Tradičně se jako první na konferenci E3 prezentoval svými produkty Microsoft. A začátek přítomné diváky v sále skutečně navnadil, neboť Phil Spencer (šéf společnosti) hned dopředu vyhlásil, že dnes to bude výhradně o hrách. Svá slova potvrdil vzápětí, když na nás vybalil moji bývalou lásku (čímž myslím první a druhý díl), Call of Duty. Advanced Warfare. Hra nevypadá podle mého názoru špatně, graficky je očividně na zatím vůbec nejlepší úrovni a i ty futuristické nápady se mi docela líbily. Horší už je to s hratelností, která... no zkrátka vypadá na tuhle sérii... klasicky. Jinak řečeno spousta scriptů, efektů na efekt a samotná střelba mi ze všeho přišla nejhorší. Chápu, že to asi bylo trochu upraveno pro potřeby konference, nicméně i tak mi připadá, jako kdyby to bylo jen stání a střílení na stacionární terče. Skoro jako v Rambo: The Video Game a ostatních kolejových střílečkách.
Hned poté zástupci Turn 10 Studios oznámili nejenom zdarma stažitelný Nürburgring do páté Forzy, ale také novinky ohledně druhého pokračování Forza Horizon. Závodů chtiví hráči se mohou těšit na dynamické počasí, nativní podporu Full HD (tedy rozlišení 1920x1080) a absenci klasických herních místností. Závody by prý měly fungovat dynamicky na herní mapě. Hráči si také budou moci zakládat vlastní kluby, které pojmou až tisíc členů. Hra vychází 30. září na Xbox One. Není to jediná hra, která byla během necelé hodinky kratičce představena, jako další můžeme zmínit Evolve, Dragon Age: Inquisition, Dance Central: Spotlight, Project Spark, Playdead, Crackdown, Scalebound, Phantom Dust nebo nové dobrodružství Lary Croft, Rise of the Tomb Raider (mlask).
K novému Assassin's Creed přistupuji dosti skepticky. Přeci jenom si dost dobře pamatuji, jak jsem se těšil na třetí díl, to kvůli Americké válce za nezávislost. Výsledek mě dost zklamal. A teď se tahle série rozhodla zpracovat jedno z mých nejoblíbenějších období vůbec, Velkou francouzskou revoluci! Prezentované záběry mi toho zatím nic moc neřekly, snad jenom to, že to očividně půjde hrát v kooperativním multiplayeru a budete schopni si až se čtyřmi ostatními hráči vyšlápnout na nějaké ty nenáviděné aristokraty.
Dál bych se rád zmínil o dalším exkluzivním titulu Xbox One - Sunset Overdrive. Úvodní trailer mne nadchl. Vtipný, nekonvenční, parodující ostatní hry i sama sebe. Následně prezentovaná hratelnost mě už tak nenadchla, ale to je spíš můj problém, protože likvidace nejrůznějších zombíků (v tomto případě mutantů) mě zkrátka příliš nebaví. Na druhou stranu však musím ocenit variabilitu, s jakou se to v Sunset Overdrive děje, využíváte herní prostředí, lítáte všude možně, ničíte herní prostředí... Lidem se to určitě bude líbit, zvlášť v kooperaci až se sedmi dalšími hráči!
Zaujalo představení nového DLC pro Dead Rising 3, jehož název skvěle vystihuje jeho obsah - Super Ultra Dead Rising 3 Arecade Remix Hyper Edition DX Plus Alpha. Pokud tento malý vtípek nechápete, pak vězte, že půjde o balíček kostýmů nejoblíbenějších postav společnosti Capcom. Fanoušci Master Chiefa se pak 11. listopadu dočkají kolekce prvních čtyř dílů Halo v rámci Halo: Master Chief Collection. Všechny hry by měly běžet ve Full HD rozlišení a se 60fps. Součástí balení bude i přístup do multiplayerové bety Halo 5, která má odstartovat v prosinci.
Závěrečné záběry z třetího Witchera a The Division nechám bez komentáře. Podívejte se sami, obě hry vypadají úžasně a upřímně řečeno se na obě moc těším. V případě projektu Ubisoftu však zároveň doufám, že hru nepotká stejný „osud“ jako v případě Watch_Dogs.
Dojmy z konference Microsoftu jsou tedy veskrze pozitivní. Společnosti se oproti loňskému roku poučila a místo povídání o své konzoli a jejich nových funkcí se soustředila hlavně na to, co hráče zajímá nejvíce – hry. Tudíž určitě palec nahoru.
