recenze
KULT: Heretic Kingdoms

KULT: Heretic Kingdoms
KULT: Heretic Kingdoms
00:00, 19.02.2006

V poslední době to s žánrem RPG vypadá vcelku špatně. Většina věcí které to dnešní RPG dělají tím pravým RPG byly vymyšleny více než před pěti/šesti lety kdy Blizzard otřásl celým světem svým Diablem. Potom přišla éra Noxe, Planescape: Torment, Baldur's Gate, Icewind Dale a dalších kvalitních her ve kterých hráči našli všechno to, co jim v Diablu chybělo a tak byl žánr RPG žánrem s velkým R. Potom následovaly u většiny z těchto titulů pokračování a i Diabla také. Jak vidíte pořád je zde patrné dělení Diablo/ostatní. Den se se dnem sešel když najednou Sacred přišel. Ten byl sice kritizován kvůli všudypřítomným chybám, ale určitě se zařadil mezi ty lepší. A abych dlouho neběhal kolem horké kaše... Kult do této skupiny lepších nepatří.Klik pro zvětšení (KULT: Heretic Kingdoms)Klik pro zvětšení (KULT: Heretic Kingdoms)Příběh bude > BUDE < bude skvělý...

...rozsáhlý, naprosto propracovaný do poslední vteřiny hry. Tak asi těmito slovy ho prezentovali 3D People. Bohužel to neníKlik pro zvětšení (KULT: Heretic Kingdoms) pravda. Ocitnete se ve světě Corwenth ve kterém dlouhou dobu panoval drsný Teokrat, bůh je mrtev a inkvizice hledá pozůstatky církve. Se svojí hlavní hrdinkou jste jako nováček v řadách inkvizice pověřen speciálním úkolem - získat zpět ukradený meč Godslayer, který má neuvěřitelnou sílu a s pomocí níž by se mohla zem proměnit v peklo ještě plnější chaosu než je teď. Mohlo mě napadnout už hned na začátku že bude ve hře nějak zamotané náboženství, když jí vyvíjí slováci Na první pohled je děj asi vcelku slušně vymyšlený (aby ne, vždyť ho napsal Chris Bateman - autor např. Discworld Noir), jenže všechno co by mělo děj dělat chytlavým se asi ztratilo někde při jeho aplikaci do hry.

Monka, Dwarva nebo Vampírku?

Jak už je u RPGček pravidlem, můžete si vybrat z několika postav tu, která se k vám Klik pro zvětšení (KULT: Heretic Kingdoms)nejvíce hodí, tu, kterou si budete vylepšovat, se kterou budete mít později vytvořený nějaký vztah... V Kultu to tak překvapivě... není. Jediné volby, které budete muset podstoupit jsou barva a styl oblečení a účes, rozdělíte pár bodíků a jde se na věc. Vaše postava má 4 základní vlastnosti - síla, rozsah, magie a rychlost. Rozvinutost těchto vlastností se zde určuje pomocí stupnice A - F. Každá hodnota má tři podhodnoty (např. A+, A, A-) a zvyšujete si je standardně pokud jste získali dost zkušeností. Dalšími schopnostmi jsou Attunements (něco jako Fallouťácké Perks), což jsou speciální ability, které získáváte taky díky zkušenostem, můžete se je přiučit i od zbraně, kterou používáte delší dobu... V každém případě ani Attunements mi nestačili k tomu abych se se svou postavou spřátelil.Klik pro zvětšení (KULT: Heretic Kingdoms)Klik pro zvětšení (KULT: Heretic Kingdoms)Hratelnost, dojem, líbivost...

