Bud Spencer & Terence Hill - Slaps And Beans

Bud Spencer & Terence Hill - Slaps And Beans - recenze
23:17, 01.08.2018

Dnešní recenze zahraje na mírně nostalgickou strunu všem fanouškům populární herecké dvojice Bud Spencer a Terence Hill. Tato dvojka, která se proslavila v mnoha filmech ze 60. a 70. let byla v dobách mého mládí vskutku velmi oblíbená a hodilo by se říci, že co film, to perla. Toho si byli dobře vědomi i autoři z italského studia Trinity Team, když se s nápadem vzdát hold těmto dvěma hereckým ikonám v podobě videohry vydali na Kickstarter, kde se snažili sehnat dostatek prostředků pro realizaci svého projektu. Jelikož výsledek zcela předčil očekávání studia, mohl se sen o zhmotnění těchto legend stát skutečností v titulu Bud Spencer & Terence Hill - Slaps and Beans. Hra se jako první dostala na platformu PC, ovšem nyní zamířila i na konzole, tak se pojďme podívat, jak se Facky a Fazole povedly a jestli stojí za vaši pozornost.

Klik pro zvětšení (Bud Spencer & Terence Hill - Slaps And Beans - recenze)

Dva týpci jsou zpět

Již od samotného spuštění hry jsem si byl jist, že tento kousek je pro mě tím pravým vzhledem k faktu, že jsem příběhy těchto dvou šílenců doopravdy miloval. Co si budeme namlouvat, v 80. letech nebyla nabídka televizního vysílání zdaleka tak obsáhlá jako dnes, takže jsme brali zavděk vším, z čehož alespoň okrajově čišely náznaky západu a v kombinaci s bláznivým komediálním nádechem to bylo prostě to pravé ořechové. Ruku v ruce s tímto „fanouškovstvím“ však vyvstává otázka, jestli dokáží Slaps and Beans zapůsobit stejně tak dobře i na mladší generace hráčů, kteří možná slavnou dvojici nikdy v akci neviděli. Pravděpodobně ne, a tak je na hru nutno nahlížet. Nemusí v ní zkrátka najít zalíbení každý, což naštěstí není můj případ.

Nová zápletka?

Ti, kdo čekáte, že byste se v rámci příběhu ponořili přímo do některé z filmových eskapád, však zpozorněte. Není tomu totiž tak, alespoň ne zcela. Tvůrci si totiž pro dobrosrdečného obra s údernou pěstí a vychytralého hubeňoura přichystali nový příběh, který je sice protkán střípky z jednotlivých filmů, nicméně je prezentován jako samostatná zápletka. Jak už tomu tak bývá i v případě filmových zpracování, ani zde není potřeba nad linkou příliš dumat. Bud s Terencem jsou přizváni na natáčení westernu, jenže se klasicky něco zvrtne a tak je na vás, abyste se vydali na ač krátkou, tak velmi zábavnou cestu za záchranou uneseného rukojmí a hlavně, pro své vydřené peníze, které vám filmaři nemohli vyplatit, jelikož je uloupili banditi.

Hezky česky

Při průchodu jednotlivými úrovněmi se „tlustej a hubenej“, jak jsme je kdysi s přáteli všichni odborně nazývali, ocitnou v různorodých prostředích, které vycházejí z jednotlivých filmů a tvoří tak parádní směsici pro každého fanouška, kterému okamžitě docvakne, na kterou scénu dění na obrazovce zrovna naráží. Výborné je také to, že hra disponuje češtinou, takže dialogy mezi postavami ve formě bublin si tak může přelouskat úplně každý. Ano, když jsme u lokalizace, občas zazlobí nějaká ta diakritika, nicméně, že by docházelo k nějakým fatálním kiksům, to zase ne. Na vašich toulkách po jednotlivých úrovních se v této klasické rubačce ne nepodobné hitům jako Double Dragon, Streets of Rage či novějšímu Raging Justice se tak podíváte jednak na divoký západ, do zábavního parku, tropický ostrov či do supertajné podzemní laboratoře a vaším jediným úkolem bude vymlátit každou z nich, přičemž na konci některých na vás bude čekat nějaký ten větší boss.

Spolupráce nadevše

Odlišnosti mezi oběma hlavními protagonisty odpovídají reálu, takže máte-li ještě v dobré paměti, jaké měli oba přednosti, můžete se dle toho rozhodnout i při volbě postavy, se kterou se do dobrodružství vrhnete. Tu si navíc můžete převléknout dle libosti v rámci jednoduchého editoru vzhledu. Nebojte, druhý parťák vám bude i tak oporou, a to jak řízený umělou inteligencí nebo vaším kamarádem, se kterým si hru budete moci projít celou společně. To však platí pouze o lokálním multiplayeru, online si nezahrajete. Bud tak vše řeší hrubou silou a jeho speciální útok nemůže být žádný jiný než oblíbený „pěsťovka“ vedená shora na hlavu. Rychlostí však příliš neoplývá, takže tuto vlastnost kompenzuje Terence. Oba sice umí sprintovat, nicméně rozdíl tam znatelný je. Některé překážky tak lépe zvládnete s tou či onou postavou což je fajn, jelikož v režimu hry pro jednoho hráče lze mezi hrdiny i přepínat. Terence na druhou stranu sice neoplývá nadlidskou silou, ale vše řeší s grácií buď v podobě dupnutí nepříteli na nohu nebo sérií pořádných ran v rychlém sledu či různými gymnastickými prvky. Znalci filmů zkrátka budou v sedmém nebi a budou se cítit jako doma.

