hw
ViewSonic M2

ViewSonic M2 - recenze
ViewSonic M2 - recenze
14:00, 29.03.2021

Než se společně opřeme do další krabice s ne úplně běžným spotřebním obsahem, musím upřesnit jeden dost zásadní fakt. Segment projektorů je pro mě pořád dost neprobádané území. Během testu jednoho ze zástupců řady M od společnosti ViewSonic jsem se snažil brát svoje dojmy jako spleť nebojácných, byť stále objevných, kroků a postupů. Jednoduše řečeno jsem se učil víc, než obvykle musím. Proto mi vy, zkušenější a zběhlejší v této oblasti, znalci stovek či tisíců projektorů, odpusťte příležitostné rozčarování nad věcmi, které už jsou v téhle sféře možná včerejšími novinkami. A o čem že je v tomto konkrétním případě řeč? Cenově dostupný Full HD LED projektor, který sice jemně limituje nutnost permanentního napájení elektřinou (není to přenosná krabička do přírody), což neznamená, že jde o věc, kterou byste při zařizování svého domácího kina mohli přehlédnout.

Všestranný a kvalitně zpracovaný projektor

Klik pro zvětšení (ViewSonic M2 - recenze)

Moje zkušenosti se společností ViewSonic se doteď omezovaly pouze na sekci herních a kancelářských monitorů, což je v souladu s tím, v jakých vodách se dnes a denně pohybuji. Vstup do světa zařízení, na které potřebujete vlastní prostor na stěně či těsně před ní, už chtěla trochu profesního odstupu. V případě M2 se mi do ruky dostal designově zajímavý kousek funkcemi nabitého projektoru, který po mně ze začátku ani nechtěl žádné složité nastavování. V balení kromě přístroje a kabelů je praktická kabelka pro přenos, do které se krásně vejde celý tento jeden a půlkilový projektor i s adaptérem a dálkovým ovládáním. Hned po zapojení M2 do elektřiny si musíte najít vhodné místo na stěně či plátně, jeho systém si sám nastaví vzdálenost přenosu obrazu, a dokonce zaostří na ideální formu prezentace. Komu by se tento výkon nezdál dostatečný, může samozřejmě přiložit ruku k dílu, ale já osobně jsem to nemusel udělat ani jednou, a to jsem projektor tahal do jedné zdi ke druhé. Dokonce jsem vyzkoušel, jak si poradí s břízolitem na vnější straně domu mých rodičů. Ani s touhle komunistickou fasádou neměl sebemenší problém.

Minimální úhlopříčka je 60,96 cm, maximální 254

Než jsem vůbec mohl pustit Netflix a otestovat správnost barev na vlasech amerického Zaklínače, musel jsem vyzkoušet, zda tato hračička zvládne i přenos pod extrémními úhly. Postavil jsem ji pod co nejhorší úhel a pomocí slušně reagujícího rozhraní jsem zkusil zkosený obraz vyrovnat na stěně. Za cenu třetinového zmenšení úhlopříčky se mi to povedlo a obraz byl v rovině. To je skvělá zpráva pro každého, kdo má doma ne pro tuto činnost ideální rozložení nábytku. NA spodní hraně šasi jsou i mechanické nožičky s možností vysunutí, které přední zdvih doplňují pomocí malého ramene. V prvním odstavci jsem jemně naznačil cenovou dostupnost, což možná zpochybníte až vám řeknu, že ViewSonic M2 se prodává za nějakých 700 eur (18 000 kč). Důvodem však není fakt, že zaplatíte za jinak originální logo (kam uletěl ten kolibřík?), ale mnohem větší trvanlivost lampy a vestavěný reproduktor s certifikací Harman/Kardon. K tomu připočítejte absolutně tichý chod, kde ani během tříhodinového filmu nemusíte trpět rachot jako na koncertu přetížených mrazniček z 90. let. Schválně, komu se ještě vybaví znělka Family Frost?

Android to zvládne, ale s odřenýma ušima

Celý hardware běží na základě Androidu, čímž se jednak vytrácí chuť vyrvat si vlasy, kdykoliv tam zasunete běžný USB disk (v drtivé většině přehrál obsah na první dobrou), ale hlavně se otevírá spousta možností propojení s jinými zařízeními. Kromě vstupu pro microSD karty, HDMI a USB-C je tento projektor možné spárovat s externími reproduktory, konkrétně pomocí Bluetooth. Zkoušel jsem i zajímavou kombinaci s jedním tehdy testovaným notebookem a pomocí USB je propojil a zrcadlil obraz z něj přímo na stěnu. Abych ale v tomhle testu jenom nechválil, byť k tomu byl většinu času dost pádný důvod, podivně na mě působil způsob stahování aplikací a jejich chod. V menu jednak nenajdete ani jednu službu od Google (kromě hlasového asistenta, kterému sekunduje i konkurenční Alexa), což by sice takový problém nebyl, kdyby však jednotlivé aplikace neběžely každá pod jiným nastavením. Vůbec jsem nepochopil, proč rozhraní u Netflixu vypadá jako aplikace pro mobilní telefon nebo tablet, nebo proč některé aplikace nejdou ani pomocí dodaného příslušenství ovládat. Spoléhat se v tomto směru na hlasové povely není moc praktické, protože ne každý uživatel si to dokáže nastavit a správně používat.

První krok do neznáma?

Můj zatím druhý projektor, který jsem svému drsnému testu podrobil, dle mého pohledu obstál dost slušně. Jde o výrobek vhodný do domácnosti, kde ho můžete v klidu přesouvat mezi dětským pokojem a obývákem, aby vás vždycky provedl světem novodobé kinematografie či dokonce uvedl na herní scénu (s tou ale opatrně, protože herní standardy už dávno atakují 4K). Se svítivostí 500 lm může dobře posloužit v tmavším prostředí, ale výsledná kvalita obrazu jako takového je nad očekávání dobrá. Už méně chápu funkci podpory HDR, která obraz spíš zhoršila, než aby obraz nabyl efektu s touto zkratkou často spojovaného. Ale u přes skutečnost, že jde v uvozovkách jen o Full HD projektor, jsem byl s prezentací na stěnu víc než spokojený. Variabilita nastavení, nekompromisně tichý chod i při plné zátěži, dlouhá životnost LED lampy, automatické zaostření, skvěle znějící reproduktory a jednoduchá připojitelnost během spouštění souborů – to všechno podle mě za tu cenu, pod kterou je M2 v obchodech, docela stojí.

Výrobce u lampy udává životnost skoro 30 000 hodin

Za poskytnutí produktu na recenzi děkujeme společnosti Viewsonic.