TopSpin 2K25

TopSpin 2K25 - recenze
TopSpin 2K25 - recenze
11:14, 07.05.2024

V dnešní recenzi se vydáme na tenisové kurty, a to přímo částečně i od autorů z naší ač malé, přesto milované kotliny, jelikož nejnovější přírůstek do tenisové rodiny TopSpin nám servírují vývojáři ze studia Hangar 13, kteří mají pobočku mimo jiné i v mém milovaném Brně. Pakliže si ihned nevybavíte, o který tým se jedná, tak vězte, že v posledních letech se věnovali například vývoji třetího dílu Mafie, který ovšem u hráčů nebodoval stejně dobře jako první dva. Ale co, nyní tu máme titul z naprosto jiného ranku, tak se nyní pojďme podívat na to, zdali legendární značka po třinácti letech spánku má stále co nabídnout nebo by bylo lepší ji nebudit.

Není to úplně snadné...

Ihned na začátku je na místě zmínit, že se tentokráte vydáme do vod semi-simulací, nikoliv pouhých arkádovek, takže ovládnutí samotné hry není otázkou několika málo minut. K tomu ostatně ihned po spuštění vybízí možnost absolvování výuky tenisu s legendárním Johnem McEnroem, který vás provede jak naprostými základy, tak i herními možnostmi, které vaše zápasy okoření a vám umožní lépe se připravit na své soupeře. Naučíte se tak co nejlépe podávat, vybírat všemožné typy soupeřových úderů, udržovat správnou poziční hru i vše ostatní. Ano, trénink jako takový je poměrně hutný a časově náročný, nicméně pakliže nebudete chtít hrát na nejnižší obtížnosti, rozhodně doporučuji jej absolvovat.

Klik pro zvětšení (TopSpin 2K25 - recenze)

Teď a nebo nikdy

Co se týče ovládání jako takového, vše je o správném načasování. Chcete dát soupeři eso? Musíte správně načasovat vaše podání. Chcete jej prohodit tak, aby nestihl míček doběhnout? Opět, načasování je zde klíčem. Zkrátka, stisknout či uvolnit tlačítko ovladače ve správný moment je zcela bez diskuze tím hlavním, co v tomto titulu musíte ovládnout naprosto dokonale, a to ostatní se již vychytá, nebojte. Jinak je samotná hra velice intuitivní a plní svoji roli do puntíku. K dispozici máte celkem pět typů úderu od rychlých, přesných, přes kraťasy a loby, nicméně jejich správné provedení má vždy podobný systém, kromě kterého lze využít i dvou modifikátorů úderu, přičemž jedním cílíte na přesnost a druhým na sílu. Jedná se tak o solidní nálož možností kombinací, kterými můžete rozložit svého soupeře. Když už byla řeč o obtížnosti, ta je volitelná jak v rychlých zápasech, tak i v režimu kariéry, který je minimálně pro začátek tím hlavním módem, který vás patrně přiková k obrazovce. V ní před vámi stojí poměrně banální úkol, a sice vytvořit si svého hráče, se kterým se poté budete snažit dostat na špici žebříčků. A že to není příliš snadná cesta, to asi nemusím zdůrazňovat.

Dlouhá cesta

Vaše účinkování v kariéře je rozfázováno po měsících, přičemž během každého si můžete potrénovat některé činnosti, vrhnout se do speciálních výzev a tím hlavním lákadlem je zcela jistě turnaj, kterého se lze zúčastnit a ideálně jej vyhrát či alespoň skončit s co nejlepším výsledkem. A věřte, že pokud nebudete jaksepatří připraveni z nepovinných tréninků, na vyšších úrovních obtížnosti rozhodně minimálně ze začátku nebudete pravidelně slavit vítězství. V režimu kariéry je důležitým ukazatelem vaše energie. Ta totiž indikuje kolika různých aktivit se můžete zúčastnit, případně kolik podniků lze absolvovat, než vám začne hrozit nějaké to zranění z únavy. Každý měsíc tak také máte možnost odpočívat a energii doplnit na úkor vaší absence na některém z turnajů, což je vždy nutno zvážit, obzvláště proto, že pakliže přípravu a odpočinek podceníte, můžete se "vyautovat" klidně na herního půl roku, což rozhodně není příjemné. Méně je tak někdy více a nemá cenu hrnout se neustále do nových zápasů s rizikem zranění. Do hry se také v rámci kariéry dostávají jisté "RPG" prvky, jelikož si postupně za vydělané zkušenostní body můžete vylepšovat konkrétní vlastnosti vašeho profíka, což je rozhodně fajn i vzhledem k tomu, že na kurtu je pak každé zlepšení cítit.

