Ať si každý nadává, že na trhu chybí střílečky z druhé světové války. V zásadě to pravda je, ale na druhou stranu taky není. Ony tu totiž vlastně jsou, ale přichází od malých studií, případně se o nich skoro nemluví. Hlavně v tuhle chvilku, kdy všichni jezdí na koni v otevřené betě Battlefieldu 1 a střílí z odstřelovaček. Nikomu to neberu, záběry vypadají opravdu pěkně.
Pokud ale neholdujete variaci na první světovou válku od DICE a radši byste něco z té druhé světové, čistě teoreticky bych vám mohl doporučit titul Day of Infamy. Ten si na realističnosti a týmové spolupráci – podobně jako to zkouší Battlefield – opravdu zakládá a nutí vás do ní, protože jinak budete co chvilku čekat na respawn. Nicméně se zopakuji: můžu vám jej doporučit čistě teoreticky.
Day of Infamy je vlastně mód pro taktickou střílečku Insurgency, na kterou velice rád vzpomínám. Vývojáři z New World Interactive přenesli svůj hardcore titul o více než půl století dozadu, přizpůsobili tomu level design a zbrojní arzenál a… a to je asi tak všechno. Kromě těchto úprav neproběhla skoro žádná, což je škoda. Navíc dvojnásobná, protože jak tak nad tím přemýšlím, Day of Infamy je prozatím nudným „Control C Control V“, jenž nepřinesl nic, vůbec nic.
Nechci titul zbytečně urážet, neboť se nachází ve stádiu alpha verze, ale investice do něj se nyní nevyplatí. Servery nejsou dvakrát obsazené – obvykle jenom tak jeden – a i tak budete rádi, že se na nějaký dostanete. Sice je zde i kampaň a co-op mód, jenže ty v sobě nesou ještě větší nudu než samotné Day of Infamy. Jedná se totiž o to samé, co zažijete v multiplayeru, nic víc, nic míň. Kampaň je tím pádem extrémní nuda a jestli si umíte užít hru s kámošem v kooperaci, tak čistě teoreticky byste zde investovat mohli, ale ne teďka, spíše časem. Nevím, co vývojáři plánují postupně přidávat za obsah, každopádně by se měli snažit.
Doposud je spolupráce s týmem na docela špatné úrovni. Hráči, se kterými jsem byl v týmu, neměli o komunikaci zájem, čímž se dostáváte k tomu, že vlastně nevíte, oč momentálně jde. Prostě jdete, střílíte, pak vás někdo zabije, respawnujete se, zabijí vás ihned; tohle všechno několikrát do kola, pak nastane konec, vy dvakrát mrknete a začne další kolo. A pak další a zase další. Potom si řeknete, že nevíte, co to vlastně děláte, a jdete si zahrát ten Battlefield 1, protože ten aspoň vypadá hezky.
New World Interactive se ani neobtěžovalo vzhled hry oproti Insurgency inovovat. Vše vypadá stejně – zbraně samotné opětovně vypadají nejlépe, nicméně to je vše. Graficky je Day of Infamy zatím nemastné neslané, mapy samy o sobě nejsou kdoví jak záživné. O gameplayi jsme se už bavili, takže ten nebudeme znova vytahovat.
Stejně jako už několikrát se ještě jednou zopakuji: doporučení z mé strany je čistě teoretické. Věřím, že někomu bude Day of Infamy opravdu vyhovovat, ale cílená skupinka vypadá, že je malinkých rozměrů. Druhá světová válka ve hrách vám musí setsakramentsky chybět, abyste po ní v díky tomuto titulu šáhli. Jakožto milovníka Insurgency je mi to dvakrát tak líto, že se Day of Infamy prozatím tváří jako nudná šmouha, která zaujme jen malou sortu lidí.
No což. Třeba se postupem času vývojáři nějak vzpamatují a nadopují svoji novinku tak, že se k ní vrátím. Snad. Časem. Uvidíme.