preview
Dead Island: Epidemic

Dead Island: Epidemic - preview
Dead Island: Epidemic - preview
09:21, 06.05.2014

Když jsem otevřel jednoho dne svůj Steam a bylo mi oznámeno, že mám nové položky v inventáři, čekal jsem opět nějaké reklamní slevy, maximálně balíček karet zdarma. Jaké bylo ovšem moje překvapení, když jsem zjistil, že na mě čeká nové dobrodružství ve světě Dead Island s podnázvem Epidemic v uzavřené betě. Přiznávám se, že jsem hru instaloval trochu s obavami. Není to tak dlouho, co se na pultech obchodů objevilo DLC s názvem Riptide, které samo o sobě přineslo sice hodiny zábavy, nicméně běželo na tom samém konceptu jako jeho předchůdce a do hry samotné nebylo přineseno mnoho nového.

Když jsem ovšem spustil betu nového dílu, nevěřil jsem vlastním očím. Představa další řežby s hromadami shnilého masa, co se těší na každý Váš kousek, však vzala po spuštění okamžitě za své. V prologu Vám totiž jeden z předchozích aktérů narychlo nastíní příběh a jste vyhozeni na písečnou pláž nového ostrova; ovšem světe div se, máme tu diablovku se zombíky. Váš hrdina se tak hrdinně chytne pádla a začne trestat vše hladové v jeho dosahu.

Klik pro zvětšení (Dead Island: Epidemic - preview)

Pádlo samo o sobě je velice efektivní, ale může být vyměněno za brokovnici a je lépe si nelámat hlavu s tím, kde jste ji najednou sebrali. Máme tu hrdinu s jedním základním útokem a druhým silnějším. Novinkou pro mě je, že druhý útok je silný podle toho, kolikrát udeříte nepřítele útokem základním. Ten dobíjí ukazatel pod Vaším životem a vy tak víte, kdy je ta správná chvíle udeřit, přičemž málo nabitý nepřítele polechtá, zatímco plný značně zhmoždí hned několik z nich.

Klik pro zvětšení (Dead Island: Epidemic - preview)

Chodíte jasnou trasou, zabíjíte, sílíte a občas sejmete nějakého mini bosse.

K tomu, aby se hrdina neoháněl jen nějakým klackem, dostal od vývojářů klasické schopnosti, které rád ukáže. Schopnosti se liší podle povahy postavy, za kterou hrajete a které jsou celkem čtyři. První dostanete, zbytek si ovšem musíte dokoupit v obchodě. Styl hry je tak klasická kopie Diabla s mírnými úpravami. Chodíte jasnou trasou, zabíjíte, sílíte a občas sejmete nějakého mini bosse. S velkým zklamáním ovšem musím konstatovat, že bossové jako by z mrtvolného oka vypadli bratříčkům z Left 4 Dead, jenom s drobnou změnou vizáže. Výjimkou jsou asi jen dva, nicméně i u těch máte pocit, že jste je někde viděli.

Klik pro zvětšení (Dead Island: Epidemic - preview)

Hra ovšem nenabízí jen kampaň, ale i módy Scavenger a Horde. Horde mód je ještě rozdělený podle obtížnosti a zatímco v první obtížnosti Vás nechá hladce projít, ve druhé už proti Vám na konci vyšle super bosse. Naštěstí na všechno to maso s prošlou spotřební lhůtou nejste sami a můžete hrát v kooperaci několika hráčů. Úkolem mise je probít se skrz mapu a zabrat přitom různá stanoviště. Ta jsou i v kampani a je možné je získat dvěma způsoby podle modu hry. První možnost je přijít, začít zabírat a ničit zatím hladovou hordu, která se na Vás vyrojí, nebo povinně přečkat několik vln a po posledním padlém bod automaticky získat. V průběhu mise se také setkáváte s checkpointy, které se budou při boji se super bossy hodit nejednomu hráči.

Klik pro zvětšení (Dead Island: Epidemic - preview)

S velkým zklamáním ovšem musím konstatovat, že bossové jako by z mrtvolného oka vypadli bratříčkům z Left 4 Dead

Scavenger mód oproti tomu nutí hrát hráčské týmy proti sobě v bitvě o vlajky. Každý tým musí co nejdříve získat 1100 balíčků pro přežití, které získává likvidováním zombie, členů nepřátelského týmu nebo automaticky po zabrání strategických bodů na mapě. Při zabití nepřítele je ovšem nutné balíčky donést na své stanoviště a nenechat se zabít nebo je o Vás někdo připraví. Jednou za čas se také objeví uprostřed mapy nějaký ten mini boss nebo super boss, za jehož zlikvidování dostanete balíčků více. Tento mód mě bavil o něco více, neboť hrajete s opravdovými hráči, ale má jednu strašlivou nevýhodu. V případě, že jeden tým dosáhne stanoveného počtu balíčků, hra nekončí, ale hraje se dále o druhé a třetí místo. Můj tým nikdy nebyl první, nicméně podle odhlášení hráčů ze hry si troufám tvrdit, že nekončí ani pro výherce a ti se stávají rukojmími zoufalců snažící se o stříbro.

Klik pro zvětšení (Dead Island: Epidemic - preview)

Za dokončené mise a dosažené výsledky dostáváte na konci mise odměny ve formě peněz, speciálních bodů, plánů na zbraně a podobné radosti. Své body a peníze si můžete utrácet v obchodě nebo na ponku, které jsou dobře známé hráčům předchozích dílů. Můžete si tak koupit právě další postavy, přičemž jak bylo řečeno, základní charaktery jsou čtyři a zbytek jsou jejich zmutované nebo obrněné verze s jinými styly boje. Dále si pořídíte zbraně, plány na zbraně a vylepšení či podpůrné věci jako lékárničky a granáty nebo balíčky na urychlení vývoje postav. Zakoupené plánky můžete díky ponku proměnit na sny každého přeživšího a rozšiřovat a vylepšovat svůj vražedný arzenál.

Klik pro zvětšení (Dead Island: Epidemic - preview)

Dead Island: Epidemic může být příjemnou změnou v dobrém slova smyslu zahnívající sérii. Na druhou stranu se zatím jedná pouze o betu a mnoho věcí se tak může změnit k lepšímu (nebo horšímu) a svojí roli určitě bude hrát také příběh, o němž zatím de facto nic nevíme. Bude se pravděpodobně jednat o klasický scénář „přijeď – pomoc- přežij – odjeď“, ale stejně jako u bossů si musím říct: „Copak jsme v tomto tisíckrát omletém žánru snad vše už neviděli? Někdy je možná lepší stavět na starém dobrém klišé, než vymýšlet nové věci a hnát je ad absurdum. “ Další módy také zabaví ovšem za vcelku logicky očekávaného předpokladu, že bude na výběr z více map. Za sebe mohu říct, že se na další epidemií zamořený ostrov těším nebo jsem na něj přinejmenším alespoň zvědavý.

Autor: Jan Sadílek


CGwillWin