Další možnosti

Kromě kariéry a tréninku se můžete vrhnout do rychlých zápasů, ať již ve dvouhře či čtyřhře, případně si i upravovat parametry jednotlivých zápasů dle vaší libosti a zkoušet tak veškeré možnosti, které hra nabízí. A co by to bylo za sportovní kousek, ve kterém byste nemohli poměřit své kvality s ostatními po síti? Nebojte, online hra samozřejmě nechybí, nicméně doporučuji tento režim navštívit až poté, co již budete mít něco odehráno v singlu, abyste pak nedostávali hned ze startu jednoho kanára za druhým a že vím, o čem mluvím. Kromě výše zmíněných režimů nechybí ve hře ani motivační prvek v podobě dnes již velmi populárních battle pasů, zde nazvaných jako sezónní Center Court Passy, díky kterým si za své výsledky postupem času odemykáte všelijaké kosmetické vychytávky, přičemž samozřejmě nechybí ani určitá forma mikrotransakcí, kdy si kosmetické věci lze dokupovat i za reálnou měnu. Naštěstí si lze hraním i vydělávat ta herní, takže po určité době si budete moci pořídit i něco bez dodatečných investic.

My chceme nášup

Nyní se dostáváme k samotnému obsahu, který byl po vydání k dispozici a který rozhodně není konečný, alespoň dle příslibu samotných vývojářů. Aktuálně se ve hře nachází téměř padesátka kurtů rozličných povrchů a zahrajete si kromě klasických stálic například i v Praze. Co se tenistů a tenistek týče, zde se dostáváme k počtu 25 sportovců, kteří jsou ve hře zpracováni vcelku věrohodně a rozhodně rozeznáte jednoho od druhého. Jak jsem již zmínil, obsah včetně tenistů by se měl do budoucna rozšiřovat, přičemž současný výčet považuji skutečně za nutný základ, jelikož se výběrem nemuseli autoři napoprvé každému trefit do vkusu. Pravdou je, že co do grafického zpracování postav se nejedná o absolutní špičku současných videoher, nicméně se domnívám, že se v této oblasti nejedná o nějaký zásadní problém. Na druhou stranu se totiž každý hráč i hráčka vyznačují svými reálnými charakteristikami a pohyby, což je rozhodně příjemné. Každopádně prostor pro vylepšení tu zcela jistě ještě je. Za co musím vývojáře pochválit, je celková technická odladěnost titulu, který se mi byť na jediný moment na XSX nezasekl, kromě občasných výpadků při online spojení, což připisuji dočasným problémům se servery a ne hrou jako takovou. Co se týče zvukové stránky, tak zde poté nemám hře v podstatě cokoliv vytknout, jelikož skvěle dokresluje dění na kurtu a ač na tenisové zápasy příliš často osobně nechodím, umím si předdstavit, že zde se autoři k realitě přiblížili velice dobře.

Fajnový tenis

Co tedy říci na závěr? Hangar 13 nám doručil povedenou tenisovou záležitost, která sice pravděpodobně asi nezboří žebříčky prodejnosti videoherních titulů, nicméně pro fanoušky bílého sportu, kteří kromě dnes již více jak dekádu letitých kousků nemají možnost zahrát si nějaký ten tenis, se jedná o jasnou volbu i přes určité věci, které by jim mohli v tomto vadit. Tím myslím především velký důraz na kariéru, která ač není příliš komplexní, vyžaduje poměrně slušnou porci času, avšak dokáže i po zásluze odměnit váš strávený čas hezkými vylepšeními či kosmetickými předměty známých značek, které samozřejmě nechybí. Neříkám, že se jedná o dokonalou hru, každopádně i díky příslibu rozšiřování obsahu bych se nebál tvrdit, že TopSpin 2K25 bude zrát jako víno.

Recenzovaná verze: Xbox Series X
75%
Solidní návrat tenisové série, o kterém bezpochyby ještě uslyšíme.