Super Daryl Deluxe

Super Daryl Deluxe - recenze
Super Daryl Deluxe - recenze
00:00, 11.04.2018

Pojem RPGvania sa nám na scéne už pomerne slušne udomácnil, čoho výsledkom je aj skracovanie nutnosti jeho neustáleho vysvetľovania. V prípade niekdajšej Kickstarter kampane, ktorá vdýchla existenčný potenciál zaujímavej 2D akcii Super Daryl Deluxe, sa navyše práve označenie RPGvania vysvetľuje úplne jednoducho, ba až zábavne.

Testoval som verziu na Nintendo Switch, ktorá netrpela žiadnym technickým nedostatkom.

Klik pro zvětšení (Super Daryl Deluxe - recenze)

Zoberte si mladého a znalosťami priemerného študenta menom Daryl, ktorý netúži po ničom inom než po uznaní svojich vrstovníkov a aký z duše nenávidí chodenie do školy. Od času, čo sa však na vysokej škole Water Falls začnú strácať študenti a niekto navyše kradne dôležité učebnice, je to práve uhrovitý Daryl, ktorý sa z nuly môže stať pravým a nefalšovaným hrdinom. Potrebuje však pomocnú ruku a tú mu s radosťou podá každý jeden milovník poctivých akčných RPG, aké nutne nepotrebujú tretí rozmer a AAA rozpočet plný efektov. Za vývojom tejto netradičnej značky stojí firma Dan & Gary Games, ktorú už zo samotného názvu môžeme profilovať ako spoločnosť zloženú z dvoch mien. Práve tie sa rozhodli v tomto prípade pritlačiť jednoduchý humor o stenu originálnej art grafiky, ktorá by sa dala spodobniť so západnými mini-seriálmi môjho pohnutého detstva. Všetko tak vyzerá ako interaktívne dobrodružstvo z Cartoon Network, ktoré vás svojím námetom nasaje ako profesionálny vysávač a nepustí minimálne po dobu dvanástich hodín kvalitnej zábavy.

Celkovo je v hre až 40 odlišných útokov, ktoré sa dajú získať len poctivým plnením zadaných úloh.

Kostra hlavnej dejovej linky je vzásade postavená na už spomínanom tajomstve, ktoré sa síce počas hrania nevetví do nejakých šokujúcich zvratov, ale dokáže si aj napriek tomu udržať pozornosť hráčov a viesť ich so záujmom až po záverečné titulky. Okrem príbehu je tu však znateľný cit pre hrateľnosť už od prvej minúty skúmania rozlohou pomerne malej vysokej školy. Ona je však malá len čo do počtu tried a okolitých miestností, keďže za každými dverami danej učebne môžete nájsť portál do rôznych dimenzií, kde sa vzdelávanie z kníh mení na krutú a často nebezpečnú prax. Takto je možné stretnúť známe mená z našich bohatých dejín a potriasť im rukou či prehodiť pár slov v nezáväznej konverzácii.

Hlavná kampaň vás okradne o dvanásť hodín života.

Vo videu nižšie, kde som sa sám nedávno venoval prvým dojmom z hry Super Daryl Deluxe, sa dosť rozplývam nad RPG prvkami a akciou všeobecne. Spomínam tam legendárnu sériu Castlevania a nutnosť hráčov takticky kalkulovať a vyberať ten správny postup na prekonanie hôrd nepriateľov, ktoré sa logicky na základe titulu RPGvania hrnú zo všetkých kútov v neprestajnom tempe. Na tomto sa nič nezmenilo a stále považujem práve tento netradične spracovaný indie projekt za malú studničku s čerstvou vodou uprostred vyprahnutej púšte súčasnej hernej tvorby. Daryla totižto musíte obliekať do čo najkvalitnejšej výzbroje (jej výzor a použité materiály plne korešpondujú s artom hry) a voliť z desiatky rozličných schopností, z ktorých je každú možné dodatočne vylepšovať prideľovaním EXP bodov.

Stretnúť tu slávnu postavu z našich bohatých dejín nie je vec nemožná.

Jednotlivé rozhovory medzi NPC postavami a hlavným hrdinom sú naplnené bezbrehým a často nekorektným humorom, čo neraz ústilo do môjho zubatého úsmevu. Okrem hlavnej dejovej nitky, po akej je nutné vykročiť v záujme objavovania nových dimenzií, je navyše možné plniť aj menšie a nemenej zábavné úlohy, ktoré vám pomôžu získať viac peňazí a samozrejme aj lepšie vybavenie (respektíve schopnosti, ktoré môžete mať naraz aktivované až štyri). Dizajn jednotlivých levelov sa potom dá s pokojným svedomím označiť za rozumne rozvrstvený, pretože každému, kto sa naplno ponorí do tejto hry, bude umožnené rozpliesť hrubú sieť odmien, ktorú len chabo bránia jednoduchšie puzzle momenty.

Super Daryl Deluxe sa tak možno zo začiatku môže javiť pre niekoho ako náročný, ale po pár hodinách, kedy si už plne uvedomíte jeho jednotlivé možnosti a začnete využívať všetko dostupné pre boj, sa konečne môžete sústrediť hlavne na zábavné rozhovory a hľadanie skrytých odkazov na minulosť a súčasnosť.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Dan & Gary Games

84%
Čas s touto originálne spracovanou hrou mi ubehol neuveriteľne rýchlo a takmer bez prestávky som sa u nej zabával