Keď som o projekte Hello Neighbor sám písal ešte minulý rok ako o indie hre so survival prvkami prekladanými stealth prímesou a štipkou hororu, ani vo sne by ma nenapadlo, že sa raz práve toto dostane v porte na všetko možné aj nemožné. Už od samotného prvého dojmu ide totižto o ďalšiu hru určenú na lovenie Youtube čísiel, teda o nástroj pre stredne populárneho streamera, ktorý by rád vyššie. A to si predstavte, že vývojári z Dynamic Pixels dostali dokonca, v prípade Xbox One verzie, možnosť presláviť sa fyzickou distribúciou, čo u indie hry nebýva zrovna častý jav. Tak či onak, aj cez úvodné rozpaky, pustil som sa do rozboru aktuálneho portu na Nintendo Switch a tu je výsledok.
Asi ste už z názvu a aj z hore vymenovaných čiastkových prvkov konceptu vytušili, že tentokrát budeme ako ústredná postava terčom teroru zo strany nášho milého suseda. Ten sa jedného dňa rozhodne, že sa chce stať námetom pre kinofilm a tak zoberie do ruky sekeru a hor sa zabiť svojho nič netušiaceho spoluobčana. To, či sa mu to podarí, závisí len od vašej chuti vydržať u troch aktov a veľkého finále, ktoré sú od seba odstupňované zvyšujúcou sa náročnosťou. Umelá inteligencia, v podobe neodbytného vraha s arzenálom rôzneho druhu a ostrosti, je schopná sa učiť a predvídať, čím sa z Hello Neighbor (minimálne na papier) stáva zaujímavá oddychová arkáda. To by však projekt musel pracovať s viacerými nápadmi, než len to, čo som vám tu už vymenoval.
Musím priznať, že samotný koncept mi zpočiatku prišiel dosť atraktívny, keďže ponuka možností, kde sa skryť a ako oddialiť spomínaného psychopata od vašej pozície, je vysypaná kompletne a bez nejakej gradácie. Avšak ako tak čas plynul a nebolo už čo nové skúšať, logicky sa dostavil efekt zdĺhavého stereotypu, čo u podobných hier asi nikto nechce zažívať. Hello Neighbor sa na Switch portoval priamo z tabletov/telefónov, čo logicky mohlo integrovať do verzie na Nintendo ovládanie cez dotykovú obrazovku. Aj napriek faktu, že cena oboch verzií je od seba na hony vzdialená, ako graficky (žiadna sláva) tak obsahovo ide o totožné verzie, čo vôbec nevnímam ako dobrý krok autorov. To všetko z dôvodu, že defacto ide vôbec o najdrahšiu verziu hry zo všetkých dostupných portov.
Pokiaľ sa mňa teda pýtate, či je pre vás tento port ideálnym časom na vyskúšanie Hello Neighbor, tak vás otočím smerom k napríklad PS4 verzii, ktorá po technickej stránke prevyšuje všetky ostatné. V prípade, ak padne otázka o celkovej kvalite hry, tak tu je to samozrejme už zložitejšie. Samotný koncept v sebe skrýva zopár zaujímavých momentov, ktoré ho činia atraktívnym, avšak všetko sa rýchlo okuká a čím dlhšie v tom zotrváte, o to viac nelogických rozhodnutí zo strany autorov objavíte. Samotnému mi to teda vychádza opäť v tom zmysle, že práve táto hra vznikla len z faktu, že je možné ju použiť ako ideálny nástroj na zábavu pre Youtube scénu a všetko ostatné už spadá pod hrubú čiaru priemeru.
Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti tinyBuild GAMES
Recenzovaná verze: Nintendo Switch