Aj keď nepatrím medzi najobratnejších hráčov pod slnkom a recenzovať titul ako je Elden Ring by som mohol skutočne len vo veľmi alternatívnej realite, mojou najočakávanejšou hrou roka 2022 je práve tento projekt. Mám to šťastie, že hra dorazí už 24. februára/února a mám celý zbytok roka na to, aby som sa presvedčil, že toto bude veľké! FromSoftware, firma, ktorá sa preslávila v minulosti hlavne sériou Armored Core, priniesla v roku 2009 titul, ktorý zmenil videoherný priemysel. Samozrejme nehovorím o ničom inom, ako o titule Demon’s Souls a ten taktiež zhodou okolností dorazil vo februári/únoru. Od tohto okamihu so mnou zmietala túžba si tento a nasledujúce tituly (Dark Souls 1-3, Bloodborne) zahrať. Cítil som ale rešpekt, ktorý z týchto hier priam vyžaruje a už prvé minúty hier vás upozornia na to, že pokiaľ ste hráč ako ja, nebude to tak jednoduché.
Musím sa priznať, že ani jeden z vyššie zmieňovaných titulov som nikdy nedohral sám, vždy som potreboval pomoc a vďaka úžasne prepracovanému a zároveň úžasne komplikovanému multiplayeru som spomínané diela nakoniec pokoril. Po dohraní ale nie len po ňom ale aj v jeho priebehu, som mal však neuveriteľný pocit z toho, že hrám hru, ktorá ma naplňuje a prináša mi zážitok, ktorý by som od videohry očakával. Nie dlho po tom som sériu zaradil medzi moje najobľúbenejšie po bok Final Fantasy VII – IX.
Čo očakávam od Elden Ringu? Bohužiaľ už ako novinár vo výsluhe som nemal možnosť zúčastniť sa network testu, takže vám nedokážem povedať v čom je hra reálne iná od pôvodného konceptu ale!, samozrejme nežijem v nore a nejaké veci som si prečítal alebo jedným okom nasledoval na Youtube.
Teším sa na úchvatný otvorený svet, ktorý verím, že nebude dosahovať nezmyselnej veľkosti aka Ubisoft, zároveň očakávam (pre mňa výhoda ako Lame playera) aspoň čiastočné zníženie obťažnosti – titul Sekiro Shadow Die Twice som už nebol schopný pokoriť. Neočakávam však nejakú zásadnú zmenu v hrateľnosti samotnej a to či to je dobre alebo špatne ponechám na každom z vás. Tento titul je pre mňa absolútne najzásadnejší v roku 2022 a teším sa na kombo dvoch hviezd R.R. Martina a H. Miyazakiho.
Nie je to ani týždeň, čo som vďaka portu na PC dohral doposiaľ posledný diel tejto série a tak si ako najočakávanejší titul roku 2022 nemôžem zvoliť nič iné ako God of War: Ragnarok. Verím, že toto pokračovanie jedného z najvydarenejších spin-offov bude minimálne tak dobré ako jeho mladší brat a návrat Kratosa s Atreom do neľútostného, severského mytologického sveta nám všetkým opäť prinesie nespočet úžasných herných zážitkov.
Som nesmierne zvedavý ako sa nový diel vyvinie po stránke Game Designu, aké nové možnosti nám spolupráca tejto dvojice (mysliac na to, že Atreus je o niečo vyspelejší) prinesie a ako to ovplyvní samotný combat systém. Samozrejme sa taktiež neviem dočkať na rôzné monštrá, či nových ale aj starých spojencov, ktorých pri putovaní všetkými deviatimi svetmi severskej mytológie stretneme. Aby som sa do tretice opakoval, verím že nový diel God of War svoj úspech spred vyše troch rokov zopakuje, pretože Santa Monica Studio to robiť vie!
V tomto týdnu jsem se vrhnul na první díl této povedené polské akční řezničiny říznuté řádnou dávkou parkouru a musím říci, že i po těch letech, co jsem se Harranem proháněl naposledy, má stále i tento první díl co nabídnout, nemluvě o chystaném next-gen patchi, který se na nové konzole dostane během několika následujících dnů, maximálně týdnů. Zatím mám dohrán hlavní příběh a teď se ještě pár dní budu potloukat v DLC obsahových rozšířeních, tím jsem si zcela jist.
Vzhledem k blížícímu se vydání pokračování s podtitulem Stay Human jsem si tak připomenul herní mechaniky, které dělají tuto, dnes již mohu říci, sérii tak zábavnou a již se nemohu dočkat, až se za necelý měsíc vrhnu po hlavě do druhého dílu, který jsem se rozhodl vyřešit pořízením rovnou ultimátní edice. Při mém nedávném průchodu jsem si totiž tak pro sebe říkal, sakra, toto si zahrát při využití současných technologií a kapacit next-gen konzolí, to bude pořádné "žrádlo". Samozřejmě, lehce ve mě hlodá červíček pochybností po posledních "úspěších" nejmenovaného polského studia, ale pevně věřím, že se Dying Light 2 vydaří a i když v něm nenechám těch slibovaných 500 hodin, během kterých bych došel z Varšavy až do Madridu, budu se královsky bavit tak, jako u jeho předchůdce. Jelikož jsem si zakázal cokoliv o hře dopředu sledovat za účelem vlastního objevování novinek a vylepšení, nemohu zatím zmínit nic konkrétního, nač bych se těšil nejvíce. Prostě asi na vše jako celek. Sejdeme se tedy v City a pro smysluplnou kooperaci jsem samozřejmě zcela otevřen.
