Pokračování této úspěšné plošinovky je nově uvrženo do celistvého světa, Metroidvanie, ve které na hráče čeká přes šest desítek úrovní rozdělených do šesti různorodých zón - oddělené zkušební místnosti, ve kterých je pro vás alfou i omegou záchrana vašich parťáků. No, a taky co možná nejrychlejší pokoření daného levelu, jehož výsledný čas je následně porovnán s celosvětovým žebříčkem.
Snaha o umístění mezi ty nejrychlejší tak v mnoha případech končí jednotným vzorcem - zatracováním hry, vývojářů a řečnickou otázkou, zda by nebylo lepší se na to už po X-tém pokusu vykašlat. A pak to zkusíte znovu, znovu a znovu...
Obdobný názor má i hlavní antagonista, ctižádostivý pracant klonovací stanice, který se vás s vidinou výhry soutěže o zaměstnance měsíce snaží od vašeho snažení odradit, a pokud možno také nadobro zničit - a to prostřednictvím všudepřítomných laserů, pastí, cirkulárek, robotů a rovněž cynických vzkazů na zdech, které vás budou svou přítomností doprovázet takřka celou hru.
Ve většině případů se jedná o text morbidního vyznění, jindy zase o odlehčující perličky, určené výhradně k vykouzlení úsměvu na tváři i toho největšího hnidopicha. Hold, život klona, coby pokusné myši není opravdu žádný med.
Na své cestě za záchranou svých souputníků a odhalením motivu zlomyslných pohlavárů klonovacího komplexu ale nebudete úplně sami. Vývojáři si pro nás připravili hned několik technických udělátek, s jejíž pomocí se vaše činění stává o poznání snazším soustem. Nedojde-li tedy k nutnosti jejich různorodé kombinace. Páni, to je pak někdy opravdový oříšek...
Za zmínku tak například stojí "ME TOO", jenž dokáže vytvořit dalšího klona, nebo "JACK BOY", s jehož pomocí dokážete ovládnout nepřátelské roboty - a dostat se tak na místa, na které jste si dříve mohli nechat zajít chuť.
Samotný level design je pak obdobného rázu. Bez příslušných vylepšováků se zkrátka všude a ke všemu nedostanete, kvůli čemu se tak musíte do již objevených místností vrátit. Odměnou vám následně bude ve většině případů náhodný kousek ošacení, jenž má bohužel pouze a jen kosmetický účinek. Žádné navýšení statistik, žádné bonusy, zkrátka nic. Dočkáte se tak kousků jako je vikingská helma, oblek kuřete, klauna a další roztodivné kousky.
Každá plošinka, výklenek, ba i prachsprostý spínač tu má své opodstatnění a ve výsledku tvoří parádní, leč neúprosný level design. Hra vás totiž již od samého začátku za každičké pochybení, nebo jen sebemenší prodlevu ve vašich reflexech potrestá - smrtí. K tomu si připočtete automatické zachytávaní na nejbližší hraně (při "pomalém" seskoku s plošinky) a máte zaděláno na nejeden problém. Na většinu úrovní tak platí ultimátní postup pokus-omyl, na jiné zase notná dávka trpělivosti a štěstí.
Audiovizuální zpracování (specifické pro každou zónu) posléze jen dotváří působivou atmosféru, která k celkové stylizaci Stealth Inc 2 prostě sedí. Nemluvě o akčních pasážích, kde hudba začíná pořádně gradovat a i obyčejný úprk před bosákem se rázem mění v opravdu osvěžující zážitek. Ono vám vlastně nic jiného než prachsprostý útěk po většinu času vlastně ani nezbývá.
Před nepřáteli musíte neustále pendlovat ve všudepřítomných stínech, která hra využívá jako dynamický herní prvek. Stíny se tak skutečně přizpůsobují lomu světla o rozličné překážky, čímž se hráči naskytne (rozuměj - je mu nenásilně vnuceno) hned "několik" možných řešení daného problému. Pravdou ovšem zůstává, že řešení je vždy a jen jedno.
Kvalitní počin od Curve Studios, který si ze svého předchůdce bere jen to nejlepší a hru jako takovou obohacuje o několik málo novinek. Vylepšená grafika, hratelnost a v mnohých případech i náročnost. Pro zapřísáhlé fanoušky Stealth Bastard z roku 2012 povinnost. Pro ostatní záležitost, které byste v rámci PS+ her zdarma měli rozhodně dát šanci.
Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme SONY
Recenzovaná verze: PlayStation 4