DC Super Hero Girls: Teen Power

DC Super Hero Girls: Teen Power - recenze
12:00, 28.07.2021

Len nedávno, zatiaľ čo som pripravoval ďalší zákazkový retro článok pre jeden z časopisov, pre ktoré publikujem, som si uvedomil hneď niekoľko krutých skutočností. Pred pár týždňami som z pizze sfúkol 37 pálivých papričiek symbolizujúcich môj pokročilý vek a v súvislosti so svojou maloletou dcérou, ktorá dnes a denne vstrebáva YouTube produkciu rôznej kvality a prevedenia, som sa začal o niečo viac zaujímať o to, čo za animovanú kultúru dnes tvorcovia vlastne tlačia do hláv našim najmenším. Ja, ako človek, čo vyrástol na seriáloch formátu 2 Stupid Dogs, The Ren & Stimpy Show, Dexter's Laboratory, Beavis and Butt-Head, Aaahh!!! Real Monsters a podobne, pochopiteľne dnes nestíham tak úplne oceniť to, čo sa považuje za trend. Každopádne, aj cez túto silnú stenu vekového obmedzenia sa z logických dôvodov chcem zaujímať o to, čo moja ratolesť rada pozerá a čo ju preto čiastočne formuje. Keď mi nedávno lokálny distribútor softvéru pre Nintendo Switch zaslal ponuku na test hry s názvom DC Super Hero Girls: Teen Power, v tom momente som ešte ani len netušil, ako blízko s celou témou okolo objavovania a chápania televíznej/internetovej produkcie vlastne som a koľko zábavy sa môže skrývať za navonok možno nie práve atraktívnym projektom. Nasaďte si preto masky z krepového papiera, ide sa zachraňovať detská fantázia.

Chytľavé

Klik pro zvětšení (DC Super Hero Girls: Teen Power - recenze)

Keď éterom zaznie komiksová skratka DC, automaticky sa vám pred očami rozvinie filmové plátno plné lietajúcich netopierov s angínou a iných superhrdinských postavičiek snažiacich sa navodiť maximálne temnú atmosféru. V tomto fiktívnom kreslenom svete sa však môže sem tam objaviť aj viac než len rýdza temnota, čo krásne podtrháva práve sonda do života bláznivých slečien z Metropolis High School. Tínedžerky, čo sa nevedia prestať správať ako deti a súčasne majú v rukách obrovskú ba až nadprirodzenú moc, to je základ pre hlavnú dejovú linku priamej adaptácie známeho animovaného seriálu s rovnomenným názvom - mimochodom, nikdy som o ňom nič nepočul a do príchodu hry samotnej som tak ani len nevedel, že existuje. O celé spracovanie sa postarala spoločnosť TOYBOX Inc., ktorej prácu sme si mohli overiť ešte minulý rok, keď nám priniesli toľko vytúžené pokračovanie kultového Deadly Premonition. Uznávam, že keď si spojíte niekoľko faktorov okolo existencie tejto akčnej adventúry, môže to vo vás budiť skôr efekt fádnosti určenej pre úzku skupinu detí sledujúcich výhradne daný seriál, ale výsledná skutočnosť je podľa môjho názoru úplne iná, o čom si povieme viac v nasledujúcom texte.

Ženská sila

V dnešnej dobe, kedy sa na tvorcov čohokoľvek, špeciálne zábavného a vizuálneho obsahu, kladú nesmierne prísne nároky, sa istá prevaha ženského pohlavia dá brať ako logický krok tým správnym smerom. U animovaných rozprávok je to predsa len o niečo tenší ľad než u dospelej produkcie (niekde som čítal, že sa opäť uvažuje o nakrúcaní pokračovania female Ghostbusters, ale nechcem vám kaziť deň), a preto vás asi nijako neprekvapí skutočnosť, že všetky hlavné postavy v tejto hre sú slečny - ono to ostatne jasne vyplýva aj z názvu. Máme tu mená ako Batgirl, SuperGirl, Wonder Woman, Zatanna, Bumblebee a Green Lantern. Teda dostatočne široká škála možností ako nakopať všetkých zločincov v okolí do zadku a ešte sa u toho tváriť roztomilo a tak trochu aj nevinne. Z vyššie uvedených mien superhrdiniek si budete môcť vychutnať hranie prevažne za každú jednu, aj keď je tu isté privilegovanie niekoľkých z nich, ktorých mená vám však zámerne neprezradím. Podstatné totižto je, že vývojárom sa podarilo viac než vkusne zachovať atmosféru predlohy (áno, v záujme ideálneho spravodajstva som si aj po boku svojej Nelky pozrel niekoľko častí) a použili šablónu mixovania rôznych príbehov za viacero postáv súčasne, kde sa dej prelína vo svižnom tempe a celé to tak do seba pekne zapadá. Iste, aj cez moju chválu sa tu nájdu isté hluché a možno trochu zbytočne patetické momenty, ale treba si uvedomiť, aká cieľová skupina je tu preferovaná.

