízení. Žádná novinka, samozřejmě. Prvním úkolem je vystopovat hajzlíka, který za Vitovo zabásnutí může a slušně ho odpravit. Tam kde jsme si slibovali podle informací a videí slušné doplnění příběhu z původní hry ale nastalo něco, co se popisuje jako vyplňování mezer v tržním deficitu firmy.
Jasně, začátek je stylový a jedna z věcí, která se opravdu povedla, byl úvod. Cutscény, hláškující hlavní protagonista a další prkotiny dokázali zase na našich tvářích vykouzlit kouzelný a lišácký úsměv. Jenže po pár desítkách minut se dozvídáme to, že jediné co nás bude držet u klávesnic, není příběh!
Před každou z misí na vás totiž nebude čekat nějaké video, které vás seznámí s reáliemi daného úkolu. Po vzoru minulého DLC totiž budete dojíždět na místa určená na mapě a tam nacházet ikonky symbolizující daný úkol. V krátkém textu se dozvíte co je vaším úkolem a jde se na věc.
Bohužel to atmosféru nijak nepodtrhne a svým způsobem to tvoří takový polotovar mezi drsnou frenetickou akcí (Jimmy) a vcelku přívětivou filmařinou (Vito), a to není dobře! V podstatě se tak stane, že se vždy budete moc těšit na pár cutscén, které jsou ale mezi tím vyplněny právě již zmíněnými „kartičkovými“ úkoly.
Vzhledem k tomu, že budete ve svém bloudění kooperovat většinou s lidmi, jenž znáte z předchozího putovaní městem Empire, je to na škodu. Například starému známému a opravdu upištěnému Martymu tak vývojáři nevěnovali prostor a chvíle, které mohli být opravdu dosti peprné tak jsou ty tam. Místo toho prostě dostanete úkol, ve kterém je Marty v čudu a domlácený partičkou Bomberů a vy ho z toho musíte dostat.
Naštěstí je tu jedna věc, která se nám skutečně zalíbila a která nás bavila. Bylo jí objevování nových interiérů nebo exteriérů města. Empire Bay dostalo na severu novou silnici a přehradu (první úkol se odehrává tam) a je tu kupa dalších míst, které stojí za hlubší prozkoumání. Plnění úkolů se tak neomezuje jenom na střílení venku, ale celkem dobře dávkuje prostředí podle aktuální atraktivity a podle toho, abyste si nevšimli, že pořád děláte hodně podobné vylomeniny.
Rozhodně je radost podívat se na místa jako stanice metra v Kinstonu nebo vila bohatého perverzního chlípníka, který dělá se sociálními pracovnicemi (rozuměj prostitutky) hnusné věci. Architektura opravdu potěší a je svěží a je vidět, že tohle už muselo být delší dobu udělané a rozpracované. Co ale opravdu bije do očí/uší je to, jak moc je zřetelné, co bylo do hry napěchováno násilím na poslední chvíli, aby to bylo „JAKOŽE delší“. Ono se to možná nezdá, ale mise typu „Varuj támhlety týpky, než bude pozdě“ jsou sice fajn, jenže když k oné postavičce doběhnete a stlačíte akční tlačítko a jak trubka čekáte na nějaký dialog, jen abyste zjistili , že se tady mluvit nebude, je zhovadilost. Totálně nás ale dostal moment, kdy jsme měli nějakému majetnému majiteli nového auta ukázat, co všechno daná kára umí a vzít ho na projížďku. Když jsme ale nasedli do auta, nikdo vedle nás neseděl. Divné.
Naštěstí jsou úkoly celkem různorodé a tak si nepřipadáte jako terminátor, ničící jednu rotu gangsterů za druhou. Pár zadání v nás navíc evokovalo jakousi velmi příjemnou vzpomínku na první Mafii (taxikaření, střet s mafiány v nadzemním parkovišti), občas se ale stane, že vás prostě daný úkol nebaví a těšíte se, až ho budete mít za sebou. Místy jsou také hluchá místa a některé mise i na střední obtížnost dají skutečně neuvěřitelně zabrat, a když se zdá, že je vše Ok, dostanete přes dvacetimetrovou vzdálenost do palice brokem. Holt, život je svině…
Naše pocity jsou dosti smíšené. Hra vám vydrží celkem dost dlouho (7-9 hodin), ale zase se velmi často potkáte s nedostatky. Znovuhratelnost tu pro někoho může být vcelku viditelná a to v online žebříčcích. Není tu přidáno moc nových věcí (pár oblečků, hudba), ale pár misí se svými kvalitami může rovnat originálu a možná jsou ještě lepší než ten. Bohužel je vidět, že je to splácané dohromady z něčeho, co mělo být nejspíš v původní hře. Zamrzí to, i když vás tohle DLC bude stát jenom dvě stovky, no ne?