Bum, prásk, mlask

Facek tedy v Slaps and Beans lítá tolik, že byste je nespočítali. To za vás naštěstí udělá hra samotná vždy na konci každé úrovně. Co je rozhodně fajn, je to, že relativně bezduché rubání je často prokládáno i povedenými minihrami, které jednak mění herní tempo a zabraňuje tak případnému stereotypu. Zajezdíte si tak populární závody v buginách, závodní pasáže při stíhání banditů, zúčastníte se soutěže o největšího jedlíka hot dogů a podobně. A kde jsou ty zmíněné fazole (beans)? No přeci na zemi na pánvičkách. Jejich snězením, případně ještě zalitím pivkem, které také vypadává ze zmlácených nepřátel, si dopřejete obnovení životů a staminy pro provádění speciálních úderů. Pánvičku či „krýgl“ poté můžete umně prásknout někomu o hlavu, a to se vyplatí. Stejně prima je i interakce s okolím, na kterou vývojáři také mysleli. Lze tak někomu uštědřit pár ran dveřmi u auta, případně na něj poslat nákupní vozík, který jej spolehlivě smete k zemi. Komu by to nestačilo, tak lze samozřejmě i zvednou omráčeného nepřítele a i s jeho pomocí rubat jeho kolegy. Případně také můžete za pomocí Buda a Terence vykouzlit nějaké to pohledné kombo, kdy nepřátelé dostávají naloženo hezky z obou stran.

Jako za starejch časů

Další oblastí, kterou je nutno zmínit, je kromě líbivé pixelové retro grafiky i naprosto parádní hudební doprovod. Autorům se totiž podařilo zajistit si licence k celkem 16 originálním skladbám, které jsme mohli slyšet v původních filmech, takže atmosféra je naprosto dokonalá a nemálokrát jsem se přistihl, jak si tyto vypalováky broukám pod fousy. Samozřejmě, ne všechny písničky se kdysi staly mými oblíbenými, takže rozhodně vítám i jukebox, který se ve hře nachází. V menu si tak můžete pustit kteroukoliv z písní a poslouchat ji do haleluja. Hudba samozřejmě odpovídá i dění na obrazovce, tak vězte, že například v bugině si zajezdíte za odpovídajícího doprovodu nebo se na ostrově zaposloucháte do songu, který proslavil film Kdo najde přítele, najde poklad. Audio stránka celkově stojí za to. Všechny ty pumelice, kopance i doprovodné zvuky jako by z ucha vypadly původním filmům, takže si zajisté dokážete představit, jaký je to rachot. Obzvláště v situacích, kdy se na vás valí jedna vlna protivníků za druhou.

Docení jen fanoušci

Hra na střední obtížnost není nikterak těžká, takže si ji můžete zahrát i s mladšími hráči, kteří zajisté ocení možnost kooperace. V případě, že by přeci jen byla nad jejich díly, snižovat se dá vždy. Pravda, některé souboje s finálními záporáky dokáží o něco více potrápit, ale jde spíše o to, že každý z nich vyžaduje speciální přístup k tomu, jak mu nafackovat. Díky přílišnému zkoumání jsem také dokázal párkrát zemřít, nicméně se nic neděje a pokračujete dále od posledního záchytného bodu. Každá z úrovní vám zabere zhruba čtvrt hodinky, přičemž proběhnutí celého titulu něco kolem 3 hodin. Ano, není to zrovna moc, ale vězte, že se celou dobu budete bavit a pak, proč se nevrhnout do dobrodružství znovu? V některých z nich vás navíc čekají i techničtější pasáže, ve kterých si budete muset připravit především rychlé prsty. Na závěr by se tedy dalo říci, že tu máme mlátičku, která potěší každého z fanoušků Buda Spencera a Terence Hilla a tito hráči naprosto nemají nad čím váhat i proto, že titul vyjde na nějaké 4 stovky. Pro ostatní, „tlustým a hubeným“ nepoznamenané generace, bych byl s doporučením malinko opatrnější, jelikož se skutečně jedná především o hru určenou konkrétní hráčské základně, která staví na znalostech filmů a hlášek, takže pro nezaujatého člověka by se mohlo jednat o vcelku obyčejnou záležitost bez jakékoliv přidané hodnoty. Tito hráči si tak mohou od závěrečného hodnocení zhruba 20 bodíků odečíst. Každopádně, sranda je to veliká, to mi věřte.

Za poskytnutí hry děkujeme společnosti Trinity Team

Ceny hry Bud Spencer & Terence Hill - Slaps and Beans srovnáte na Zboží.cz.

90%