Na Zýgštorm a předchozí rozšíření jsme se dívali už docela dávno, a od vydání Mrazivých obrů už taky nějaký pátek utekl, nicméně se i se zpožděním pojďme mrknout, co přinesli a jak s hrou zamíchali. Představíme si nové mechaniky a zajímavý herní styl frakce, která se už díky svému spříznění s chladem stala mou nejoblíbenější. Balíček obsahuje klasicky 56 karet, ze kterých postavíte jak základní, tak jakkoliv obměněný balíček. Nechybí ani karta vysvětlivek.
Novým klíčovým slovem je v Siegestormu Blizard a Roztříštění. Druhé zmíněné znamená, že pokud je obranná hodnota protivníkovy jednotky nižší než útočné číslo té mojí, je po útoku jednotka zničena. V kombinaci s 5u-1o jednotkami za 1 krystal je to často důvod k vynechání nasazení monstra, aby zbytečně nepřišlo o život. Blizard to bere trochu víc zhurta, ale z opačné strany. Sejme všechny jednotky z bojiště, které mají vyšší útok než obranu. Rychlý postup, nasazování levných a silných monster a jejich následné skládání do záloh je něco, co Mrazivým obrům jde dobře. Ze všech ostatních balíčků jsou ale úplní žabaři proti Serafii, která disponuje brutálně silnou obranou a může si dovolit sem tam schytat nějakou tu tečku díky svému léčení.
Hodně často se vyskytnou karty, které svou sílu kompenzují tím, že pomáhají protihráči. Takové je třeba nedávat na frontu, aby jejich schopnost neplatila celou hru.
A co jiného říct? Nic moc, je to malá expanze ke známé hře. Všeho všudy je Mraziví obři povedené rozšíření přidávající pár nových mechanik do té míry, že hraní za novou frakci vdechlo nový život hře, na kterou jsem skoro zapomněl. Silní proti některým, slabí proti jiným, nic mezi. Zpracování karet a české názvy jsou super.
Za poskytnutí hry k recenzi děkujeme Albi