Nový Mortal Kombat vo vážnejšom podaní už svet potreboval. Istý remake sme už dlho očakávali a zahrať si starú dobrú hru v novom svetle bol doteraz nesplnený sen. Na PC sa ten sen zatiaľ síce nesplnil, ale na staré dobré konzoly (zdravíme Karla) sa už deviaty boj na život a na smrť objavil. A celý svet je nadšený. Teda autor článku rozhodne.
Základ celej hry ostal nezmenený, čo je len a len dobre a autori sa nevrhli do trápneho 3D sveta s problémovou kamerou. Nie, deviaty Mortal Kombat je stále v starom dobrom 2D pohľade To síce neznamená, že svet a (anti)hrdinovia plne v 3D nie sú. Sú a dokonca nádherne spracovaní. Remake prvých troch-štyroch dielov je mimoriadne podarený a dovoľujeme si povedať vetu, za ktorú nás možno budú fanúškovia pôvodných dielov preklínať. Mortal Kombat 2011 je vrcholom série. Skutočne.
Na všetkých platformách stretnete svoje snáď všetky obľúbené postavy, ktoré síce úplne všetky hrateľné zatiaľ nie sú, ale ich valná väčšina áno. Na nami recenzovanej platforme (PS3) sa objavila aj taká zaujímavá postavička ako je Kratos, starý známy zo série God of War. Okrem toho sa v DLC pripravuje napríklad hrdina z Nočnej mory v Elm Street. Ale to sú len bonusy, ktoré nekazia svet, v ktorom sú nindžovia z Lin Quei a ostatní, ktorí sú pre nás starí známy.
Po prejdení príbehovej kampane, ktorá sa blíži kvalitám celovečerného filmu sa odomkne môj obľúbenec Quan Chi a robotický Sub-Zero, ktorý má tak trochu iné schopnosti. Celkovo je vidieť, že si dali autori na hre skutočne záležať a rozhodne to nie je rýchlokvašný výtvor. Po poslednom prepadáku, kde zápasili spolu s postavičkami z DC Comix to skutočne prepracované je. A aj taký Super Street Fighter teraz ticho závidí. Aj keď ten bude asi na bojových párty pre jeho jednoduchosť viac obľúbený. MK je predsa len pre starších a je viac tzv. hardcore (treba sa učiť kombá, pohyby...).
Kto hral predošlé diely, bude ako v starých teniskách. Lieta krv, kúsky tela a hlavne finále súboju často uzavierajú Fatality. Čo sú záverečné kruté animácie, kde každý bojovník má svoje špecialné oddeľovanie kúskov tiel. Síce zo začiatku nebudete mať otvorené všetky fatality a možnosti, časom sa otvoriť dajú. Treba prechádzať kampaň, rebríček výziev, či len tak bojovať proti umelej inteligencii. Za získané body si na cintoríne neskôr pootvárate rôzne veci. Buď hudbu, obrázky, alebo druhé oblečenia pre postavy, spomínané fatality, či napr. možnosť vypnúť v hre nejaké prvky (krv, x-ray efekty a podobne).
A tie X-ray efekty sú najjednoduchšie kombá, ktoré míňajú aj veľmi veľa života. Ich nevýhodou je, že sa nedajú spúšťať vždy, ale iba ak sa zaplní ukazateľ a to nie je až tak časté. Každá postava má svoje špeciálne rontgenové lámanie kostí. Keď povieme, že je to nádhera, odvezú nás do Bohnic, ale je to jednoducho tak.
Najväčším plusom celej hry je, ale každopadne príbehová kampaň, počas ktorej si nemôžete vyberať bojovníka a režisér ho hráčovi pridelí podľa okolností, ale vďaka tomu postavili dobrý príbeh. No...príbeh, ktorý je inšpirovaný prvými tromi dielmy a nevzdaluje sa ani tomu z prveho filmu o zápase na život a na smrť. Počas príbehu narazíte na také celebrity ako Shao Kahn, Motaro, Goro a podobne. Dozviete sa zase niečo nové a hlavne to ako sa boh Raiden pokúsi zachrániť Zem pred Inozemou. Príbeh zabere príjemných 7-8 hodín v 16. kapitolách. A to je pri hre, kde je príbeh nepotrebný veľké plus.
Ako bonus k príbehu sú záverečné videá jednotlivých postáv. Po prejdený rebríčku, na ktorom vrchole vždy sedí nezlomný Shao Kahn, sa vám nejaké odomkne a vy máte možnosť dozvedieť sa viac. Na sérií Mortal Kombat sa nám vždy páčilo aj príbehové pozadie, ktoré konkurencii takmer bez výnimky vždy chýbalo. A pokus z filmovať Street Fighter, a to dvakrát, bol totálnym prepadákom. Niečo jednoducho nič zaujímavé nepovie.
Mortal Kombat v novom prevedení potešil množstvo hráčov a stále nepotešil starých dobrých hráčov PC. Čo je trošku škoda, ale možno to je aspoň ďalší dôvod na kúpenie si nejakej hernej konzoly. Marketingový ťah, strach o pirátenie na PC, nech už to je akokoľvek, Mortal Kombat by si zaslúžil aj verziu na PC, už len preto, že na tej platforme vyrástol.