Cozy Grove

Cozy Grove - recenze
Cozy Grove - recenze
11:23, 21.07.2021

Relaxačných hier nie je nikdy dosť, zvlášť v tejto hektickej dobe, kedy sa človek snaží v tom preplnenom dni plnom povinností a budovania svetlej budúcnosti nájsť aspoň pár minút pre osobnú pohodu. Preto som sám rád za projekt formátu Cozy Grove, ktorý sa ku mne nedávno dostal bez toho, aby som z dostupných materiálov presne vedel usúdiť, o čo tu vlastne ide. Cozy Grove totiž nie je tak úplne klonom Animal Crossing, čo vám možno napadne v momente, keď sa zadívate na nejaký ten obrázok priamo z hry, keďže na rozdiel od spomínaného Nintendo hitu ide skôr priamočiarejšou cestou. Dosť však bolo chodenia okolo neprebádaného ostrova, poďme sa pozrieť viac na obsah samotný.

Sústredenie v kolísavej vlnke

Klik pro zvětšení (Cozy Grove - recenze)

Ešte než som vôbec skúsil pátrať po tajoch spomínaného ostrova v tejto na obsah bohatej adventúre, prečítal som si pár vyjadrení samotných vývojárov zo štúdia Spry Fox. Podľa ich názoru sa Cozy Grove môže stať tým najideálnejším virtuálnym spoločníkom pre vás, hráčov bez výrazného času na interaktívne vyžitie, čo nehľadáte komplikované postupy a cez to všetko sú vaše chute ukájané už po pár minútach hrania. Takto zaujímavé tvrdenia, minimálne bez PR pátosu, som si preto rád overil aj na vlastné oči a tu je výsledok. Áno, dielo Cozy Grove skutočne nevyžaduje celodennú starostlivosť a je schopné vás odmieňať progresom na základe plnenia banálnych úloh - pozbieraj určitý počet vecí a dones to do konkrétneho bodu, avšak je dôležité sa do hry samotnej zamilovať ešte skôr, než vám dôjde, ako banálnu hrateľnosť vlastne ponúka.

Roztomilé a humorné

Celá koncepcia hry Cozy Grove začína pri vytvorení vami definovanej hlavnej postavy, ktorá doputuje na neprebádaný ostrov (áno, je to stále ako Animal Corssing) a tam sa snaží vybudovať si svoju budúcnosť a budúcnosť tamojších obyvateľov. Tí sú však v akejsi letargii a nič sa im nechce robiť, čo znamená, že všetka práca padá automaticky na vaše bedrá. Musíte plniť ich často nezmyselné požiadavky a odmenou je vám napríklad výroba náradia alebo priestor na zveľaďovanie tamojšej prírody. V tomto bode je asi vhodné vrátiť sa o odsek vyššie, kde som spomínal vyjadrenie vývojárov. Cozy Grove dokáže na základe týchto nenáročných úloh zaujať už v prvom momente hrania a keďže onen ostrov sa rozširuje pozvoľna, získaná odmena prichádza takmer okamžite. Čím viac skúmate danú oblasť, o to viac nových predmetov vám plní vrecká a ich kombinatorika otvára nové a nové možnosti ako sa zabaviť.

Ideálne na pol hodinku

Za predpokladu, že vás môj opis možností tejto relaxačnej produkcie doteraz nejako výsostne nezaujal, určite je na čase spomenúť jeden dôležitý fakt. Všetci obyvatelia ostrova sú totižto mŕtvi! Ich oživenie a prerod z ducha na reálne zvieratká s osobnosťou si vyžaduje splnenie prvej základnej úlohy, ktorá následne vykoná celý proces obnovy ich osobnosti. Tento zaujímavý nápad je dozaista ideálnym hnacím motorom pre hráča samotného, aj keď je otázne, ako dlho vás bude vlastne držať. Po prvom spustení som totižto v Cozy Grove strávil niekoľko hodín, ale čím viac oblastí na ostrove som sa snažil obnoviť (ide tu o efekt vyfarbovania akejsi interaktívnej maľovanky), o to skôr sa dostavil efekt vyhorenia a nudy. Razom zhmotníte všetky zvieratká a hra fungujúca na reálnej časovej osi vám oznámi, aby ste sa vrátili zase na druhý deň. Je to stále to isté dookola a aby som bol vôbec schopný dielo samotné nejako komplexne zhodnotiť, musel som ho dávkovať skutočne opatrne, aby som sa celého toho ostrovného bádania neprejedol.

Kŕmenie ohňa

Cozy Grove prišiel na PC a konzoly ako port mobilnej arkády s časovým limitom pre plnenie denných úloh a v takej istej forme ho môžete nájsť aj v tejto reedícii. Preto sa pred investíciou doňho (cca 13 Eur) opýtajte sami seba, či by ste niečo takto špecifické chceli zažívať napríklad na konzole PlayStation 4/5. Problémov je tu však viacero. Ovládanie, inak banálne jednoduché, naráža na prekážku v orientácii v momente, kedy je ostrov zahltený rôznymi predmetmi a človek sa tak musí priam milimeter za milimetrom prehrýzať bordelom. Obmieňanie úloh na celodennej báze sa sotva dá definovať ako studnica kreatívnych nápadov, z ktorých budete tak nadšení, že radšej nepôjdete ani spať. A vôbec najhoršia vec, ktorá je dedičstvom arkád z iOS a Androidu, je nemožnosť pokračovať v úlohe na základe nutnosti vlastníctva predmetu, ktorý získate až o pár dní. Takáto hlúposť môže obstáť vo free arkáde alebo komplexnej RPG, ktorá vám ponúkne tonu ďalšej motivácie, avšak nie v koncepte, aký Cozy Grove reprezentuje.

Treba však oceniť krásnu a ručne kreslenú grafiku, ktorá aj po boku príjemnej audio prezentácie dokáže na tvári hráča vyčarovať niečo ako príjemný úsmev. To aj po boku zaujímavo podaných textových dokumentov pridáva hre samotnej istú kredibilitu a čaro, ktoré by bolo chybou dehonestovať. Ako relaxačná pomôcka s krátkodobým využitím sa ostrov s v tomto texte toľko skloňovaným názvom dá s určitosťou využiť a teraz je už len na vás, či vo svojom živote potrebujete práve takýto druh rozptýlenia.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Spry Fox

60%
Mobilná arkáda infiltrovala tradičné hranie