Univerzum Arslan vám možno na prvý pohľad naznačí, že nie je reč zrovna o niečom populárnom, čo by za sebou malo kus histórie. Avšak zdanie často klame, zvlášť z pohľadu Európana. Prvé príbehy v rámci tohto fantasy sveta spísal už v roku 1986 (poviedky sa datujú ešte o pár rokov skôr) Yoshiki Tanaka do románovej podoby a samotný úspech si jeho vízia historických japonských bojovníkov okorenených čistou mágiou zachovala dodnes. Po knižnej variácii prišiel rovnako zaujímavý animovaný seriál a celé to vyvrcholilo aktuálne prezentovaným druhým herným spracovaním menom Arslan: The Warriors of Legend. Prvý herný zárez bol už v roku 1993 pre platformu Mega CD. Prehnaný level dizajn v kombinácii s masovými súbojmi na bitevnom poli ale aj mimo neho slušne dotvára vizuálny art v typickom japonskom štýle, ktorý môže osloviť nejedného milovníka série Dynasty Warriors. Asi vás preto nijako nešokujem s informáciou, že práve autori DW sú podpísaní aj pod touto hrou a reč je teda o firme Koei Tecmo.
Snaha autorov o otlačok akejsi filmovej kamery, ktorá sa drží niekoľkých hlavných postáv okolo samotného princa Arslana, sa z môjho pohľadu stretla s pochopením a navodením tej správnej atmosféry. Od prvého momentu, čo zoberiete do ruky úvodnú zbraň a pomaly sa presekáte cez jednoduchý tutorial až po poslednú smrť jedného z milióna vojakov, ktorý padne pod kopytami vášho vraného koňa, sa dá hovoriť o nadpriemernej akčnej zábave. Opisovať vám hrubú linku príbehu, ktorý sa bude tiahnuť takmer sedemhodinovým dejom, by bolo absolútne zbytočné, zvlášť pre niekoho, kto sa s týmto univerzom stretáva vôbec poprvýkrát a nevidel ani jednu časť Anime či nečítal ani jednu stránku z knihy. Našťastie to, prečo by ste mohli u The Warriors of Legend zotrvať až do konca, je zakorenené v jednoduchom koncepte bojov. Každý z hrdinov môže do ruky zobrať len určitý typ zbrane (meč, luk, kopia alebo lutna či dokonca štetec). Ten sa viaže na jednoduchú sekvenciu kombinovania len dvoch akčných tlačidiel a aby to bolo dostatočne zábavné aj po pár hodinách, každá postava má svoje unikátne čarovné schopnosti, ktoré sú previazané so špeciálnymi kartami. Tie zbierate rovnako ako peniaze z tiel mŕtvych súperov a volíte vždy tú správnu kombináciu vhodnú pre vášho bojovníka.
Akcia sa väčšinu času odohráva na obrovských mapách rozdelených do menších koridorov, kde je vašou úlohou likvidovať státisíce vojakov len pomocou jedného vodcu a snažiť sa pritom neschytať nejaký ten smrteľný úder. K dispozícii je vám rýchly kôň ako aj atletické nohy a kam sa vaše kroky budú uberať, tam budete narážať na mravenisko prekážok, ktoré si vyslovene pýtajú svoj zánik. Na jednu stranu sa tu snažím opisovať niečo, z čoho je živá už spomínaná séria Dynasty Warriors, ale ak si odmyslím režim free battle, tak klasická kampaň je z môjho uhla pohľadu oveľa atraktívnejšia v prospech hry Arslan, a to hlavne pre lepší pocit pri onej hromadnej "genocíde" cez originálne útoky a zaujímavo prezentovanými dialógmi s originálnym japonským dabingom (vieme dobre ako to pridá na atraktivite a samotnej atmosfére). Nezabudnuteľné sú potom momenty z boja, kedy jeden hráč razom na nejaký čas ovláda celú kavalériu a za pomoci čarov ju vedie ako valec vpred cez súperov.
Po technickej stránke však Arslan nemožno klasifikovať ako nejakú hitparádu. Verzia pre PS4, ostatne rovnako ako tá pre PC a Xbox One, nedisponuje súčasnými štandardmi ani v rámci svojho žánru, a tak sa často budete zasekávať o rôzne statické predmety. Kamera s poloautomatickým natáčaním si bude robiť sem tam čo sa jej zachce a pri masívnych stretoch, na ktorých táto hra stavia, to zdvihne nejedno obočie rovnako ako to moje. Kto z duše nenávidí prehnané nápisy na obrazovke, ktorých dôležitosť sa rovná nule, bude u tejto hry jemne znásilnený rôznymi bezpredmetnými hláseniami, čo sa už od nejakej tej japonskej hry dá logicky očakávať, ale nie vždy tolerovať. Tak či onak, vďaka systému vylepšovania postáv od zbraní až po schopnosti a príjemnom pocite z epických súbojov, musím Arslan: The Warriors of Legend odporúčať milovníkom žánru Hack and slash, ktoré nemá často príležitosť sa ocitnúť v takomto spracovaní. Multiplayer, či už na báze spolupráce alebo rivality medzi dvojicou, môže takisto spríjemniť čas na jednej konzole a kto by aj tak ešte váhal, odporúčam mu náš záznam z úvodu hry, ktorý nájdete nižšie.
Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti KOEI TECMO
Recenzovaná verzia: PS4