Pokud bych měl vybrat opravdu jen jednu hru na kterou se letos nejvíce těším bude to druhý díl Horizonu. První díl přinesl napínavý a neokoukaný příběh, který doplňovala grafika, která lahodila oku a všemu dominovala robotická monstra, která sklízela respekt, obdiv a my z nich poté sklízeli kvalitní gear pro své zbraně. Do pozadí toho všeho navíc hrála hudba, kterou navíc v chorálových částech považuji za jednu z nejlepších jaké kdy pro hry vznikly. Pokračování vychází již za pár týdnu v půlce února a já bych si do té doby rád první díl prošel znovu pro následné lepší porovnání.
Od druhého dílu tak nečekám nic jiného, než že zachová stejnou úroveň jako jeho předchůdce nebo ji snad ještě o něco zvedne což bude ovšem sakra těžké. Jedním z možných ale, je totiž absence toho WOW efektu, který se mohl dostavit v případě jedničky i díky té neokoukanosti. Nyní už hlavní hrdinku známe a co se stalo s jejím světem víme také, takže z tohoto hlediska už nemá hra moc čím překvapit. Pokud by se snad hlavní linkou příběhu mělo stát nějaké nové ohrožení ze strany jiných lidí ovládajících stroje bude to přeci jen trochu klišé, ale nechme se překvapit. Čím hra naopak může překvapit jsou nová monstra a možnosti jejich likvidace. Věřím, že v rámci trailerů a ukázek nám všechna představena nebyla.
Co rozhodně bude stát za zhodnocení bude grafická stránka hry. Už přeci jen uplynul nějaký pátek od dob premiéry jedničky a technika pokročila, takže ačkoliv oproti původnímu plánu bude druhý díl i na PS4, chtěl bych věřit tomu, že i z PS5 vymáčkne co se dá a to i z hlediska ovladačů. Vzhledem k tomu, že Horizon Forbidden West byl představován jako jedna z prvních her na PS5 doufám, že si vývojáři dali tu práci a stejně jako Astro i Aloyi využije ovladače na maximum. Takže si začněte balit výstroj, lov už pomalu začíná.
Na rovinu musím říci, že se vždy snažím mít svá očekávání proklatě nízko u pasu a co se týče titulů roku 2022, nejde o žádnou výjimku. Oproti tomu, co tu zmiňují kolegové z redakce napjatě nevyhlížím žádný AAA titul snad vyjma Redfallu, u kterého však střízlivě očekávám odklad. Arcane Studios jsou známi tím, že hry vydávají až když jsou vyladěné do nejmenšího detailu a připravované coop FPS, které bude minimálně na zpočátku exkluzivní pro platformy od Microsoftu snad nebude zkaženým vejcem v košíku.
Naproti tomu se ale těším na několik menších gamesek, které snad mé hráčské srdíčko potěší. První z nich je Metal Slug Tactics, tedy nepřímé pokračování slavné run and gun série, která mě za mých mladých let připravila o nejedno kapesné. Přerod na turn-based strategii vypadá velmi lákavě a hra se výborně hodí na Switch. Vizuální stránka, jež byla inspirací pro plejádu indie záležitostí, nic neztrácí na své přitažlivosti ani po všech těch letech.
Druhou věcičkou, na kterou se těším, je česká záležitost 1428: Shadows over Silesia. Temně laděná hra v lowpoly provedení slibuje lehce fantastikou šmrncnutý příběh zasazený do historických reálií Slezska a já se osobně těším, jak tohle dopadne. Zbývá jen doufat, že Petr Kubíček, tedy hlavní muž stojící za tímto titulem, jej zvládne letos vydat.
Aj keď touto voľbou môjho najočakávanejšieho projektu na rok 2022 trocha šliapem po tenkom lade, ostatne tretí diel série krútiacej sa okolo sexy čarodejnice s brutálnym arzenálom pripnutým na jej koženom oblečku tu reálne tento kalendár zavítať stále nemusí, nemôžem si to celé odpustiť. Ostatne vývoj tejto Nintendo Switch exkluzivity bol oficiálne oznámený ešte v roku 2017 a samotné Nintendo nám nedávno potvrdilo, že v roku končiacom číslovkou 22 to konečne klapne. Celosvetová pandémia však stále robí divy a ja preto verím, že spoločnosť PlatinumGames dostojí svojej povesti a príde opäť s akčnou hack and slash adventúrou, po ktorej nám vypadnú oči a to aj s celým nervovým ústrojenstvom.
O obsahu projektu Bayonetta 3 vieme momentálne len pár kusých informácií. Pôvodná verzia čarodejky bola rozštvrtená neznámym agresorom a preto bude zaujímavé, ako tento fakt vývojári prenesú do tretej časti a ako pojmú celý fantasy naratív. Tak či onak ako šéfredaktor serveru CzechGamer toho mám po boku svojich kolegov pochopiteľne v zornom poly oveľa viacej a ak dáme teraz bokom spomínanú čarodejnicu, ostáva nám v prípade Switchu rovnako a ak nie ešte viac očakávanejší The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2. Mimo AAA však ešte visí obrovská základňa indie projektov o ktorých vám budeme postupne referovať čoraz viac a preto by som bol rád, ak by ste v tomto ohľade ostali v blízkosti nášho serveru - nebudete ľutovať.