Příjemný letní vánek nesoucí se od průzračné mořské vody přes písčitou pláž s tak jemným pískem, že i pouhé přejetí rukou po jeho zrníčkách dává člověku krásný a uklidňující pocit. Sametově zbarvené paže a stehna připravující se na nejvyšší denní teplotu a postup do bronzové ligy. V rukou skvěle vychlazené mojito s čerstvou mátou a po boku snědě opálená dívka s ladnými křivkami.
Přišla k němu s podivným tikem na tváři a sdělila mu: „Vaasi, připravuje se Far Cry 4.“ Zbrunátněl, pohled mu zdivočel a odpověděl: „Už jsem ti někdy definoval šílenství?“ Mrskla po něm vyděšeným pohledem a on se škodolibě usmál. "Je to o dělání té samé zkurvené věci pořád a pořád dokola."
Někdo ho přerušil oslovením. Vaas se otočil a dostal takovou facku na tvář, že se někde v dáli i Jason Brody začal chechtat. „Promiň, drahoušku, ale teď jsem tu já,“ prskl na něj podivný mužík ve fialovorůžovém oblečku, „a vůbec, už jsem ti někdy řekl definici homosexuality?“
Tak jsme se trochu zasnili a teď se už můžeme plně věnovat tomu, kvůli čemu tady jsme, tedy preview k Far Cry 4. Každý, který se dostal do styku s Far Cry 3, dá určitě za pravdu, že hlavním bodem oblíbenosti titulu se možná zprvu nečekaně stal záporák Vaas Montenegro. Ubisoft si toho je plně vědom, když vezmeme v potaz, že Vaasova předloha, Michael Mando, měl původně pouze ztvárnit postavu šíleného vojáka v sérii Far Cry Experience. Jeho výkon se Ubisoftu ale natolik líbil, že ho přetvořili do polygonů a dali ho i na přebal Far Cry 3.
Je tedy jasné, co bude hlavním tahákem Far Cry 4. Ještě šílenější herní principy a možnosti, ke kterým se dostaneme níže, a hlavně záporák: Pagan Min. Konečnou podobu hry a její požitky a přežitky si každý hráč bude samozřejmě muset udělat sám, nicméně není na škodu si v okurkové sezóně her něco přečíst, ne?
Zvěsti ohledně zasazení hry kolující internetem dlouhou dobu před oficiálním oznámením byly nakonec opravdu potvrzeny. Oproti exotickému zasazení Far Cry 3 se tentokrát budeme muset obléct, poněvadž v Himalájích moc teplo není, alespoň oproti tropickým ostrovům.
Kyrat je fiktivní himálajská oblast obohacena o spoustu netypických věcí. Graffity, popřípadě všemožné malůvky po skalách a horách, spousta ozbrojených vojáků v čele s prapodivným, na první pohled teploušem Pagan Minem. Ubisoft již několikrát dušoval, že Pagan rozhodně není to, co může způsobovat první dojem, ale tak znáte to. Kyrat přetvořil k obrazu svému, protože jeho finanční zabezpečení je nemalé, o čemž například svědčí i jeho vizáž.
Kyrat bude nabízet pestrou nabídku možností přepravy. Auta, namísto rogala dostaneme do výbavy létající oblek, rychlý (okamžitý) přesun do vzdálených lokací by měl být postupem času samozřejmostí. Další možností jsou sloni, jejichž využití ve hře se nebude rovnat pouze přepravovacímu prostředku a dekoraci k zajištění atmosféry Himalájí. A kdo si bude rád Kyrat vychutnat úplně nejvíc, nic mu nebrání v tom celou oblast procházet tzv. po svých. Při vzdálenějších trasách to bude poněkud náročné, ale v porovnání s třetím Zaklínačem to bude jako skočit do pět minut vzdálené pekárny pro rohlíky.
Už prosté cestování ve Far Cry 3 mělo něco do sebe. Krásy okolo vás byly na každém rohu, pokud teda nebudeme počítat tu šelmu toužící po vaší levé hýždi. Doufáme tedy, že se Ubisoftu povede zpracovat prostředí Kyratu do posledního kamínku. Himalájské zasazení mělo být údajně navrženo z mnoha míst, jež kreativní ředitel Alex Hutchinson procestoval, tak tedy doufejme o správnosti konečného rozhodnutí.
Tentokrát si nezahrajeme za zazobaného (s)prosťáčka, jako byl Jason Brody, nýbrž za bývalého tamějšího obyvatele Kyratu, Ajay Ghaleho. Ubisoft slibuje silnější a poutavější příběh, ať si říká kdo chce co chce, Far Cry 3 po příběhové stránce neoplýval zrovna nejlepším scénářem, přestože to ve finále bylo vlastně jedno.
