recenze
MotoGP 14

MotoGP 14 - recenze
MotoGP 14 - recenze
12:00, 08.07.2014

Licencované hry to měly vždy těžké a v dnešní době tomu není jinak. Vedle řady nejrůznějších bojových a týmových sportů tu jsou i každoroční vydání závodních titulů, mezi které samozřejmě patří i MotoGp. To se letos dočkalo svého 14 ročníku a my byli zvědaví, jak moc se hra od minule zlepšila. Tento díl se totiž od těch minulých liší v jedné důležité věci – poprvé se série MotoGP dostala na tuto generaci konzolí, a to konkrétně na Playstation 4, z které taky tato recenze pochází. Takže se pojďme bez dalších okolků podívat této hře na zub.

Pokud je vaše otázka číslo jedna, zda jde poznat přesun na další generaci, budu vás muset zklamat. Jak se zdá, vývojáři z Milestone studia neměli na práci s novou konzolí příliš času, neboť po grafické stránce se až na pár stínů a detailů závodních motocyklů nejedná o žádný zázrak, který bych nutně musel vyzdvihnout. Ať už tedy mluvím o jízdách v dešti nebo v noci, technická stránka vás nijak neoslní. Co vás na druhou stranu oslnit může je audiovizuální stránka hry, kterou se vývojáři vychloubali ještě před samotným vydáním letošního ročníku. Řev motorů se jednoduše krásně poslouchá a v tomto MotoGP obzvlášť.

Klik pro zvětšení (MotoGP 14 - recenze)

Klik pro zvětšení (MotoGP 14 - recenze)

Tato herní série si zažila vedle svých podařených let i některé horší, do kterých 14. ročník naštěstí nepatří. Jelikož už minulé ročníky nebyly vůbec špatné, ten letošní je ještě lepší a nabízí vše, co jsme mohli najít v těch předešlých (ehm, pochopitelně) a mnohem více. Můžeme si zazávodit v hned několika nejrůznějších typech závodů a kategorií na tratích po celém světě.

Ze všeho nejdřív si ovšem při prvním zapnutí hry můžeme vytvoříme svého vlastního závodníka založeného na šesti už před upravených a před chystaných postav, kdy každý má svoje charakteristické rysy, kterými se odlišuje od ostatních. Pak už je na řadě naše vlastní jméno a samozřejmě úprava naší kombinézy, helmy a i samotného stroje, kterému můžeme dát námi vybrané číslo v námi vybraném fontu a barvě.

Tato herní série si zažila vedle svých podařených let i některé horší, do kterých 14. ročník naštěstí nepatří.

Hlavními závodními módy jsou samozřejmě kariéra, časovky, šampionát a Grand Prix. Kariérní série funguje jako v reálném životě a je založená na nespočtu závodů v nespočtu lokací (ve hře je jich všudy přítomných 18), které nebudou žádnému fanouškovi cizí. Vedle klasických okruhů jako Silverstone a Jerez je zde i jeden z naší krásné zemičky, Masarykův okruh z Brna. Ten je stejně jako všechny ostatní okruhy po celém světě představen krátkým filmečkem se záběry dané lokace, takže brňáci na něm mohou poznat Náměstí Svobody, Zelný trh a dokonce i čáru (Česká, zdravím z Brna).

Ještě před tímhle vším nás hra donutí si vybrat náš ideální jízdní model a úroveň obtížnosti protivníků, která je už na střední výběr dost velkým oříškem, zvlášť pro závodními simulacemi nepolíbeného hráče. Jízdní model má také několik variant a je zde velké rozmezí mezi všemi možnostmi. Pro ostříleného závodníka a klasického okupanta prvních míst je samozřejmě doporučována možnost nejbližší reálnému ježdění. Pro ty ostatní by to byla smrtící rána jak pro naší postavu neustále ležící v písku, tak i pro naše sponzory.

Klik pro zvětšení (MotoGP 14 - recenze)

Klik pro zvětšení (MotoGP 14 - recenze)

Pochopitelně nelze startovat vaší kariéru už na prestižní úrovni v podobě MotoGP závodů. Nejdříve se musíte vyšplhat na vrchol, a to znamená postupné zdolání Moto3 a Moto2. Než se ale k onomu vysněnému MotoGP dostanete, nějakou chvíli vám to zabere a aspoň se naučíte pořádně ovládat vaší motorku. S kariérním postupem přichází pochopitelně i sponzoři, kteří vás do daných závodů dostanou. Oni a vaší fanoušci jsou ve hře základním faktorem úspěchu a levelování.

Co mě vcelku zaujalo, byl režim zopakování si největších momentů v historii tohoto sportu. Těch momentů zde není poskromnu, a jakmile si jeden vyberete, hra za vás určí závodníka a jdete přímo do akce. Pokud se tedy událo něco opravdu, jak my hráči s radostí říkáme, epického, hned po načítací obrazovce se například objevíte v předposledním kole a jste v přesném postavení na trati, jako tomu bylo i v reálném životě před několika lety.

Klik pro zvětšení (MotoGP 14 - recenze)

Klik pro zvětšení (MotoGP 14 - recenze)

Co potěší fanoušky je i přítomnost módu Safety car, se kterým si můžete také zajezdit pár kol na čas. Nevím, jak vám bude ovládání připadat, ale mně přišlo víc než zvláštní a krásně ukázalo, na co se vývojáři soustředili nejvíce. Na hratelnost a co nejpřesnější simulaci závodní motorky. Ještě se tedy na chvíli vraťme k tomu ovládání, které je v tomto případě vyšperkováno do nejmenšího detailu.

Je jasné, že se hratelnost liší na základě vámi vybraného jízdního modelu, ovšem všechny možnosti mají jeden společný základ – jsou jednoduše skvěle vytvořeny. Ať už si totiž zvolíte snazší či těžší stupeň, všechny jsou ve svém smyslu blízké simulaci a každý vyhoví někomu jinému. Lepší jízdní model těchto dvoukolých miláčků byste jen těžko hledali.

Samozřejmostí je i hra pro více hráčů v podobě internetových utkání pro 12 lidí a lokálních dvou. S kamarády si tak můžeme zahrát několik singleplayerových módů, jako například Grand Prix, Championship a Sprint Season, kterým na zábavě internet neubral. Právě naopak, s kamarády je to větší zábava, než „hloupým“ počítačem.

MotoGP 14 se po většině stránkách vydařil, což o příliš licencovaných hrách říct nemůžu. Jeho široká variace režimů se spoustou tratí z celého světa a počtem světově známých jmén v tomto sportu jsou jen špičkou ledovce skvělé závodní simulace, která dokáže zapůsobit i na laiky netknuté těmito závody. Po technické stránce je zde sice stále co zlepšovat, ale myslím si, že Milestone na tom v příštích letech a ročnících zapracuje.

Recenzovaná platforma: PS4
SKVĚLÉ
80%
CZECHGAMER
Povinnost pro fanoušky tohoto sportu, která dokáže zaujmout i širší obecenstvo.

CGwillWin