Hero-U: Rogue to Redemption

Hero-U: Rogue to Redemption - recenze
Hero-U: Rogue to Redemption - recenze
12:00, 11.02.2021

Už sú to takmer tri roky, čo sa na PC scéne objavila úplne nenápadná indie hra z dielne rovnako zdanlivo nenápadnej spoločnosti Transolar Games, ktorá síce dodnes neurobila komerčne žiadnu výraznú dieru, avšak každý kto sa jej aspoň na nejaký čas podvolil nakoniec nemohol ľutovať. Dôkazom je suverénne pozitívne hodnotenie Steam komunity, ktoré mňa osobne nakoniec presvedčilo, dať projektu Hero-U: Rogue to Redemption šancu pri práve čerstvo vydanom porte. Ten sa týka výhradne konzole Nintendo Switch, pre ktorú ho spracovali pôvodný autori a keďže Hero-U reprezentuje výhradne staršiu školu, čo do konceptuálnej skladby, nemôžete sa výberu tohto hybridného hardvéru vôbec čudovať. O čom to tu však celý ten čas vlastne básnim?

Chutná zmes starých dobrých časov

Klik pro zvětšení (Hero-U: Rogue to Redemption - recenze)

Hero-U: Rogue to Redemption je presne tou zmeskou akou by sme mohli titulovať aj nedávno vydaný a časťou sveta intenzívne preklínaný Cyberpunk 2077. Rovnako ako slávna poľská produkcia sa dielo s oveľa nižším rozpočtom (slovíčko oveľa si dajte do kontextu medzi mrakodrapom a krabičkou od zápaliek), teda predmet tejto recenzie, snaží ponúknuť čo najviac možností ako si hru užívať bez toho aby výsledok skončil nesúrodým gulášom. Môžeme tu tak nájsť silné zastúpenie point-and-click koncepcie rovnako tak ako aj komplexný RPG vývoj hlavnej postavy a aby toho nebolo málo, tak každé zásadné rozhodnutie môže pokriviť celkový vývoj dejovej linky. Poviete si; takto ambiciózne ingrediencie pod nejakou nenápadnou indie značkou? No, pravda je niekde úplne inde, keďže ona nenápadnosť je v skutočnosti len kamuflážou pre každého, kto nevládne komplexnejšími znalosťami videohernej histórie.

Quest for Glory pokračuje

Koncom osemdesiatych rokov sa pomaly formujúca komunita okolo vývojárov mimo Japonska tešila z vydania zaujímavej značky Quest for Glory. Tej sa od roku 1989 až do roku 1998 podarilo obsiahnuť päť regulárnych častí a vôbec posledný diel Quest for Glory V: Dragon Fire mal byť akousi labuťou piesňou manželov s menami Corey Cole a Lori Ann Cole. Toto duo, ďalej už spomínané len ako "The Coles" však ani v súčasnosti nepatrí do starého železa a ich vôbec posledným a nemenej kvalitným dielom je práve Hero-U: Rogue to Redemption. Samotná hra sa však nerodila vôbec jednoducho, keďže jej predchádzali až dve Kickstarter kampane a dokonca aj v zámorí asi bežné súdne ťahanice o práva. Všetko nakoniec ale dobre dopadlo a aj mi sa teraz preto môžeme, aspoň takto virtuálne, zohnúť nad nečakane ambicióznym produktom, ktorý si vašu pozornosť dozaista zaslúži. Hero-U: Rogue to Redemption môžeme rozhodne brať ako duchovné pokračovanie Quest for Glory.

Plné odkazov na minulosť

Začnime príbehovým pozadím, ktoré nás privádza na pôdu akejsi hrdinskej akadémie. Jej štýl by sa dal spodobniť s istým nemenovaným svetom čarodejov, kde jedna časť študentov vykazuje isté privilégiá a tá druhá je tam skôr len na pobavenie. Hrať Hero-U: Rogue to Redemption bez znalosti komplexného príbehu z Quest for Glory je iste o niečo chudobnejší zážitok, avšak nejde o nič závratné. Na pôde spomínanej školy sa nachádza hromada odkazov na hrdinov minulosti a nejeden dialóg by vo vás, historicky nepoučených spotrebiteľov, mohol vzbudzovať dojem že viete menej než je potrebné. Ide však skôr len o okrajové spestrenie a to tvrdím ako človek, čo si ešte útržky z predlohy k tejto hre ako tak pamätá. Do úlohy hlavného hrdinu bol obsadený drzí chlapec menom Shawn O'Conner, ktorého účes dokáže pobúriť rovnako tak ako keby mal na čele výrazne hlbokú jazvu. Nepleťte si však Shawna s nejakým čarodejom, on je skôr pekne drzí zlodejíček, akému nevadí žiť na hrane a striedať dobro s nie práve kóšer skutkami.