Nechcem byť za toho zlého, avšak tento rok ma konferencia EA na plnej čiare sklamala. Vážne, možno nie som cieľová skupina pánov v bielych košeliach, ale po minulé roky mali vždy nejaký trompf. Teraz ma nezaujalo ani pojatie celého predstavenia nových hier. Keby som to bral útokom, tak športové hry snáď ani nemá zmysel predstavovať. Každý rok minimum noviniek, tentorok tomu nebolo inak. Jasné, inovácie tam určite sú. nech už to je nové NHL, FIFA, NFL, alebo UFC...toľko skratiek. Nutno uznať, reálne vyžarovanie sa im uprieť nedá.
Titul, ktorý bol zaujímavejšie predstavený za sprievodu živej hudby nebolo nič iné než nový Dragon Age: Inquisition. Samotná hra ma však už sklamala na plnej čiare! Jednička bola moja obľúbená hra, bohovia! Čo ste so značkou spravili! Všetko poserú a urobia z hry, nie zábavu, ale problém! Dvojka ma sklamala, oprávnene ako každého, avšak ďalší diel bude zničenie značky ako takej. Ešte sa tým pýšia na najväčšej konferencii EA roku. Posúďte sami video, ktoré nám divákom predhodili.
Ďalšie veci, ktoré by mali zaujať, bola akási MOBA hra, ďalší klon nesúci názov Dawngate a to je asi tak všetko čo hráčov zaujme. Sakra, to nestačí Heroes of Neverth, Leage of Legends, alebo DOTA 2? Keď k tomu pripočítame MOBA hru od Blizzardu...je toho príliš a všetko je si podobné, že sa hráči rozhodujú medzi jednotlivými titulmi len podľa toho, čo hrá ich okolie. Aktuálne väčšina druhú DOTU.
Dočkali sme sa aj prvých záberov z Mass Effectu, toho nového. Aké prekvapenie! Nič sme sa nedozvedeli, kto vie kedy sa hry dočkáme, avšak obávam sa, že zničia aj vesmír, kde vyrastal Shepard (prípadne Shepardka). Každopádne pre fanúšika značky, myslím si, je na mieste radosť.
Úplne nerozumiem prečo nový Battlefield: Hardline vôbec ma v názve Battlefield. Kde je bojové pole? Banka?! Nech sa nenechajú vysmiať, len využívajú značku. Opäť sme pritom. EA sa jednoducho bojí prísť s niečím novým. Hardline je možno zaujímavý titul, keby bol zadarmo. Niečo ako Team Fortress, len s vážnejšou tématikou, nemenej zábavnou. Myslím si, že tento titul šlápol vedľa. Battlefield pre moje okolie je VOJNA!
A Mirror's Edge 2 ukázali v podstate iba tvorbu hlavnej hrdinky a vyzerá to skoro rovnako ako prvý diel, ktorý je už dosť starý. Rok 2008 bol už 6 rokov dozadu. Hra síce bola nadčasová, ale žeby až tak? Nakoniec ma možno prekvapí množstvo zmien, ktoré hra bude obsahovať, takto som zostal sklamaný celkom dosť. Jednoducho EA to nevyšlo. Je to môj názor, iný člen redakcie môže mať iný. Možno som len na EA už príliš starý...
Ubisoft sliboval, Ubisoft splnil, Ubisoft potěšil, a zároveň Ubisoft velice naštval - kde má člověk brát neustále peníze na zatím tak skvěle vypadající tituly z jeho továrny, přičemž nepočítám ostatní vydavatele, vývojářská studia,... Dragon Age: Inquisition, Mirror's Edge 2, Far Cry 4, The Division, GTA V pro PC (fakt!!!). Ale já tu jsem na sepsání dojmů z již zmíněné Ubisofťácké konference, čili jdeme na to. Čokoládová kráska provázející celou konferenci byla taková třešnička na dortu téhle konference (ta velká žena určitě ví, co dělá).
Už při prvním ukázaném titulu mi tekla slina po bradě. Dámy a pánové, Far Cry 4 vypadá naprosto luxusně! Třetí díl sám o sobě vypadá na maximální detaily a nejvyšší rozlišení parádně, ale holt síla next-genu opět ukázala své. Největším tahákem čtvrtého pokračování slavné série bude určitě (opět) hlavní záporák hry - nějaký pravděpodobně mongol s přiteplenou image, krutostí ke svým vlastním podřízeným, nebo jití s dobou - tzv. "selfie" fotky se už dostaly už sem, no, proč ne.
