Už roky je nepsaným pravidlem, že hry se jménem Tom Clancy na obalu jsou zárukou kvalitního akčního titulu. Jinak tomu není u světově známých sérií, jako Splinter Cell, Ghost Recon a nebo Rainbow Six a jinak tomu ani nebude v případě The Division od Massive Entertainment – jedné z nejočekávaněších her pro tuto generaci konzolí a PC. The Division se sice doposud nedočkal konkrétního data vydání, vsadili bychom se ale, že nás Ubisoft nenechá dlouho čekat (další E3?). A protože vývoj prý probíhá jak má a my si tento zajímavý titul budeme moci zanedlouho sami vyzkoušet v našich mechanikách, proč si krapet neshrnout veškeré informace, které nám Ubisoft o této hře prozatím vyzradil? Není toho zrovna málo.
Co je důležité si říct, je fakt, že The Division je výhradně next-genovou záležitostí. Už při oznámení na E3 2013 to Ubisoft oznámil s tím, že hra bude dostupná POUZE pro konzole této generace – PS4 a Xbox One. PC verze byla z nějakého podivuhodného důvodu vynechána, což na sebe samozřejmě nenechalo příliš dlouho čekat. PC komunita se ihned po oznámení vzbouřila, což může následně dokázat i graf nárůstu poptávky po vidlích a pochodních, který taková čísla naposledy zažil při oznámení konzole Xbox One. Ubisoft na tuto situaci každopádně rychle zareagoval a s radostí o pár týdnů prozradil, že je v přípravách i verze pro PC. Teď je řada na tobě, Rockstare!
Důvod, proč The Division vyjde pouze pro PS4, Xbox One (a PC) je jednoduchý. Konzole staré generace by si jednoduše výkonnostně nevystačili s takovým náporem, jakým hra bezesporu bude. Titul poběží na zbrusu novém Snowdrop enginu, který si při vydání této hry odbyde svou premiéru. A bude to bezesporu dechberoucí a nádherná premiéra, jak dokazují zveřejněné obrázky a videa ze hry. Zejména dynamické osvětlení a efekty obecně jsou vyšperkované do posledního detailu. Naprosto vše má mít ve výsledku efekt na své okolí. Jinak se bude fyzika chovat, když bude pršet a jinak se bude chovat, když bude sněžit. Takové mraky na obloze nebo kouř se budou pohybovat v závislosti na větru.
Vývojáři z Massive Entertainment kladli při vývoji tohoto nového enginu důraz také na destrukci, která se bude chovat odlišně v různých momentech. Sklo se rozsype, ocel se zohne, dřevo se rozletí na třísky. To vše jsme ostatně mohli vidět v prvním gameplay videu prezentovaném na E3. A pokud se náhodou dostaneme z města do přírody, ani to nebude činit Snowdrop enginu žádné problémy. Listí a stromy budou reagovat jak na váš pohyb, tak i na ono zmíněné ovzduší společně se silou větru. Pokud si říkáte, že přeháním... nepřeháním. Přesvědčte se sami ve videu níže.
Jasně, grafika a efekty jsou boží, to je všechno? Ani náhodou! I když se to nemusí na první pohled zdát (a možná ani na ten druhý vzhledem k tomu, že by se hra mohla řadit mezi MMO RPG), ale v The Division najdeme i trochu té zápletky, která nebude zase tak vedlejší, jak by někteří očekávali.
Ubisoft nedal této hře název The Division jen tak pro nic za nic. Příběh se bude točit okolo tajné jednotky říkající si Divize, která je povolávána jen v těch nejkritičtějších chvílích a událostech. A co může být kritičtějšího, než tajemný smrtící vir přenášející se přes peníze, který má na svědomí milióny obětí po celé Americe (a v celém světě obecně)? Podle všeho ovšem není tato tragédie úplně tak nevinná, jak se možná může zdát. Zlí jazykové tvrdí, že prsty v tomto všem měla nejvyšší vrstva společnosti, která za účelem zredukování populace tento vir vyslala do oběhu. Hra by údajně měla být prošpikovaná nejrůznějšími vládními konspiracemi, takže se máme na co těšit.
A jak už to tak bývá ve všemožných postapokaliptických filmech a hrách, společnost se po této katastrofě začne rozkládat až nezbudou žádné zákony a pravidla k dodržování. Tedy až na jedno – přežij za každou cenu. V tomto okamžiku přichází na scénu Divize – několik profesionálně vycvičených agentů, kteří doposud vedli svůj život jako naprosto obyčejní lidé s rodinami. Což se samozřejmě s příchodem této apokalypsi radikálně změní.
Naše divize tedy dostane jasný a stručný úkol – za každou cenu obnovit společnost od základu a znovu jí navrátit do alespoň základního řádu a pořádku. Členové tohoto uskupení k tomu mohou využít jakékoli prostředky a budou mít neomezené pravomoce s výsledkem tohoto jednoho cíle. My konkrétně se o to budeme muset postarat v městě New York, který bude vytvořen přesně podle reálných cest a ulic. U něj se vir rozšířil v takovém měřítku, že je zde jen pár stovek přeživších a všude nevládne nic jiného, než kompletní anarchie.
I když si nejsme úplně jisti, zda se The Division dá řadit mezi MMO RPG se svou online kooperací s kamarády proti nepřátelům z celého světa, RPG s onlinovými prvky to bude každopádně. Sice si nebudeme moci vybrat, zda být medik či odstřelovač, pro naši hrou určenou hlavní postavu Ubisoft naproti tomu slibuje rozlehlé zkušenostní stromy plné různých schopností a úprav. Hra také nabídne rozlehlý zbraňový arzenál, který vedle klasických střelných zbraní nabídne i desítky nejrůznějších hraček schopných zabíjet mnohem efektivněji a v lepším stylu. Není nad to vypustit mezi skupinku nepřátel létajícího drona anebo pojízdné zařízení, které je sejme pěkně zezadu.
Hned od začátku bychom také měli mít úplnou volnost v úkolech a misích, které budou rozmístěné po celé lokaci hry. Čím je The Division zajímavý je i forma tzv. HUDu, neboli zobrazování grafického herního prostředí. Rozhodně nečekejte klasické statické zobrazení mapy či počtu nábojů na obrazovce. Veškeré nastavení, ať už upravování zbraní nebo už zmíněné zobrazení mapy, bude zobrazeno ve futuristicky vypadajícím hologramu přímo ve hře, kdy se taková mapa krásně vykreslí na zemi pod vámi.
Asi největším otazníkem u celé hry bude rozsáhlost integrity multiplayeru, který bude kupodivu hrát s příběhem hlavní roli. Jak to bude celé fungovat v praxi bude velice zajímavé sledovat, vzhledem k tomu, že se nikdo doposud nepustil do projektu podobného rázu a velikosti. Tak snad už se dočkáme toho touženého data vydání, které bude, doufejme, stanoveno ještě na tento rok.