Všetko je tajné

Shawn O'Conner sa úplnou náhodou pripletie do spoločenstva tajných členov učebne čím uzatvorí šesticu komplexne vykreslených charakterov. Čo to znamená pre vás? Pod nadvládou neúprosne sa meniaceho cyklu dní a nocí musíte na pôde školy riešiť rôzne menej či viac dôležité úlohy, zatiaľ čo vám koncept ponúka ku každej z nich niekoľko realizácií. Kto by sa chcel vyhnúť svojím povinnostiam a nechať všetko na kolegov, aj toto mu tu je umožnené. Tá pravá zábava však začína v momente kedy poodkryjete tú nečakane hlbokú studnicu možností sebarealizácie. V noci, pred spaním, si môžete plniť domáce úlohy a trénovať tak svoje schopnosti v teoretickej rovine, alebo máte šancu vyplaziť sa von z internátnej izby a skúšať odomykať tajné dvere a truhlice. Toto je len zlomok možností sebarealizácie, kam som nezahrnul flákanie sa po chodbách s cieľom obťažovania spolužiačok, alebo úmyselnú sabotáž činností svojho dekana. Nenechajte sa preto na základe priložených obrázkov zmiasť, tvorivé duo The Coles do svojej poslednej vízie otlačilo desiatky rokov skúseností a to je badať na každom rohu.

Pozície NPC postáv a spustenie udalostí, to všetko podlieha zmene času

Na pôjde školy, respektíve pod jej základnou doskou, sa nachádza štvorica komplexných podzemí. Tieto dungeon lokácie ponúkajú hromadu tajomstiev a rovnako tak aj zástup nebezpečných príšer, ktoré môžete ale aj nemusíte zlikvidovať. Hlavný hrdina fakticky nemôže zomrieť, keďže po každej porážke sa následne prebúdza v rukách školskej ošetrovateľky, avšak je tu zopár dejových bodov, kde sa smrť zdá byť istou definitívou - o pozadí toho ale z logických dôvodov teraz hovoriť nechcem. Samotné boje sú z kategórie vysoko taktických a nemajú nič spoločné s predlohou (Quest for Glory). Koncept preferuje taktiku útočenia zo zálohy so striedaním arzenálu, kde je dobré si vopred pripraviť do rukáva nejaké to zdrvujúce eso, keďže ubodať krysu nožom je to najmenej, ale akonáhle dôjde na konfrontáciu s bossom, príborový nožík stačiť s určitosťou nebude. Port pre Nintendo Switch bol zvolený rozumne, keďže ovládanie situované na pohyb myši tu zastupuje podpora dotykov prostredníctvom hlavného displeja. Funguje to celkovo obstojne, aj keď pri testovaní v handheld režime si človek musí zvyknúť na menší text a rovnako malé ikonky interakcie.

Chcelo by to viac hodín

Len ťažko nachádzam výraznejších nedostatkov a v prípade Hero-U: Rogue to Redemption prevažuje nostalgia minulosti nad nutnosťou zachovávania podobného virtuálneho know-how dedičstva. Ak vám nevadí rýdza 2,5 D koncepcia, ťahové boje a nie práve prepracovaný soundtrack, určite v tomto komplexnom diele nájdete zaľúbenie tak ako ja. Škoda len, že vývojári nemali viac peňazí na produkciu, inak by sme po obsahovej stránke dostali raz takú dĺžku (základný príbeh pokoríte v čase pod tridsať hodín) aj keď si myslím, že na prelomenie komerčného bloku by to samozrejme aj tak nestačilo. Komu nevadí retro technická stránka a kto miluje originálne a prepracované diela, práve pre neho je Hero-U ako stvorený.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Transolar Games

87%
Neskutočný závan minulosti