Klonoa Phantasy Reverie Series

Klonoa Phantasy Reverie Series - recenze
12:32, 23.07.2022

Minulosť a nostalgia to ide ruka v ruke. Na naše city a pocity sa snaží dnes hrať nemalé množstvo vývojárov, ktorý recyklujú svoje dávno zabudnuté klenoty. V posledných rokoch sme sa dočkali veľmi úspešných návratov, za mňa jedným z najlepších je Resident Evil 2 ale ak sa pozrieme na hry, ktoré sú bližšie téme aktuálnej recenzie, musím určite spomenúť návraty Spyra a Crasha - tieto hry mi vyčarovali úprimný úsmev na tvári a vrátili ma tam, kde som bol pred mnohými rokmi.

Jednou z hier, ktoré mi v minulosti vyčarovali úsmev na tvári bola nepochybne Klonoa 2: Lunatea´s Veil. Čo je na tejto značke v súvislosti s mojimi spomienkami je fakt, že som hru nikdy nehral v plnej verzii. Hru som mal možnosť zahrať si z demo disku, ktorý mi bol pridelený s kúpou konzole PlayStation 2. To nič nemení ale na fakte, že som toto demo hral asi milión krát a bavil som sa toho času neskutočne. Na danú dobu mi prišla krásna, oproti grafike, na ktorú som bol zvyknutý z konzole PlayStation 1 to bol pre mňa úplne nový vesmír.

Klik pro zvětšení (Klonoa Phantasy Reverie Series - recenze)

Dnes, po rokoch, zažívam hráčsku krízu a začínam mať pocit, že s herným priemyslom nie je niečo v poriadku a aj preto som sa rozhodol siahnuť po recenzovaní projektu Klonoa Phantasy Reverie Series, ktorý vyšiel k 25. výročiu od vydania prvého dielu. Kolekcia obsahuje Klonoa: Door to Phantomile a samozrejme už zmieňovaný titul Klonoa 2: Lunatea's Veil, ktorý je do dnes vnímaný, ako vrchol plošinoviek na druhú generáciu PlayStationu. Nakoľko som fanúšik plošinoviek a potreboval som sa herne vrátiť ku koreňom, bola to pre mňa jednoznačná voľba.

Prvé, čo som samozrejme preveril, bolo grafické spracovanie hry, ktoré sa vám pri úvodnom zapnutí nemusí zdať zase až tak vylepšené, minimálne tieto pocity som pri zapnutí mal, nakoľko som si v hlave prehrával stále krásne vypadajúci a farebný titul z časov druhého PS. Samozrejme, že už nemám možnosť pustiť si hru v originále, preto som musel navštíviť porovnávacie videá na internete. Rozdiel v grafike je pochopiteľne poznať od prvého videa, je vidno, že vývojári si dali v tomto smere záležať, ale zároveň je cítiť, že sa snažili zachovať pôvodný koncept grafiky. Výsledkom je farebná scéna plná plynulého pohybu.

Hrateľnosť je asi to, prečo hra zažila v minulosti taký úspech, je totižto jednoduchá ale zároveň nenudí a naplňuje podstatu zábavnosti. V podstate sa jedná o plošinovku, ktorú by som dnešným hráčom asi najviac pripodobnil najnovším Rayman titulom. Dokonca po znovu zahraní som si uvedomil, ako moc sa Rayman inšpiroval práve titulom Klonoa.

Váš hlavný hrdina disponuje gravitačnou pištoľou, ktorá dokáže uväzniť jednotlivých nepriateľov do akejsi gravitačnej pasce a následne máte možnosť nepriateľa vrhnúť šiestimi rôznymi smermi. Niektorý z nepriateľov vám dokonca na malú chvíľku odovzdajú špeciálnu schopnosť, ktorú je možné využiť v niektorých situáciách. Dvojitý skok alebo možnosť chvíľku letieť, to je len malá ochutnávka jednotlivých situácií, ktoré v hre môžete zažiť.

Hra je rozdelená na jednotlivé levely, podobne ako by ste asi mohli vidieť v hrách Mario. Svet je pestrý a jednotlivé biomy sa menia tak, aby nenastúpil nepríjemný stereotyp.

Obecne bolo pre mňa príjemné vrátiť sa aspoň na chvíľku do minulosti, kde si vývojári ešte nelámali hlavu nejakými obecnými trendami, hra Klonoa v minulosti disponovala pomerne dlhými dialógmi, ktorých sa skutočne nebála a tak nejak si šla svojou cestou. Dnes mám pocit, že je všetko rýchle, preskakovateľné a to len preto aby hráči dostali rýchlu akciu bez kontextu. Klonoa myslí ale aj na novodobých hráčov, ktorí nie sú zvyknutý dívať sa desať minút na obrazovku a stláčať X. Hra disponuje možnosťou kompletne preskočiť cut scény alebo ich 5x zrýchliť. Druhá zmienená možnosť sa mi páčila skutočne dosť, pretože o kontext neprídete ale zároveň sa vyhnete zdĺhavým rozhovorom medzi kreslenými kreatúrami.

Návrat titulov Klonoa si zaručene nájde svoje miesto na trhu a ja vám rozhodne odporúčam aby našiel miesto aj vo vašej hernej knižnici. Asi vás hra nejak zásadne neohúri, tak že by ste si sadli na zadok a padla vám sánka niekam k nohám, ale na druhú stranu mám pocit, že dnešné hry sú robené hlavne pre tieto dva prípady a tak trochu sa zabúda na poctivú hrateľnosť a zábavu a tieto dva aspekty vám tento návrat rozhodne prinesie. Čo je taktiež pozitívne, hra dostala pomerne rozumnú cenovku, ktorá určite stojí za zváženie nákupu a ak by vás ani tá nepresvedčila máme tu neustále nejaký výpredaj, ktorý cenu určite poženie ešte nižšie a to už je moment pri ktorom by ste určite váhať nemali.

75%
Klonoa Phantasy Reverie je jednoducho klasika v novom kabáte, ktorá zaujme každého poctivého hráča, no a pre milovníkov plošinoviek je tento návrat niečo ako povinnosť