Total War: THREE KINGDOMS

Total War: THREE KINGDOMS - recenze
Total War: THREE KINGDOMS - recenze
19:03, 11.12.2019

Před začátkem léta, konkrétně 23. května 2019, vyšel 13. a zatím poslední přírůstek do série Total War s podtitulem Three Kingdoms. Hra je zasazená do starověké a válkou rozbité Číny, která přímo volá po někom schopným ji sjednotit pod svůj prapor. Politická situace vyžaduje bystrost, upřímnost a úctu k přátelům i protivníkům. Náklonnost se může změnit v mžiku oka a je pouze na vás, jestli budete tím, kdo na konci stane jako vítěz. Tak popusťte uzdu fantazii a přimhuřte oko nad tradičním TW realismem, a vydejte se na tuto cestu s námi.

Fascinující čínská krajina

Čeho si všimnete hned na první pohled, je grafické zpracování hry. To má k dokonalosti dost blízko, prostředí vypadá úchvatně a v bitvách si budete přímo libovat. Svět můžete přibližovat i oddalovat a musím uznat, že přehledností hra skutečně překypuje. Budete-li hrát, jak máte, ted podle fantastického spisu Příběhy Tří říší, kde hrdinové-generálové vydali v boji za deset až sto mužů, bude tomu také odpovídat jejich velikost. Historický mód pro milovníky realismu je zde přítomen také, ale musím uznat, že osobně jsem se při hraní cítil ochuzen a rád jsem se vrátil k trošce fantazie.

Klik pro zvětšení (Total War: THREE KINGDOMS - recenze)

Ovládání

Hra se odehrává na kola a po stránce ovládání je až na menší mouchy obstojná. S kamerou se naučíte pracovat snadno a propracovaný tutoriál vás naučí většinu mechanik. Ve válce je sice o něco horší ovládat ty spousty jednotek, zejména v pokročilé fázi hry, kdy jich máte hromadu. Ve válce máte dokonce možnost bojovat pouze generál proti generálovi, a někdy pouze jeho zabití stačí k tomu, aby nepřátelská armáda vzala do zaječích. Nedoporučím vám podvádět a cizího generála zabít pomocí armády, za to jsou minusové diplomatické body, víte přeci, co v tomto období znamená čest.

Nejhorší a nejsložitější jsou vždycky začátky (což je opak třeba kampaně v Heroes, kdy mě právě začátky baví nejvíc) , protože země je rozstřelená do tisíce oblastí ovládaných tisíce lidmi, ale postupem času si ti silnější podrobují slabší a je snadnější si o všem udržet přehled. Tomu bohužel nepomáhá fakt, že pro nás se předáci jmenují často dost podobně, což může znít rasisticky, ale pro mě to jedno písmeno na konci ten rozdíl neudělá.

Pověsit toho, lichotit tamtomu...

Diplomacie a to, jakým způsobem ji zakomponujete a interpretujete po svém, je obrovskou a klíčovou součástí hry a vaší cesty za vítězstvím. Oproti předchozím titulům je neuvěřitelně propracovaná a přehledná. Chcete-li se dohodnout, vidíte jasné podmínky, které byste měli splnit, cokoliv chcete koupit, jasně vidíte, za kolik. Všechny lidské emoce jsou tu brány v potaz a realitě odpovídá i to, že žádné přátelství nemusí trvat věčně. Spojit se můžete za různými účely, ale nic vás nezastaví, kdykoliv se rozhodnete své pošetilé kumpány bodnout do zad. Jste-li v nějakém spojenectví a chcete přibrat nového člena, proběhne hlasování. Nad tím nemáte absolutní moc ani právo veta, takže s názorem většiny se budete muset spokojit, ať chcete nebo ne. Pro vaši vládu jsou důležití také vazalové, protože si prostě nemůžete podrobit všechny hrubou silou.

Závěrem

Total War: Three Kingdoms je hra dost složitá, na někoho až moc komplexní, protože v ní je spousta prvků, se kterými se musíte seznámit, abyste ve svém tažení uspěli. Grafická stránka je na výborné úrovní, masivních bitev se nebudete moci nabažit. Ovládání je nekonfliktní, byť chce trochu cviku, abyste si na ručně ovládané souboje zvykli a jednotky vás dokonale poslouchaly. Pro nováčky to možná není nejlepší úvodní díl do série a Total War starousedlíkům zase přijde, že s tou složitostí plácám nesmysly, každopádně bych doporučil hru nejprve vyzkoušet, pokud vyloženě nevíte, do čeho jdete.

Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Creative Assembly

82%
Není to nejlepší hra ze série, ale rozhodně stojí za vyzkoušení. Pro casual hráče až moc prvků k naučení