komentář
Hrá Ubisoft na istotu?

Hrá Ubisoft na istotu?
Hrá Ubisoft na istotu?
10:12, 11.07.2015

Mám rád hry od Ubisoftu. Toto štúdio vie veľmi dobre vybalansovať hrateľnosť a zapracovávať do nej nové prvky. To nič nemení na tom, že mnohé ich veľké hry sa trochu opakujú a štúdio vykráda sámé seba. Samozrejme nehovorím len o pokračovaniach ich hitov. Nejde ani o nové konštatovanie, všimlo si to už skôr mnoho hráčov. S každou ich ďalšou dohranou hrou je to však čoraz viditeľnejšie aj z môjho pohľadu. Čo sa u teda nich opakuje najčastejšie?

Klik pro zvětšení (Hrá Ubisoft na istotu?)

1. Open World - základný kameň väčšiny ich tvorby. Je nutné povedať, že ho vedia vytvoriť naozaj presvedčivo. Nikdy nechýba skriptovaný začiatok, ale na ich obranu, toto je už dnes štandard.

2. Repetetívne vedľajšie úlohy - česť výnimkám, ako Shangri-La z Far Cry 4, ale väčšina nepovinných úloh je postavená tak, že ak prejdete jednu zo série, akoby ste prešli všetky.

3. Množstvo collectibles - celá mapa je preplnená zberateľskými predmetmi, ktoré často ani nemajú výrazný zmysel, proste sú k dispozícii pre zberateľov, ktorí chcú zvýšiť percento dokončenia hry.

4. Ekonomický systém - Ubisoft ho dokonca použil aj v Splinter Cell, ktorý ho pritom vôbec nepotreboval.

5. Systém skúsenosti - Sám sa divím, že ho zatiaľ nepoužil Assassin's Creed, keď už došlo aj na Splinter Cell. Dokedy bude odolávať?

6. Stealth - Uplatnenie má už takmer všade, pričom nechýba ani možnosť zneškodniť nepriateľa jedným tlačidlom. Vo väčšine prípadov pritom o veľmi zjednodušený stealth, ktorý vôbec nie je jednoduché používať všade.

7. Veže - tento prvok, cez ktorý sa odhaľuje mapa, si Ubisoft pretlačil do Far Cry a neváhal ho použiť ani vo Watch Dogs. Pozitívom je, že odhaľovanie mapy prebieha vždy inak.

8. Nepriateľské stanovištia - ďalší opakujúci sa prvok, sprístupňujúci úlohy či collectibles v okolí.

9. Parkour - Aj tento prvok je už pomerne klasický a taktiež sa objavil v zjednodušenej podobe v Splinter Cell.

10. Posledný bod schválne nechávam otvorený. Ak to vnímate podobne ako ja a mnoho iných hráčov, nebudete mať problém doplniť si do neho čokoľvek. Napríklad siluetu poslednej známej pozície alebo niečo iné....

Klik pro zvětšení (Hrá Ubisoft na istotu?)

Skutočne mám rád hry od tohoto herného štúdia a niektoré opakujúce prvky zakomponované do ich noviniek ma vedia potešiť. Na druhú stranu, častejšie by mohli prísť s niečím novým a nie sa dookola opakovať.


CGwillWin