Další bod byl očekávané MMO The Division (ano, před tím byl ještě Just Dance 5, jenže tu jsem, omluvte mě, promeškal, když si mě zavolala příroda). Pěkný trailer a na konferenci Microsoftu nový gameplay, a stále to vypadá tak, jako na minulé E3. Jak jinak, než skvěle. Spolupráce bude v tomto titulu bude asi podmínkou, což se nám snaží autoři říct už od minulého roku.
Závodní The Crew dostalo svůj datum vydání, a to jest 11. listopadu tohoto roku. Ubisoft slibuje maximální volnost při chuti jetí ze západního pobřeží USA na východní. Ačkoliv nejsou závodní hry moje gusto, tak kdybych si našel někdy až se budu nudit čas, tak bych to i zkusil.
O Assassin's Creed: Unity se moc vyjadřovat nebudu. Od třetího dílu, vlastně od rozšíření Brotherhood pro druhý díl, jde tato série zcela mimo mě. Fitness titul Shape Up se přiřadí k dalším titulům, na které budete pravděpodobně potřebovat prostorný obývák. Některé cviky by vám mohly zkrášlit vaše obydlí. Od zajímavě vypadajícího Valiant Hearts nevím, co si mám myslet. Nějak jsem totiž nepobral, o co tam vlastně půjde, nebo jak se to bude hrát. Fanoušci série Rainbow Six si určitě přijdou na své, protože novinka s podtitulem Siege vypadá více než zajímavě.
A největší perla nakonec! Veleúspěšné Watch_Dogs se podle všeho mělo dočkat oznámení druhého dílu, avšak nestalo se tomu. Důvod? Watch_Dogs 2 (pracovní názvy: Watch_Frogs, Watch_Doge, Crew of Dogs, Division by The Dogs, Watch My New Clocks,..) byl bohužel odložen ještě před tím, než začal vývoj. Zpráva pochází z velice důvěryhodného zdroje, ale chce zůstat v anonymitě.
...to určitě!Stejně jako každý rok, i letos si Sony vybrala pro nás v Evropě vcelku nepraktický čas své konference na E3. Pokud jste se stejně jako já dívali na živý přenos v 03:00, nejspíš to tedy ještě stále dospáváte. Otázka je nicméně již po dlouhé roky stejná: Stálo za to přenocovat kvůli konferenci Sony? Abych byl úplně nezaujatý a upřímný, ano, stálo. Víceméně.
Hned ze začátku na nás Sony vybalila pro PS4 exkluzivní obsah pro očekávaný Destiny společně s novým trailerem, po kterém jsme se dočkali prvních informací ohledně předčasného přístupu do bety i alphy v červenci, stejně jako oznámení exkluzivních zbraní a lokací do hry. Jak moc to Sony s Destiny myslí vážně ukázalo také na balení zbrusu nové bíle PS4 s hrou a 30 denním PS Plus voucherem.
Po Destiny následovalo zbrusu nové video z hraní The Order: 1886, které s každým videem vypadá lépe a lépe. Dnešní gameplay nám vedle souboje s obří zombie nestvůrou připomněl i ponurou atmosféru viktoriánského Londýna, ve které se ponese duch celé hry. Docela mě i zarazilo prolínání filmečků se samotným hraním, kdy hra v obou případech vypadá naprosto totožně a jen těžko rozeznáte mezi oběma záběry rozdíl. Pro někoho by to nicméně mohlo být až moc filmové.
Infamous si také překvapivě odbyl svou premiéru na pódiu, ovšem tentokrát pouze s novým DLC do Second Son. Přídavek se jmenuje First Light a i pokud nevlastníte originální hru, First Light si můžete zakoupit a následně jej i s tímto faktem hrát. Infamous: First Light si budeme moci zahrát už v srpnu tohoto roku.
Jedním z největších překvapení na včerejší konferenci bylo představení LittleBigPlanet 3, které na první pohled nevypadá zase tak next-genově, jak byste si asi představovali. Noví vývojáři ze Sumo Games ale slibují, že hra nabídne vedle klasického Sackboye tři nové druhy postav, zpětnou kompatibilitu s levely z LBP1 a LBP2 a hraní si v prostoru, takže o zábavu bude určitě postaráno. I přesto bych možná od titulu nesoucí tento název čekal něco více, než jen menší evoluční prvky.