Hratelnost je zvláštní, jelikož všechny akce typu hovoření s NPCčkama, otevírání dveří atp.(všechna interaktivita s prostředím) jsou zpřístupněny pod levým tlačítkem myši a boj provádíte tlačítkem pravým. A jelikož v kultu hlavně bojujete, klikání pravého tlačítka myši bude nekonečné a nervy drásající. Snad jen leváci budou s tímto údělem spokojeni Co mi ale zpříjemnilo hraní Kulta byl Dreamworld - attunement, který se naučíte hned po splnění prvního úkolu. Je to paralelní svět ve kterém jsou jiná monstra a někdy i postavy důležité ke splnění některých úkolů. Do dreamworldu se dostanete jednoduše stisknutím klávesy D a je to vcelku dobře vymyšlená věc, která mě překvapila. Ale stejně je tu pořád něco, co Kulta nedělá tím pravým ořechovým, dlouho jsem nevěděl co to je. Pořád jsem si říkal: Tady něco nesedí, Není to ono... Ale nakonec jsem na to přišel... Je to věc kterou jsem si například u Sacred nikdy nevšiml, protože v Sacred to bylo bravůrně zvládnuté, narozdíl od Kulta.

x, y - 2D. x, y, z - 3D

Je to spojení 2D s 3D, kterým Kult oplývá. Klik pro zvětšení (KULT: Heretic Kingdoms)2D animace jsou propracované, trávníky se nádherně vlní, stromy se ohýbají... Jenže k tomu je jako pěst na oku přidán do krajiny 3D NPC. Tohle spojení se vývojářům nepovedlo vypilovat. Kazí to celkový dojem ze hry, až uvidíte, budete vědět o čem mluvím. Jinak jak jsem zmínil, textury jsou nádherné a animace také. Proto si teď možná klepete na čelo a říkáte si co to tady píše za bl*osti když to vypadá tak pěkně... Jednotlivé mapy (které mimochodem nejsou zas tak veliké) jsou pěkně nakresleny i navrženy, jen mě při hraní občas pěkně štvalo dost odfláknuté trasování pohybu a také fakt, že do některé vody vstoupit můžete a do některé prostě ne...

Hudba ta je pěkná :D

Ano hudba je ve hře dobrá, není jí sice moc, ale neoposlouchá se zas tak rychle. Hra ji dobře mixuje - nic extrémního, prostě klasika. Zvuky vaší postavy už jsou horší, když Klik pro zvětšení (KULT: Heretic Kingdoms)běžíte po písku, připadá vám to jako běh po písku, když běžíte po trávě, slyšíte běh po trávě - to je v pořádku. Ale nezní to zas tak věrohodně a navíc je to věc, která občas chybuje - v případě že snížíte v menu hlasitost těchto zvuků, průměrně každý desátý je reprodukován vyšší hlasitostí bez ohledu na nastavení v menu. Takže hlasitosti zvuků radši neměňte ;-) Další věc, která mi ale vadí více je ta, že za celou hru neuslyšíte snad ani jednou jakékoli slovo z úst vaší postavy. A nejen z vašich, ale ani z žádných jiných úst. Když někoho zasáhnete mečem, také nic neuslyšíte.

Na závěr

Klik pro zvětšení (KULT: Heretic Kingdoms)KULT Heretic Kingdoms je první vydanou hrou z dílen 3D People - určitě si zaslouží respekt, ale tento fakt sám o sobě bohužel není důvod ke koupi hry a proto mi nezbývá než sem napsat rozsudek, který jednoznačně není kladný. I když jsem Kulta hrál s novým patchem, který opravuje spoustu chyb, pořád jsem jich v průběhu hry nacházel až přespříliš (obchodník stojící půl mapy od místa na kterém s ním hovoříte, kůň stojící nad vodou když ještě před chvílí stál o deset metrů vlevo...) Pro zarputilé příznivce RPG je to dobrá hra, pro normální herní konzumenty určitě ne.

DOBRÉ
73%
CZECHGAMER
Paříte RPG a nic jiného: sežňte, zahrajte. Nejste RPG fanatici, hrajte jen pokud se vám to náhodou dostane pod ruku.

CGwillWin