Ajay se po dlouhé době vrací do Kyratu. Jede zde vyplnit poslední přání jeho zesnulé maminky, a to rozprášit její popel po její rodné domovině. To nezní moc složitě, pokud by zde nebylo jedno velké ale, které se jmenuje Pagan Min. V traileru představujícím našeho záporáka bylo X lidí zabito, přestože to bylo v rozporu s Paganovými rozkazy. Poté, co vás Pagan spatří, se nezachová stylem „Šupněte ho do vězení“. Z jeho slov je totiž jasné, že s vámi má velké plány. Velké, no, hodně velké. Jako správný party boy sdělí, že si to spolu „safra užijeme!“
Konkrétní popis vztahu mezi Ajayem a Paganem Ubisoft nechce zatím prozradit. Z všemožných otázek ale pár odpovědí muselo být zodpovězeno, protože výše zmíněný trailer naznačil více různých možností Paganova a Ajayova vztahu. V rozhovoru pro OXM Alex Hutchinson uvedl toto: Pagan rozhodně není váš táta a o nějakém intimnějším vztahu si můžeme nechat zdát. Nějakou minulost spolu každopádně mají, jakou ale si budeme muset počkat do listopadu, kdy Far Cry 4 vychází, nebo vyčkávat, jestli se nějaké informace nedostanou nad povrch.
Měli jste rádi Vaase? On vás určitě ne. Jo, to takovej Pagan, ten slovy Hutchinsone chce být váš kámoš, váš parťák. Chce si vámi opravdu užít, což už naznačily zveřejněné záběry. V tomto ohledu se vývojáři snaží i o zakomponování černého humoru. „Víte, opravdu miluju takový ten opravdu černý morbidní humor. Pagan chce být váš kámoš, proto mu nedělá problém říct vám: ‚Pojď, sedneme na slony a půjdeme si zastřílet. Bude to paráda!‘“ komentuje Hutchinson.
Pagan Min je možná momentálně nejvíc diskutovaná postava Far Cry 4, avšak se nemusíme bát toho, že by byla jediná. Celý Far Cry 4 má být naplněn pohodovými, poutavými, jedinečnými a zajímavými postavami, jen se o nich zatím moc neví. Pokud v sobě budou mít šťávu minimálně jako Pagan, když si s vámi dal selfie fotku, máme se určitě na co těšit.
Jestliže vám na jazyku trčí otázka týkající se ženských charakterů ve hře, nemáte se čeho bát. Všude ve hře najdeme něžné pohlaví. „Jsou úplně všude, jako v pravém životě,“ vtipkuje Hutchinson. Ve Far Cry 3 plnily ženy velkou příběhovou roli, jak to bude v přicházejícím Far Cry 4, Ubisoft zatím nechce moc vyzrazovat. Když už jsme u toho, pro potvrzení Paganovi heterosexuality bylo vyslyšeno, že do jeho života silně zasáhla jedna žena. Kdo ví, třeba to byla Ajayova matka.
Citru z minulého dílu si spousta hráčů oblíbila hlavně kvůli sexuálním scénám, které se do her poslední dobou dostávají poměrně často (Wolfenstein: The New Order, Zaklínač,…) Sexuchtiví fanoušci si na případné techtle-mechtle budou muset počkat až do vyjití hry, pokud se tam vůbec nějaké ukážou. Otázka sexu samozřejmě mezi vývojáři padla, a odpověď je zatím 50 na 50. Hutchinson tvrdí, že když se na toto téma zeptali evropských přátel, všichni řekli něco ve stylu: „Jo, chceme tam hodně ňader a sex také.“ Jsme podle něj v tomhle hodně přívětiví, hehe. A když se otázali na americkou stranu, reakce byly spíše negativní. „Možná tak bradavky… Mužské bradavky možná…“ Všechno je zatím ještě v přípravách, čili nechme se překvapit.
Vlastníci PlayStationu 4 mohou jásat, neboť do hry bude zakomponován i singleplayerový co-op, exkluzivně pro PS4. Do hry se může připojit jakýkoliv váš kamarád, i když nebude vlastnit kopii Far Cry 4. Na tuto možnost si pouze stáhne samostatnou aplikaci, která jim posléze umožní připojit se do vaší hry a můžete společně plenit nepřátelské základny až do aleluja. Aplikace by měla být dostupná pro většinu singleplayerových misí ve hře.
Kdo si ale myslí, že přizváním kamaráda do hry si nějak odpočine, je na omylu. Ubisoft se snaží, aby se obtížnost hry při připojení nového hráče do hry zvýšila. Ještě není jasné čím, avšak možností je spousta. Může to být zvýšené obdržené poškození, lepší umělá inteligence nepřátel, zvýšený počet nepřátel,…
Zajímavostí je, že váš kamarád se ujme postavy jménem Hurk, která se objevila už ve Far Cry 3, teda pokud jste si zahráli DLC Monkey Business. Naskýtá se tedy otázka, jestli se Far Cry 3 a 4 odehrávají ve stejné časové linii, nebo jestli se jedná o obyčejné využití oblíbené postavy.
Far Cry 4 je ve vývoji druhým rokem, čili by se na něm mělo dělat od vyjití úspěšného třetího dílu. Nastává tedy fakt, že je tvořen jen kvůli úspěchu svého předchůdce, a to někdy nedopadá příliš dobře. Ambice jsou postavené vysoko, šílenost hry se zvedla o další level, ať už záporákem, nebo herními principy – připevnit na slona C4 a vyslat ho do boje, proč ne, že.