Pomôcť a nakúpiť

Zaujímalo vás niekedy, aký by bol váš život, ak by ste mali nejakú tú nadprirodzenú schopnosť? Ja mám napríklad predstavu o hrdinovi, čo cez deň vykonáva nesmierne dôležitú pozíciu slovenského ministra financií a v noci je to praobyčajný kus kreténa, čo sám musí cez deň s obrovskou námahou a často bezvýsledne skrývať. V prípade našich hrdiniek z Teen Power je však všetko krásne rozdelené do dvoch rovín a hlavne určené pre mladšie publikum. Mesto ako také vám ponúka dostatočne veľkú plochu na sebarealizáciu, ale nie až do takej miery, aby to deti nejako zásadne odrádzalo. Sociálne časti jednotlivých misií sú postavené na jednoduchej báze a čo je pre mňa zásadné, učia naše deti správať sa slušne a pomáhať svojmu okoliu. Za všetko uvediem niekoľko príkladov, kde som musel s hrdinkou pomôcť prejsť starej babke cez ulicu, vyčistiť nezákonné nápisy na budovách alebo nájsť stratené doklady. Tieto úlohy sú v zásade len o príslušnom hľadaní či jednoduchej interakcii, ale menších dozaista zabavia a súčasne im poskytnú peniaze na nákup nových oblekov pre ich obľúbené hrdinky. Obliekanie ako také pritom nie je len fádnym doplnkom, keďže si môžete vybrať z niekoľkých vrstiev odevov a dokonca investovať do extravagantných kostýmov. Samého ma prekvapilo, s akou chuťou som sa sám pustil do vylepšovania módneho vkusu Wonder Woman v civile - kreslená Gal Gadot by to docenila.

Jednoduchý boj

Tak, ako naoko prostá je socializácia v hre a samotné plnenie menších postranných úloh, sa podobne dá definovať aj samotný boj. Hráči sa postupne učia určité kombinácie tlačidiel, len aby ich postavy dokázali odstrániť všetky prekážky, čo im koncept postaví do cesty a odmenou im je príjemne vyzerajúca spleť animácií a po zemi sa váľajúcich nepriateľov. Trénovanie reflexov sprostredkuje systém obranných manévrov a čím viac bodov sa pripíše na konto jednej z hrdiniek, o to lepšie schopnosti jej môžete sprístupniť. Týmto spôsobom sa dá navýšiť aj celková výdrž hlavných postáv, čo by mohlo byť dosť dobrou motiváciou pre tých menších z vás, ktorým to možno spočiatku v boji nepôjde podľa ich predstáv. Obrovský hold vzdávam autorom dabingovej formácie, keďže každá jedna hrdinka disponuje originálnym hlasovým fondom a počas akcie to dodáva kus seriálovej atmosféry. Rovnako tak grafika hrdiniek by sa dala označiť zdvihnutým palcom, čo určite vidíte aj prostredníctvom priloženého obrazového materiálu. S takouto súpiskou pozitív by si jeden myslel, že budem musieť hre napáliť maximálne percentá, čo sa však ale nestane. Dosť zásadný nedostatok tkvie v opakujúcom sa prostredí, opakujúcich sa pesničkách na pozadí a nie práve dobre fungujúcej kamere. V istých situáciách sa kamera postará o vytvorenie nežiadúceho chaosu.

Pre milovníkov seriálu jasná voľba

Ak ste fanúšik seriálu, alebo máte doma potomka čo, ním je, kúpou DC Super Hero Girls: Teen Power na Nintendo Switch im umožníte prežiť si vlastné a neopakovateľné dobrodružstvo v priliehavom trikote. Pre všetkých ostatných má však vstup do niečoho takéhoto asi viac prekážok než výhod. Ostatne, skúste sa otestovať a pozrieť si aspoň jeden diel predlohy, na ktorej mnou recenzovaný softvér vlastne vznikol. Kto vie, možno budete nadšene utekať do prvého kamenného obchodu s hrami.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti ConQuest entertainment a.s.

75%
Prekvapivo podarené spracovanie modernej komiksovej rozprávky pre deti