Battlewake

Battlewake - recenze
Battlewake - recenze
12:00, 21.01.2020

Za nezávislou spoločnosťou Survios stojí už niekoľko striktných VR projektov, z ktorých sme vám začiatkom minulého roka priniesli test na celkom slušnú akciu menom Raw Data. Samotná firma sa ostatne krátko po vydaní virtuálnej reality od SONY, teda systému PlayStation VR, sústredila prostredníctvom série portov aj týmto smerom a to im pochopiteľne dalo dostatok priestoru na širšiu popularizáciu svojich vízií. Tou úplne poslednou a aj vydanou (inak pracujú na zaujímavo vyzerajúcej VR značke The Walking Dead Onslaught) bol nedávno vypustený pirátsky ladený Battlewake, ktorý sa nám do redakcie dostal vo verzii na PSVR.

Títo autori sa rozhodne nedržia jednej témy.

Klik pro zvětšení (Battlewake - recenze)

Od robotov, cez boxerský ring až do divokých vôd pirátov. Aj takto by sa dala charakterizovať neustále sa meniaca téma hier americkej spoločnosti Survios. Battlewake však neponúka žiadny sandbox v nekonečne temných vodách tak, ako to často pirátske príbehy evokujú. V tomto prípade ide skôr o akčné/magické súboje na malej vodnej ploche, kde dostanete možnosť veliť svojej vlastnej drevenej lodi nepodobnej tej, čo objavila dnes už spomenutú Ameriku. Vyberiete si jedného zo štyroch špecifických kapitánov, kde sa každý od seba odlišuje nielen vizuálnou stránkou, ale aj schopnosťami a vyplávate na šíre more bojovať o česť a bohatstvo. Akokoľvek sa tu nerozprávame o nejakej návykovej AAA bombe, autorom musím uznať jedno; ich skúsenosti s vývojom projektov pre virtuálnu realitu je poznať už od prvého momentu, keďže ovládanie, ako aj interakcia, spadá síce do jednoduchej, ale čo je dôležitejšie, aj funkčnej schémy. Dobre vieme, ako dokáže aj kvalitnú hru pokaziť práve zle spracované ovládanie.

Skrížte svoje delá s reálnymi hráčmi alebo s umelou inteligenciou.

Svoje kapitánske povinnosti dokážete zvládať z jedného jediného miesta na palube. Pomocou analógu si natočíte plachty tam, kam potrebujete a váhou rôzne rozložených kotiev ste schopní v momente zrýchliť tak, aby ste unikli pred útokom. Nemáte síce svoju posádku (už kapitán Červená brada z kultového seriálu Black Adder dobre vedel, že posádka je len na obtiaž), ale hravo si vystačíte s magickými schopnosťami a mávaním rúk spriahnutých so samotným vládcom morí. Vaše plavidlo je vyzbrojené vo všetkých smeroch a dokonca aj zadná časť má potenciál poriadne potrápiť súperov, keďže z nej trčia plameňomety a vypadávajú míny. Battlewake je preto pochopiteľne ekvivalentom arkády ako Mario Kart, kde sa na pomerne malej a rozbúrenej vodnej hladine snažíte zlikvidovať flotilu protivníkov. Tu však narážame na prvý veľký problém, a to je nedostatok súperov, teda aspoň tých živých. Ak sa vám do súboja neprihlási nik z reálneho sveta (v súčasnosti tomu tak vo verzii na PlayStation 4 je permanentne), musíte siahnuť po umelej inteligencii a tá je zábavná len do momentu, kedy sa naučíte všetky jej strojené postupy v taktike.

Battlewake vyšiel pôvodne aj na PC systémy, avšak v súčasnosti nepodporuje cross play multiplayer.

V úvode som tento akčný projekt štylizoval do pozície nejakej striktnej multiplayer koncepcie, čo nie je zase úplne pravda. Battlewake totižto ponúka aj niekoľkohodinovú singl /coop kampaň, ktorej obsah je nanešťastie až nápadne podobný režimu online bitiek. Fakticky sa musíte neustále krútiť okolo boja so zbytkom silných kapitánov a jediné, čo vás ako tak môže lákať na dokončenie jednotlivých kapitol, je aj na pomery PSVR pekná grafická stránka a slušné animácie deštrukcií. O to viac, ak si "príbehom" prejdete po boku jedného z kamarátov, ktorého je možné pozvať klasicky, len ak sám vlastní originálnu verziu hry. Vo finále sa tu tak rozprávame o peknom nápade s príjemným vizuálnym a zvukovým spracovaním, ktorý však aj cez intuitívne a zábavné ovládanie tak trocha troskotá na nulovej hráčskej základni. Bez nej ide o dosť bezduchú morskú vydru, ktorú niekto buchol starým veslom po hlave a osamotenú ju pohodil do prístavu duchov. Netuším koľko reálnych ľudí využíva to množstvo online režimov na PC, avšak čo sa týka PlayStation 4, je reč o čistej nule. Škoda.

Opäť tá VR hra, pri ktorej vám na základe statickej pozície nebude vôbec zle od žalúdka. Pokojne u toho môžete popíjať rum.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Survios

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)