Magicka je mana zo série The Elder Scrolls, alebo nový akčný titul z vtáčieho (izomerického) pohľadu. Práve tú druhú možnosť sme mali možnosť recenzovať a povieme Vám, taký rozporuplný titul sa nám do ruky už dlho nedostal. Miestami sme mali chuť poslať všetkých kúzelníkov (a že ich je!) z hry do večných lovísk, no našli sa aj chvíľky, ktoré sme strávili radi a položka v menu s nápisom QUIT zostala dlhé hodiny nedotknutá.
Žánrovo sa dá Magicka (čítajte ako len chcete), zaradiť hlavne medzi akčné RPG typu Diablo. Tam však prekvapí nulová možnosť výberu postavy... ehm, farbu čarodejníckeho kabátiku si predsa len vybrať môžete. Jediné čo pripomína RPG je vlastne preklikávanie jednoduchých rozhovorov a kúzlenie. To je alfou i omegou celej hry. Bodaj by nie, keď to má aj v názve!
Kúzlenie vás bude baviť, to je jasné. Jednoduchou kombináciou rôznych živlov a iných atribútov môžete spôsobiť buď jednoduchý dážď, sériu elektrických bleskov, či dokonca zrýchlenie postavy, ultra-štít a mnoho, mnoho ďalšieho. Už len poprechádzanie daných možností spôsobí krásne zázraky. Resp. tak krásne ako len grafická stránka dovolí.
Vizuálna stránka hry sa totiž hodí skôr na nejaké hendhealdy, alebo Ipad. Skutočne, čo sa týka po grafickej stránky, tak je Magicka jednoduchá, kreslená a čo je dôležité, tak aj nenáročná. O to viac nás prekvapili bugy, padanie hry a s tým súvisejúca rozporuplnosť z hrateľnosti. Načitávanie obrazovky, nech trvá akokoľvek rýchlo, po 15. krát za dve hodiny zamrzí. Tu nejde len o padanie hry, ale aj o umieranie postavy. Hra si totiž ruky s hráčom zrovná nepodáva a pripomína miestami tie staré „dobré“ hry.
Tým, že je však grafická podoba rozprávková, tak jednoduchosť nebaví. Ale nadšenci najnovších technológii by si tento „klenot“ radšej ani spúšťať nemali. Neoslepli by, ale dvere z nápisom Battlefield 3 sú predsa len vedľa.
Naopak nás potešil jednoduchý hudobný doprovod, zvuková stránka. Hudba aj keď tak trošku technická sa do tejto fantasy rubačky hodí. Ešte sme nevraveli, že hlavným atribútom celého sveta v Magicke je paródia? Je to práve humor z vážneho fantasy sveta typu Dragon Age, kde je miesto na zábavu len v miestnej krčme.
Magicku jednoducho netreba brať príliš vážne, zapnúť si kooperatívny režim cez internet a iba tak bezcieľne hrať. Úprimne nás hra však nebavila ani v tomto móde, možno je to presýtenosť hier bez príbehu a tej správnej šťavy. Hranie tejto hry je príliš jednotvárne, nudné a časom určite streotypné. A nezachráni to ani výborné a nápadité kúzlenie, ktoré vo svete hier (a samozrejme ani filmov, či kníh) nemá obdobu. Chcelo to len dotiahnuť veci do zdarného konca a dali by sme Magicke o pár bodíkov naviac.
Mapy sú síce pomerne rozdielne, dĺžka hry je tiež úctyhodná, no nulové RPG prvky, žiaden vývoj postavy, či zaujímavá gradácia príbehu nás núti byť nekompromisný. A to máme v redakcii podobné herné experimenty radi.