Square Enix: Anti-pirátská ochrana je nedílnou součástí byznysu

Square Enix: Anti-pirátská ochrana je nedílnou součástí byznysu
10:30, 17.04.2014
Herní studio Square Enix, se v následujících útržcích z rozhovoru zabývá kontroverzním anti-pirátským opatřením, a zdůrazňuje, že tento aspekt by neměl nijak zasahovat do výsledné hráčské radosti z hraní her.

V rozhovoru se zahraničním portálem TorrentFreak, se obchodní manažer herního studia Square Enix (série Final Fantasy, letošní restart THIEFA...) rozpovídal o věcně zatracovaném tématu anti-pirátského opatření (DRM), jenž je dle jeho slov nezbytnou součástí podnikání na neúprosné herní půdě.

"Primární účel zavedení DRM znamená pro naše herní studio to samé, co pro ostatní odvětví v podnikání představuje značný obrat v prodeji: zisk," prohlásil manažér pro obchodní a právní záležitosti Adam Sullivan. "Efektivitu zavedení ochranných IP adres, které mají odradit mnoho rádoby pirátů, je velmi těžké změřit. Zkrátka se musíme spoléhat na nám dostupné údaje zprostředkované naším prodejním týmem a tuctem různých prodejců, spolu se zpětnou vazbou samotných spotřebitelů - hráčů."

"Klíčem zavedení DRM je fakt, že svým působením nemůže nijak zasahovat do možnosti zákazníka pořádně si užít svou hru."

Mnozí hráči se vůči zavedení DRM postavili, a s argumentem hlásajícím negativní ovlivňování hráčských zážitků sjednotili početné množství hráčů plných odporu k tomuto opatření. Jedním z nejhlasitějších odpůrců DRM je Polské studio CD Projekt Red, které se dokonce rozhodlo zavést svůj vlastní DRM-free nesoucí název GOG. Sullivan vysvětlil, že DRM musí být využito takovým způsobem, aby negativně nenarušoval zkušenosti hráče.

Ačkoliv se oproti DRM staví velké množství hráčů, Sullivan věří, že v budoucnosti si najde své místo. "Vše záleží na vaši vlastní definici DRM - osobně si totiž myslím, že DRM bude v dohledné budoucnosti více než důležitým."

"Mnozí lidé věřili, že nárůst her honosících se titulem free-to-play, bude pro DRM znamenat jediné. Smrt. Přeci jen, kdo by se snažil "cracknout" hru, za jejíž maličkost nemusíme platit? Bohužel proběhly i takové útoky, a v důsledku toho bude nutné některé modely DRM v budoucnu zachovat."

"Dokud se budou kolem stále omílaných témat (ochrana osobních údajů, sdílení účetnictví, hacking...) rojit jakékoliv obavy plynoucí z možnosti jejich zneužití, budeme nějakou formu DRM jistojistě potřebovat."

DALŠÍ

CGwillWin