The Last of Us: Left Behind

The Last of Us: Left Behind - recenze
The Last of Us: Left Behind - recenze
15:47, 16.02.2014

The Last of Us se hned po svém vydání v červnu minulého roku stal bezesporu jedním z nejlépe hodnocených titulů, které kdy spatřily světlo herního světa. My jsme také samozřejmě nešetřili chválou a náš Kuba dal této hře plně zasloužených 95/100, které ho i dnes nechávají spokojeně spát. Od dob vydání této hry už ale uběhla nějaká ta doba a studio Naughty Dog se prozatím vytasilo pouze s menšími multiplayerovými DLC balíčky, kterých je již nyní v oficiálním Playstation obchodě požehnaně. Na svatého Valentýna se ovšem Sony vytasilo s tahákem, který dokázal vrátit hru The Last of Us do středu pozornosti všech hráčů. A tímto tahákem není nic jiného, než-li příběhový přídavek s Ellie v hlavní roli – The Last of Us: Left Behind.

Protože je toto DLC určeno jen pro lidi, co původní hru dohráli, tak v této recenzi najdete mnoho spoilerů, které by pro The Last of Us netknuté hráče mohly být naprosto fatální. Nechci nikomu pokazit tak dobrý zážitek, jakým TLOU bezesporu je, takže pokud jste se k této hře doposud nedostali, přestaňte číst tento článek a hned jděte do nejbližšího herního obchodu pro svůj kousek. Po dohrání se sem už samozřejmě vrátit můžete.

Klik pro zvětšení (The Last of Us: Left Behind - recenze)

Pokud patříte mezi sortu hráčů, kteří hru sice dohráli, ale prakticky na ní nesáhli od jejího vydání, nemusíte se ničeho obávat. Hra vám při krátkém uváděcím filmečku zrekapituluje, proč se nacházíte tam, kde se právě nacházíte, a co vás do této situace dostalo. A že je co vyprávět. Left Behind začíná v bodě, který byl v původním příběhu takovým menším milníkem.

Left Behind stojí v oficiálním Playstation obchodě 405 Kč, obsahuje české titulky a celkově zabere něco okolo dvou až tří hodin.

Vzpomínáte na Joelův pád na ostrou tyč, ze kterého se dost značnou část druhé poloviny hry vzpamatovával, zatímco se o něj Ellie starala? Přesně zde začíná i Left Behind. Ellie umístila Joela do bezpečí a začala pátrat po lécích, obvazech a jednoduše všem, co by mu pomohlo k uzdravení.

Left Behind je charakteristický a zajímavý zároveň hlavně ve střídání období. Toto DLC je přece jenom již od začátku známo tím, že celé pojednává o vzpomínkách Ellie na její nejlepší kamarádku Riley. Jednu chvíli se tedy snažíte přežít při hledání léku za zvuku chodících clickerů, zatímco v tu druhou si s Ellie a Riley užíváte volného času v místním opuštěném obchodním centru. Část s Riley je samozřejmě uvolněnější, zvážíte-li fakt, že Ellie v té době ani ještě neumí zacházet se zbraní, natož z ní střílet.

Vývojáři se snažili znázornit vztah mezi oběma dospívajícími děvčaty jak nejreálněji to šlo. Obě se tedy neustále popichují, vtipkují a užívají si opuštěného obchodního centra, kde se skoro celá vzpomínka odehrává. Dialogy mezi oběma postavami jsou napsány až královsky, zvláště když si představíte, že například taková návštěva obchodu s maskami nebo videohrami musí být pro Ellie a Riley velký zážitek.

Vývojáři se snažili znázornit vztah mezi oběma dospívajícími děvčaty jak nejreálněji to šlo.

Zatímco se v těchto vzpomínkách prakticky nic nebezpečného neděje, v přítomnosti Ellie bojuje o svůj holý život. Znovu si tedy můžete zahrát sekvence plné přestřelek, a to s lidskými i infikovanými nepřáteli. A stejně jako dříve budete pro bezpečné projití lokace využívat nejrůznější techniky průchodu, nemluvě o hledání nejrůznějších věcí pro sestavení bomb, molotovů nebo lékarniček.

Po stránce vizuálů se od původní hry Left Behind nijak příliš neliší. Opět je k vidění naprosto úžasně vymodelované prostředí, které ve své kvalitě strčí do kapsy i spousty dnešních titulů. Popravdě, lokace v obchodním centru patří k těm nejzajímavějším a nejhezčím sekvencím, které jsme si mohli za celou původní hru projít. Celkovému ozvučení nejde snad ani nic vyčíst, samozřejmě stejně jako u hlavního příběhu.

Left Behind stojí v oficiálním Playstation obchodě 405 Kč, obsahuje české titulky a celkově zabere něco okolo dvou a tří hodin. Pokud vám cena přijde přemrštěná, nebojte. Obsahově to hra více než dobře vyváží a vy se budete naprosto skvěle bavit od začátku do konce. Alespoň mě toto DLC bavilo stejně, ne-li více, jako samotná původní hra. Je jen škoda, že už se u The Last of Us nejspíše žádného dalšího přídavku nedočkáme. Je to už nějaká doba, co Naughty Dog oznámil, že Left Behind bude posledním singleplayerovým DLC pro The Last of Us. Inu, alespoň, že se povedla premiéra tohoto přídavku, a to hned na jedničku.

Recenzovaná platforma: Playstation 3
85%
První a poslední příběhové DLC se náramně povedlo. Škoda jen, že další už nebude.