Gurumin 3D: A Monstrous Adventure

Gurumin 3D: A Monstrous Adventure - recenze
07:40, 17.11.2016

Japonská spoločnosť Nihon Falcom má skutočne bohatú hernú históriu, ktorá sa datuje už od roku 1981, kedy som ja osobne ešte dávno nebol ani záblesk v oku môjho otca. Ich ponuka hier síce nedisponuje nejakými prehnane slávnymi dielami, avšak fakt, že sa dokázali dodnes presadiť, zvlášť v tak obrovskej konkurencii, svedčí minimálne o poctivej a docenenej práci zo strany vývojárov a konzumentov. Dvanásť rokov naspäť sa im podarilo vydať zaujímavú akčnú RPG menom Gurumin: A Monstrous Adventure, ktorá sa na PC s prehľadom uchytila aj na strane kritikov a netrvalo dlho, aby si prešla cestou portu na PSP a dnes dokonca aj v najnovšej verzii pre najpredávanejší handheld súčasnosti Nintendo 3DS. Aká je teda projekcia Gurumin 3D: A Monstrous Adventure v roku 2016?

Stará hra v 3D kabáte, ktorá prekvapivo baví.

Klik pro zvětšení (Gurumin 3D: A Monstrous Adventure - recenze)

Musím hneď úvodom povedať, že v tomto prípade nie je cítiť žiadna staroba a zatuchlina. Po spustení tejto hravej adventúrky sa vám predstaví hlavná hrdinka s menom Parin. Tú rodičia nechali u jej dedka v malom mestečku Tiese, zatiaľ čo oni sa vydali na dobrodružnú cestu naprieč svetom. Parin sa zpočiatku, rovnako ako jej dedko, netvári dvakrát nadšene a myslí si, že v malom prostredí bez akýchkoľvek detí v susedstve ťažko zažije nejaké zábavné hry. Po prvom preskúmaní okolia ale náhle zisťuje, že jej počiatočné obavy sa stali bezpredmetné na základe faktu, že uprostred mestečka sa nachádza tajomný vchod do dedinky plnej čarovných monštier. Parin sa tak zoznámi s hromadou nových priateľov a prázdniny. na ktoré čakala, sa môžu začať. Bohužiaľ, ako to už tak býva, jej pohodu a pohodu jej priateľov razom naruší nebezpečný fantóm. Ten sa rozhodne zrovnať dedinku so zemou a uniesť takmer všetkých jej obyvateľov. Tu nastupuje na rad naša hrdinka Parin a s unikátnou zbraňou v podobe vrtáka sa vydá na záchrannú misiu.

Port v podstate dostal ako novinku striktne len 3D efekt.

Ak ste mali možnosť vidieť alebo osobne hrať pôvodný Gurumin, v tom prípade nemáte problém sa stotožniť ani s touto jemne upravenou verziou. Pre 3DS bol logicky pridaný hlboký 3D efekt, ktorý s pokojným svedomím môžem označiť za kvalitne spracovaný a dlhodobo užívateľný. Na rozdiel od PC verzie si však 3DS nemohlo dovoliť plne ovládateľnú kameru a tak pomocou horných tlačidiel LR (u New 3DS je možné ovládať kameru aj cez C-stick) len posúvate obraz v rovine do ľavej alebo pravej strany. V tomto vidím zopár problémov, zvlášť u niektorých častiach mapy, kde hra vyžaduje širší záber na vysoké predmety. Dá sa však aj cez tento nedostatok hru v pohode prejsť a užiť si ju. Počas bojov pomocou spomínaného špeciálneho vrtáka sa môžete stretnúť s desiatkami rôznorodých súperov a na konci väčších levelov aj s nejakým tým bossom. Hra využíva RPG element v podobe výmeny magických súčiastok vo vašej zbrani a rovnako vám umožňuje nákup špeciálnych heliem, ktoré sú často s vtipným podtextom. Každý by si v nich mal nájsť svojho favorita.

Hravá grafická stránka a príjemný zvuk.

Gurumin: A Monstrous Adventure vám čo do príbehu nezaberie ani desať hodín hrania. Kto by však chcel získať všetky tajné predmety, ktoré zlý fantóm ukradol ich majiteľom, bude musieť pritlačiť na pílu a zostať s touto hrou minimálne raz takú dobu. Určite však nebude ľutovať, keďže ide o viac ako príjemnú zábavu plnú zaujímavých hádaniek a vtipných momentov. Dizajn jednotlivých častí mapy je rozumne navrhnutý tak, aby ste museli neustále premýšľať ako ďalej a skúšali rôzne cesty postupu. Veľkým plusom je aj ovládanie, ktoré môžem popísať ako intuitívne a rozumné. Vďaka dolnej dotykovej obrazovke u systému 3DS si môžete v rýchlosti prepínať medzi arzenálom a spomínanými pokrývkami hlavy, čím nestratíte zbytočný čas v nejakom menu a môžete sa naplno venovať hraniu. Hru ako takú určite za sumu cca 15 Eur odporúčam a to však hlavne napriek tomu, ak ste ju ešte nemali možnosť hrať v niektorej z predchádzajúcich verzií. Inak nie je dôvod omočiť prst v tej iste rieke.

Za poskytnutie hry na recenziu ďakujeme spoločnosti Mastiff

Recenzovaná verzia: Nintendo 3DS
80%