Na Mladé Ninja korytnačky si spomínam dosť často a to predovšetkým v súvislosti s ich hranou ako aj animovanou podobou v rámci televíznej tvorby. Keď to u nás, vždy v podvečer, bežalo na zaprášenej CRT krabici položenej na komunistickom nábytku, sotva som mal toľko rokov aby môj čoraz objemnejší pás udržal spodný diel pyžama s vyťahanou gumou. Nikdy som si však TMNT nenechal ujsť a fascinovaný som sledoval svojich detských hrdinov s plastovým mečom v rukách. Úprimne, vôbec si dnes nespomínam ktorej konkrétnej korytnačke som vlastne konkrétne fandil, ak vôbec, avšak viem, že ich dobrodružstvá mňa vždy dokázali pobaviť a hlavne pohltiť. Aj preto dnes pozitívne reagujem na akýkoľvek pokus o ich hernú rehabilitáciu v mainstreamovom priestore a fakt, že ešte minulý rok dostali dôstojné videoherné 2D spracovanie od DOTEMU (recenziu na Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge si môžete prečítať pod týmto odkazom), vo mne pochopiteľne vzbudil pozitívnu zmes emócií. Dnes sa preto stručne porozprávame o nedávnom vydaní DLC expanzie pre Shredder’s Revenge, ktorá by sa dala paradoxne voči vyššie uvedeným spomienkam, označiť za preklenutie času.
Za expanziou Dimension Shellshock sa neskrýva žiadna konkrétna a celistvá príbehová linka a preto som vlastne už v úvode jej testovania zostal tak trocha sklamaný. Sedeli sme tam s bratom, pozerali po sebe smutne ako šteniatka nad krvilačným mlynčekom na mäso a nevedeli, čo sa bude vlastne diať. Áno, priznávam, než som vôbec kývol na ponuku distribútora otestovať prvé DLC do Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder’s Revenge, vôbec mňa nenapadlo si o obsahu samotnej expanzie zistiť niečo viacej. O čom to teda celé vlastne je? V prvom rade tu máme nový obsah v rámci bezplatnej aktualizácie, ktorá prišla ruka v ruke s vydaním prídavku - jedná sa o nové farby pre hrdinov. Ďalej bol pridaný, a to už je v rámci plateného prídavku, nový herný režim, dve nové postavy (Karai a Usagi Yojimbo) a hromada pôvodných audio skladieb od Tee Lopesa. Hrateľnosť je postavená na akomsi survival režime bojovania s fakticky nekonečnými vlnami nepriateľov v trocha chaotickej schéme prechodu piatimi dimenziami, to všetko pomocou zbierania krištáľov - nikam sa nebehá, ručne kreslená scéna je statická a vašou úlohou je zničiť dostatok protivníkov z rôznych verzií komiksu TMNT, zozbierať spomínané krištáli a vydať sa zase do ďalšej dimenzie. Ak vás alebo jedného z vašich troch kolegov spoločne zabijú (môžete hrať súčasne štyria), začínate od začiatku.
Určite chcem autorov pochváliť za spracovanie všetkých scén v tejto nekonečnej survival slučke, keďže je vidieť, že im išlo o to, aby každé pozadie reprezentovalo a ctilo ducha predlohy. Avšak, čo mne na tomto celom vadilo, a naznačil som vám to asi dostatočne už tými šteniatkami, je nulový pohyb vpred a motivácia niečo skúmať a preliezať. Neustále ste v zajatí štyroch hrán obrazovky a vašou primárnou úlohou je zvládnuť počiatočný nápor súperov, ak sa to dá tak prežiť, pozbierať rozbité krištáli a šup zase do ďalšej dimenzie. Jediné aké také spestrenie reprezentuje možnosť, ešte pred prechodom do ďalšieho obrazu, výberu jednej z mnohých pôvodne nehrateľných postáv. Môžete sa tak nakrátko stať samotným Trhačom (Shredder), Bebopom alebo jeho verným kolegom Rocksteadym. Tieto voľby vám dokážu pomôcť za situácie, že ešte nemáte dostatok krištáľov na ukončenie celého survivalu a potrebujete si súčasne nabrať energiu na prežitie. Akonáhle dokončíte päticu všetkých svetov, kompletne, môžete sa stretnúť v boji s pánom Voidu a jeho porážkou súčasne prejsť celým DLC Dimension Shellshock. Pripravte sa však na vysoký stupeň náročnosti a fakt, že sa vám to behom hodinky nemusí vôbec podariť.
Dve nové hrateľné postavy so sebou samozrejme priniesli aj nové techniky boja a ja plne chápem, že DLC predávané za sumu necelých osem euro nemôže priniesť nejaký zásadný dejový obsah. Osobne by som si však pokojne priplatil aj dvojnásobok, ak by expanzia dokázala plynulo nadviazať na kvalitu základnej hry. V tejto podobe je to totižto len čistý roguelike TMNT okorenený chaosom a s prímesou klaustrofóbie navrch.
Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Tribute Games
Recenzovaná verze: Nintendo Switch