Mobilné hry urazili za posledné roky obrovský kus cesty a ak budeme v prípade produkcie projektov striktne pre telefóny a tablety hovoriť o malej evolúcii, určite to nebude až tak prehnané pomenovanie. Dnes je preto bežné, ak sa z času na čas objaví akási lastovička nesúca ratolesť plnú originality a prekvapenia, ktoré pokojne môže fungovať aj vo veľkom formáte, napríklad na populárny hybridný systém Switch. Platformu od Nintenda totižto nedávno postihol port logickej arkády, ktorá sa na iOS a Android systém objavila ešte v roku 2012. Určite už tušíte, že narážam na cenami ovenčený The Room od štúdia Fireproof.
Táto izba, či presnejšie povedané niekoľko izieb v jednom, je hrejivá a privíta vás s otvorenou náručou plnou spomienok na časy dávno zabudnuté. Narážam na éru klasických adventúr, ktoré v minulosti figurovali hrdo po boku všetkých ostatných žánrov a dokázali mútiť hlavy miliónom nadšencov po celom svete. Dnes už je síce situácia úplne iná a podobné značky sú len okrajovým spestrením a akési krovie k AAA produkciám, ale o to viac ich možno starí harcovníci ako my a rovnako aj protiklad zastúpený mladším publikom dokážu doceniť. Otvorte teda so mnou jeden pestrý hlavolam, ktorý vám síce potrápi tie zaseknuté mozgové kôry, ale nie až tak, aby ste túto jazdu neboli schopní dokončiť.
Celková náplň v časovej osy nastavenej zhruba na tri slabšie hodinky je pritom úplne jednoduchá. Dostanete pred seba niekoľko desiatok komplikovaných mechanizmov, ktoré sú často umne integrované a skryté v starodávnom nábytku a je len na vás, ako rýchlo budete rozplietať menšie prekážky a následne sa pasovať s tými náročnejšími. Koncept vás nenechá vôbec vydýchnuť a po vyriešení jednej záhady sa okamžite vrháte na ďalšiu a tak ďalej a tak dookola, to všetko v raketovom tempe. Paradoxne sa však v mojom prípade ani raz nedostavila nejaká frustrácia, či prípadne nechuť hrať ďalej a pokračovať v lúskaní samotných hádaniek. Ani som si neuvedomil koľko hodín už držím Switch v ruke a razom som sledoval záverečné titulky.
Aj keď ako celok je The Room skôr hrou pre trpezlivé hľadanie menších detailov, stále ponúka aj nejaké to náročnejšie nazeranie na samotné hádanky. Koncept však tieto dva svety krásne spája do jednej formy a vo výsledku tu máme striktnú zábavu s pár problémami v oblasti ovládania. Port na Nintendo Switch priniesol možnosť hrať The Room klasicky v TV režime ako aj cez handheld modus priamo na tablete. Prvá menovaná forma sa pochopiteľne v zmysle ovládania presunula na používanie ovládačov a naopak druhá to celé zjednodušuje. Počas recenzovania som vyskúšal obe formy ovládania a musím jasne povedať, že hrať tento projekt priamo cez veľkú TV s Joy-Con v ruke je dosť utrpenie a potiera to kompletne pôvodnú myšlienku jednoduchosti ako celku. Naopak druhý variant niekedy môže, a to hlavne pri prechádzaní na konkrétne miesta pohybom prstov, vytvoriť slabšiu frustráciu, keď hra nereaguje tak ako očakávate.
The Room, aj z hore vymenovaných dôvodov, musím pri hodnotení trošku zraziť nižšie, avšak stále sa jedná o krásny príklad dôležitosti logických hier aj v tomto roku a teším sa na porty ďalších častí tejto populárnej IP na rovnako slávnu platformu menom Switch.
Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Team17
Recenzovaná verze: Nintendo Switch