Již jsme psali o nedávném (nenadálém) vypuštění dema Risen. Demo jsme chtěli vyzkoušet i my, a tak jsme ten více než gigabajt dat stáhli, nainstalovali a vyzkoušeli...
Demo začíná v noci na pláži, ze které vyvržen mořem nic netušící vstáváte. Právě končí bouřka a vaším prvním úkolem je zjistit co se stalo. K tomu vám dopomůže zdá se jediný další přeživší. Tahle paní s vámi cca deset minut chodí lesem a říká vám co dělat, poté vás nauží opéct si na ohni maso, a nazdar bazar - loučí se a vy jdete "do boje".
Při vcelku krátkém hraní (demo nám zabralo cca hodinu) jsem se cítil jako když jsem poprvé spustil Gothic 3. Tentokrát mi hra však ani jednou nespadla, a nevšiml jsem si ani jednoho bugu. Vypadá to, že s Risen se u Piranha Bytes alespoň co do bugů blýská na lepší časy.
Grafika jakoby z oka vypadla předešlému Gothicu 3. Čeho si nelze nevšimnout jsou nové efekty, jako depth of field a lepší světla i stínování. Ta nejlepší zpráva je, že Risen není náročný na váš hardware. Soudím tak z faktu, že mi běžel v 10FPS na střední detajly na integrované grafické kartě ATI Radeon HD 3200 :-) Gothic 3 jsem takto nerozchodil ani na Nvidia GeForce 7600Go. A ještě dodám, že Gothic 3 jsem tenkrát hrál v 1024x768, kdežto Risen dnes v 1920x1080.
Takže zoptimalizovaný engine, hezčí grafika (ovšem na dnešní poměry nic extra), absence bugů (na žádný jsme zatím nenarazili), příjemná exotická hudba a nový příběh. Risen se mi zatím líbí a pokud právě příběh bude dosahovat kvalit na které jsme od Piranha Bytes zvyklí, myslím, že se máme na co těšit!