Projekt World of 1920+ by ste si mohli vybaviť v súvislosti s doskovou hrou Scythe, ktorá sa vďaka úspešnej kampani cez Kickstarter už toto leto vrhne na trh a ponúkne nádherne animované scenérie alternatívnej histórie okolo prvej svetovej vojny. Na rovnakom základe však podľa najnovších informácií vzniká aj video hra pre súčasné herné zariadenia (PS4, XOne, PC), ktorá v podobnom duchu láka už len svojimi art obrázkami, za ktorými stojí talentovaný poľský umelec Jakub Różalski. Ten dokonalo navodzuje atmosféru na prelome 19 a 20 storočia, kde sa tradície zrážajú s modernou mechanizáciou aby podčiarkli stále rastúce záhady okolo nášho nepoznaného sveta. Bavíme sa o čase priemyselnej revolúcie, ľudstvo je fascinované motormi , kombináciou železa a ocele, začína experimentovať v snahe o vybudovanie chodiacich strojov. Geopolitická situácia je trochu iná než ju poznáme z histórie, ale všeobecne existuje vždy alternatívny pohľad na jej vývoj, nie striktne podaný ako šialená fantázia (všetko sa môže udiať ináč pri jednej malej zmene).
Hlavným rozdielom voči realite je alternatívna vízia technického vývoja na prelome storočia, a tak prítomnosť silného kráčajúceho stroja medzi bežnými farmárskymi usadlosťami a bojiskom, vyvoláva značný údiv. Rovnako ako v začiatkoch dvadsiateho storočia na území Európy, svet 1920+ je plný kontrastov, rozmanitostí, tajomstiev a nepreskúmaných miest k objavovaniu, je to svet, kde tradícia a život v harmónii s prírodou sú pomaly nahradzované modernosťou a technológiami. Dôležitým aspektom vytvárania klímy univerza 1920+ je život na vidieku, ďaleko od pokroku a technológie, kde je pohľad na mohutné mecha stroje doslova desivý ale zároveň fascinujúci. Ľudia žijú medzi týmito udalosťami (táto situácia sa dá prirovnať k prvým lietadlám, ľudia väčšinou nechápu ako to funguje, a čo to je, ale uvedomujú si že ide o realitu, v ktorej žijú). Stroje vo svete 1920+, nie sú moc futuristické, sú to skôr surové kusy opracovaného kovu, masívnej a nemotornej konštrukcie, pripomínajúce vzhľad prvých tankov z obdobia prvej svetovej vojny. Po vizuálnej stránke, najdôležitejšie body na svete 1920+ sú: vidiecka krajina a atmosféra prameniac z kontrastu medzi novým a starým.
Celý "1920+ projekt", bol založený na historických udalostiach a to konkrétne: bitke pri Varšave z roku 1920 a poľsko-sovietskej vojne (február 1919 - marec 1921). Táto bitka je považovaná mnohými historikmi ako jeden z najdôležitejších momentov v histórii a vývoji sveta, pretože sa zmenil osud celej Európy a zastavil červenú revolúciu. Po prvej svetovej vojne, bola atmosféra v Európe naplnená revolučnými myšlienkami. Boľševici sa rozhodli využiť túto situáciu a začal sa pohybovať dopredu na západ so svojou obrovskou a mocnou armádou. Poľsko bolo prvou krajinou, ktorá skutočne mala silu sa im postaviť na odpor. Jeho nezávislosť bola obnovená len po dvoch rokoch. Dokonca aj fakt, že poľská armáda porazila boľševikov a odstrčila strašidlo komunizmu zo západnej Európy, sa nedá dnes poprieť. Je to veľmi zaujímavé historické obdobie.
Takto sa vyjadruje autor predlohy Jakub Różalski, o svojom doskovom projekte, ktorý je hlavnou inšpiráciou na vytvorenie video hry 1920+ a dodáva: