Schválně, tipněte si, jak na tom je studio stojící za úspěšnou sérií Crysis. "Asi dobře", si beztak řekne většina z vás. Není tomu tak. Crytek se nachází ve velkých problémech, které by mohly vyústit až do stádia krachu studia. V hodně velkých problémech jen tak mimochodem. Problémy odhalil německý herní magazín Gamestar.
Se vším souvisí CRYENGINE. Ten je sice jeden z momentálně nejlépe optimalizovaných enginů, přesto by se Crytek měl pořádně podívat na to, komu všemu svůj engine za jakou cenu zapůjčuje. Je zde totiž možnost, že již nikdy nebude využit vývojáři tří-áčkových her. To by byla samozřejmě škoda, všichni zajisté víme, co jde z CRYENGINE vytáhnout za parády.
Velkým problémem byl pro Crytek také vývoj Xbox One exkluzivitky Ryse. Gamestar uvádí, že pár měsíců před vydáním byl Ryse vývojově strašně pozadu. K časnému dodělání hry si musel Crytek pozvat dodatečnou pracovní sílu. Ryse se tak či tak moc dobře neprodával, což Crytek rozhodně nepotěšilo. Moc dobře na tom není ani Warface, který byl úspěšný pouze v Rusku.
Mezitím, co se nás Crytek snaží přesvědčit o blížící se finanční pomoci, supi se již slétávají. Crytek totiž vlastní značky disponující dobrou budoucností, tudíž se někde už očekává krach Cryteku a následné odkoupení daných značek. Takovým menším paradoxem je fakt, že Crytek při krachu THQ sám něco odkoupil. Největší značkou byl Homefront, který se má dočkat pokračování. Nastává tedy možnost, že bychom se ho nemuseli vůbec dočkat, vývoj by byl stornován, ale to je předčasné polemizování.
Jedním z potenciálních kupců celého studia je Wargaming, jež má na triku populární World of Tanks nebo World of Warplanes. Kdyby Wargaming odkoupil Crytek, je zde vysoká pravděpodobnost, že single-playerové tituly typu Crysis už neuvidíme. Wargaming je specializovaný na F2P multiplayerové hry, čili...
Jak to tedy s Crytekem dopadne je ve hvězdách.