Situace zaobírající se originálním pojetím herního světa balancuje v současné době na hodně úzkých berlích, podepírajících své svěřence valnou dávkou hollywoodských efektů. Šeď, hromada předskriptovaných scén, neviditelné zdi a všudypřítomná plytkost okolních koridorů spolu s velkými výbuchy všeho možného doslova volá po právoplatném nástupci, který by do již zaběhnutého mechanismu přinesl příslib něčeho nového.
Jako blesk z čistého nebe, se tak na předloňské E3 objevil zprvu obyčejný titul, který po vypuštění několika málo minut z hraní způsobil doslova masivní demonstrace vyzývající v příchod pestrobarevného spasitele.
Hlavní premisou celé hry je skladba několika variabilních neznámých, které by v jinak seriózně braném titulu působily jako nevkusný výsměch do řad většiny hardcore pařanů.
Vezměme tak cell-shadovou grafiku okořeněnou o pestrou škálu provokativních odstínů, zbrojní arzenál jako vystřižený z časopisu - Nick Ramos: udělej si sám - a především neoriginálně originální odpověď na otázku, co kdyby všudypřítomné automaty proklamující nově vydaný OverCharge Deirium XT nebyl svým složením až tak obyčejný energeťák, jak se ze začátku mohlo zdát?
Masivní prodejní kampaň dávající si za cíl navýšení dosavadních příjmu chamtivé společnosti Fizzco a pokrytí většiny městských ploch viditelnou reklamou - odvolávající se na blahodárnou chuť -, zanedlouho vyústila v davové nepokoje zdegenerovaných občanů, jenž se díky své tvárnosti, agresivitě a celkovému sevření zařadili do kolonky nepřijatelného výsledku.
Předáci zastupující svérázné myšlení oné společnosti tak dali hlavy dohromady, a namísto pomoci, záchraně, popřípadě peněžního odškodnění všech přeživší uštědřili městu další, nevyzpytatelnou ránu.
Herkera, přerostlého cvalíka s bagrovou lžící namísto ruky, který kromě obrovské síly a odolnosti oplývá taktéž schopnosti házet své menší OD kolegy s nedbalou přesností.
A Blowera. Mrštného, rychlého a zákeřného představitele s listovým vysavačem namísto ruky, schopného dálkového odstřelu hráče svou slizkou, zelenou, čert ví čím.
A to je jen zrnko nepřátel, kteří vás mají v úmyslu zabít..."
Ctižádostivá společnost nehledící na smysl základních lidských práv a svobod, všudypřítomnost znepřátelených kreatur a frakcí, neustálá sháňka po životně důležitých materiálech a zdrojích, nepředvídatelnost budoucích dnů.
Doba, v která by hojná část normálního obyvatelstva zalezla co možná nejhlouběji do svého pelechu, pokoušejíc se v rámci poslední záchrany odvrátit na boha, a odčinit tak své činy za poslední řádku let.
Doba, v která by hojná část normálního obyvatelstva zalezla co možná nejhlouběji do svého pelechu, pokoušejíc se v rámci poslední záchrany odvrátit na boha, a odčinit tak své činy za poslední řádku let.
Nabubřelý jedinec s grimasou, podobající se mračení zapšklé gorily šátrající klacíkem ve vlastním výtvoru? Vlastní styl oblečení, který by na sebe žádný smyslu přítomný člověk nikdy nenavlékl, natož se v něm pokusil o jakýkoliv sebenáročnější pohyb? Žádný problém.
Celičké město je podle slov vývojářů vytvořené v "přístupných" blocích 4x4, a to takovým způsobem, že žádný dosažitelný povrch není pod úhlem mezi 26 a 44 stupni. Bylo tak učiněno proto, aby se zabránilo tomu, že hráč se zastaví, a začne přemýšlet, zda má povrch přeskočit nebo se po něm sklouznout.
Šplhání po plotech se změnilo v přeskakování plotů a vůbec všeho, co vám nějak brání v cestě. Ze hry jsem totálně vymazali myšlenku zaobírající se faktorem žebříků, namísto čehož jsme do hry přihodil telefonní dráty, zábradlí a jim podobné.
"Na minulé generaci konzolí byli hráči zvyklí hledat kryt a počkat si na vhodnou příležitost k útoku. Sunset Overdrive žádá po hráčích, aby přemýšleli jinak. Budete muset přijít s jinou taktikou a neustále se tlačit dopředu. Útok je novou obranou a běh po stěnách novým krytem," popisuje hru jeden z vrchních vývojářů hry.
Takovéto kousky slouží rovněž mimo jiné k dobití ukazatele stylu, "osobního žebříčku", který se vám s každou stylovější odpravou mutantů dobijí, a po jeho úspěšném naplnění zpřístupní jednu z vámi vybraných Amps.
I když to může znít přehnaně, to pořád není vše! Kromě zpřístupnění tzv. "zesilovačů", a vůbec efektivnější destrukce všeho v dosahu, je třeba taktéž k úspěšným soubojům s bossy.
Ti si totiž ani nejurputnější snahy o přesný zásah citlivých míst nevšimnou, že po nich střílíte, pokud vaše postava nemá styl nabitý na úrovni jedna, či dva.
Od "The Dude", zbraně, vystřelující skákací bowlingové koule, "Turret Copters", modelu vrtulníku opatřeného o palebnou sílu spolu s možností převzetí kontroly, až po přítulné "TNTeddy", medvídka, napěchovaného dynamitem. A to je teprve pouhá ochutnávka!"
Insomniac Games, známí právě díky sériím Ratchet & Clank a Resistance, se zjevnou inspirací převzatou převážně z prvně zmíněné značky nijak nebrání, a naopak nás utvrzují v tom, že zbraně v Sunset Overdrive budou mnohem, mnohem účinnější.
Již dříve bylo zmíněno, že všem hráčům bude umožněna spolupráce na směru, jakým se v budoucnu bude hra ubírat. V praxi to má fungovat tak, že přímo ve hře na velkých obrazovkách bude živě vysílán pořad SunsetTV. Tedy jakýsi online dotazník, v kterém se bude diskutovat o současném a budoucím stavu hry, a nabídne tak hráčům možnost přímého hlasování.
Pro ucelenější obrázek, jak to asi bude ve výsledné fázi vypadat, mrkněte na následující záběry z preview epizody SunsetTV.
Myšlenka zapojení hráčů, coby externích vývojářů zaobírající se herním obsahem zní více než dobře, a už teď to vypadá na jeden z mnoha stěžejních bodů série. Přesně tak, série. Vývojáři z Insomniac Games se nechali slyšet, že se na hru dívají jako na první v sérií, kterou by nadále chtěli vybudovat v něco mnohem většího.
Naleznete zde tak frakce odvolávající se na starobylí Samurajský kodex (TroopBushido), skupinku, tvořenou převážně z nerdů, kterým současný stav dovolil žít si svůj vlastní život fantaskního hrdiny (Fargarths), až po... Zkrátka a dobře, nespočet památných postav, které vám v prozatímní době nechceme ukázat. Spoilery!"
Insomniac Games se nám zkrátka snaží nabídnout něco, čím ostatní zaběhnuté tituly nedisponují. Ať už se jedná o svérázné pojetí