Pomaly ale isto doznievajú dojmy aj vo mne. Hovorím teraz o dojmoch z poslednej digitálnej konferencie spoločnosti Nintendo na tohtoročnej E3 v Los Angeles. Jej prierezom vás teraz prevediem v stručnom zhrnutí faktov a pokúsim sa ich zároveň roztriediť do dôležitých a menej dôležitých skupín z pohľadu vás, potencionálnych spotrebiteľov tejto firmy. Či už vlastníte prenosné zariadenie alebo domácu konzolu, určite si môžete vybrať to svoje pre budúce mesiace a zároveň sa pripraviť na ďalší rok s touto značkou. Poďme teda bez zbytočného tárania rovno na vec.
Veľké "N" pojalo svoju prezentáciu opäť v štýle originality a prepojenia na samotný zlatý klinec ich súčasnej produkcie. Hneď v úvodných minútach sme mohli byť svedkom roztomilej premeny troch hlavných mien tejto firmy (Shigeru Miyamoto, Reggie fils Aime, Satoru Iwata) z plyšových bábok na hrdinov novej časti série Star Fox. Práve tá je pre Nintendo v súčasnosti hlavnou prioritou, keďže na jeho vývoji sa podieľa okrem samotného majstra Miyamota aj firma Platinum Games (Bayonetta), ktorá práve cez víziu najväčšieho mena videohernej histórie pomáha vytvoriť takzvanú nultú časť tejto IP. Sám autor prirovnáva Star Fox Zero konceptom k druhej časti, ale dodáva, že ide o úplne odlišný zážitok z hry než tomu bolo v minulosti. Ten je umožnený konceptom konzole WiiU a teda hlavne jej ovládaním. U-pad sa vo vašich rukách mení na výhľad z kokpitu klasickej vesmírnej rakety a gyroskopy umožňujú hráčovi pomocou pohybu regulovať smer zameriavača a teda aj následnej streľby. Nebudeme ale len brázdiť vzdušný priestor. Raketa je možná transformácie na pozemný objekt (vo videu bolo jasne ukázané hneď niekoľko druhov takýchto útočných verzií), ktorým sa budete dostávať na obtiažne miesta a dokonca aj ten je možné následne rozdeliť na ďalší kus ešte menšieho vozidla. Týmto sa zo Star Fox stáva menší Transformer Fox. Inšpiráciu našiel Miyamoto hlavne v animovaných príbehoch robotov z jeho detstva, čo je určite badať z videí nižšie. Táto exkluzivita je plánovaná na koniec aktuálneho roka a z dojmov hráčov či novinárov, ktorí si mohli hru vyskúšať po tomto evente, sa bude jednať opäť o povinnosť majiteľov Nintenda WiiU.
Odskočíme teraz od vesmírnej prezentácie v kožuchu líšky a vkročíme do vôd série Mario. Ten oslavuje 30 rokov svojej existencie a pri tejto príležitosti prichádza splnený sen všetkých milovníkov jeho 2D sveta. Čokoľvek ste za tých tridsať rokov zažili, všetky pády do dier, všetky neuveriteľné skoky či záchrany pred smrťou, toto všetko si po prvýkrát môžete vytvoriť podľa vašich predstáv a zdieľať to do celého sveta. Super Mario Maker sa dostane na WiiU už 11.9.2015 a, ako hlása hore uvedený slogan, prichádza evolúcia tejto IP. Tam, kde sme roky žasli nad nápadmi v sérii Super Mario, sa teraz táto značka stáva ihriskom pre všetkých a čo i len jediný originálny podnet z vašej hlavy môže uzatvoriť level. ktorý obletí svet. Takto idylicky teda Nintendo oslavuje ikonu svojho mena a zrod žánru, ktorý by bez nášho inštalatéra dnes nič neznamenal. V tomto duchu sa samozrejme niesla aj konferencia v Los Angeles a jednotlivé prestrihy medzi hrami boli spracované cez koncept Super Mario Maker.
Pár minút si utrhol aj rastúci fenomén Amiibo, ktorý Nintendo trocha podcenilo a nestíha teraz vyrábať jednotlivé postavičky. Je jedno ako vám prídu predražené, zberatelia ich milujú, a to je pre obchod to najpodstatnejšie. Amiibo vzniklo vďaka úspechu značky Skylanders a práve jeho nová hra s podtitulom SuperChargers pre WiiU bola predmetom malej diskusie počas eventu. Spolupráca medzi Nintendom a Activision sa pretaví do špeciálnych postavičiek z univerza Big "N", ktoré budú schopné vďaka dizajnu spĺňať funkciu jak Skylanders obsahu tak aj Amiibo itemu. Ako to všetko bude fungovať, o tom sa môžete presvedčiť vo videu pod týmto textom. Hra SuperChargers bude potom podporovať cez 300 unikátnych postavičiek, čo je biznis na vysokej úrovni čo do zárobkov.
To bolo všetko čo sa týka digitálneho eventu spoločnosti Nintendo na E3 2015. Z môjho pohľadu sa celá udalosť niesla v klasickom tempe tejto firmy. Dočkali sme sa pár prekvapení a, na rozdiel od minulých rokov, žiadneho sklamania. To, že na E3 nebude prezentovaná nová Zelda pre WiiU, sa vedelo už dávno vopred, rovnako ako prvé informácie o NX hardware. Podtrhnem teda svoje slová: fanúšikovia konzol WiiU a 3DS sa majú v budúcnosti na čo tešiť a určite nám Nintendo bude prezentovať tú svoju klasickú hrateľnost, tak ako ju poznáme už od detských čias.