Sony naprosto nenuceně a obdivuhodně přešla z roztomilých panďuláčků na brutální trailer z nové a již dlouho spekulované značky Bloodborne (Project Beast) od From Software, což potěšilo a bezesporu stále také těší fanoušky Demon's Souls a Dark Souls. Hned potom jsme byli svědky naprosto skvělého a zároveň šíleného gameplaye z Far Cry 4, na který Sony navázala jednu z těch nudnějších částí prezentace – „dopisy od fanoušků“.
Nechápejte mě špatně, prezentace s Adamem Boyesem nebyla vyloženě nudná nebo jakkoli špatná, ale díky této části se některá oznámení jednoduše vytratila. Sony se každopádně pustila do zombíků a zatímco každý čekal představení jejich nového zombie survival hororu H1Z1, Dead Island 2 byl oznámen stylovým trailerem společně s příchodem stalkerů a clickerů do Diablo III.
Celkem vtipné byly také následné ovace ohledně příchodu 15 let staré PC hry Grim Fandango, které se ve vylepšené podobě dočkají vlastníci kapesní PS Vita a PS4. Hned poté se na plátnu objevilo legendární jméno Suda 51, když Sony oznámila jeho novou hru jako exkluzivní pro PS4 a tvůrci Journey se také vytáhli se svým exkluzivním kouskem pro tuto konzoli v podobě velice zajímavě vypadající ABZU. Asi budu znít divně, ale takový Abzu mě oslovil mnohem více, než nějaké Call of Duty. Ta hra vypadá jednoduše nádherně!
O nic hůře nevypadá ani No Man's Sky, ba co víc, tato hra z čtyř členného herního studia mi opět potvrdila sílu indie scény. Za naprosto dech beroucími záběry z hraní následoval i trailer, který mi potvrdil koupi samotné hry, až vyjde.
Byl jsem krapet zklamán z prezentace ohledně Project Morpheus, ke kterému padlo pouze několik málo slov. V tu chvíli nicméně přišel nový prezident SCEA Shawn Layden a začal mluvit spíše o hardwarové stránce konzole. A když to začalo zase vypadat konečně o něco nadějněji s oznámením podpory Youtube v PS4 (okamžité nahrání přes share tlačítko), prezentace přešla v nic neznamenající čísla, která jsou dobrá tak maximálně pro slastné chrochtání lidí ze Sony. No řekněte sami, co si můžete myslet o 250 miliónech zmačknutí tlačítka Share. Naprosto zbytečné informace na vyplnění času naštěstí zachránily nové hlasové funkce ve streamovaní přes Twitch v PS4.
Vlastníci konzole PS Vita si opět připomněli, proč konzoli vlastní. Layden prozradil, že je přes 100 her ve vývoji pro tuto špatně se prodávající kapesní konzoli a její prodeje by mohl podpořit i nový Playstation TV se streamovací službou Playstation Now, která zanedlouho přejde do otevřené bety. Bohužel, bude se tak činit pouze v USA.
A zatímco se konference blížila ke konci, Sony odhalila první brutální gameplay z Mortal Kombat X, který byl… inu, po tom stylovém prvním traileru jsem byl trochu zklamán, ale bojování vypadá na větší zábavu než kdy jindy.
Na obrazovkách se dále mihly trailery na The Last of Us: Remastered, který mimochodem vypadá naprosto totožně jako jeho verze pro PS3, a nový celovečerák s Ratchetem and Clankem. Velice příjemným a touženým překvapením bylo také oznámení GTA V pro next-gen a PC (už tento podzim), které vypadá na nových konzolích jednoduše fantasticky.
Bylo jasné, že si první trailer pro nový Uncharted nechá Sony až na konec, a taky tak výsledně i učinila. Uncharted 4: Thieves End vypadal naprosto fenomenálně a i když se jednalo pouze o krátký teaser, i tak se vývojáři z Naughty Dogu zasloužili o hlasité ovace.
Konference Sony byla díky svému načasování velice unavující, ale stála za to. Dočkali jsme se spousty nových pokračování a skvěle vypadajících značek, které si na pódiu odbyli svou vlastní premiéru. Mnoho lidí nejspíše čekalo více, ale já byl příjemně překvapen počtem nečekaných oznámení her, které jsou cokoliv, jen ne sázkou na jistotu.