Dobře, oficiální verzi přímo od Bethesdy bychom znali, ale co je na ní pravdy? Podle informací pocházející z internetové šuškandy se zdá, že celý složitý příběh s odkládáním/rušením Prey 2 byl tak trochu o něčem trochu jiném než o "nesplnění nastavených standardů kvality". Za odkladem prý stojí stávka samotných vývojářů. Tuto informaci přinesl jako první zahraniční server Shacknews, jemuž ji nabídl anonymní zdroj.
Autorům z Human Head Studios se totiž nelíbily podmínky smlouvy uzavřené se společností ZeniMax, jejíž odnoží je právě i vydavatelství Bethesda Softworks. A tak se odhodlali k tomu nejjednoduššímu řešení - v listopadu loňského roku zastavili vývoj Prey 2 a začali se zástupci ZeniMaxu vyjednávat. Až do ledna vše vypadalo velice nadějně, jenže poté ZeniMax zastavil veškerá jednání a chvíli to prý skutečně vypadalo, že je s Prey 2 ámen. Situace se mírně zlepšila až prvního března, ovšem hned druhý den se prý něco "velice důležitého pokazilo". Co přesně se stalo ovšem zdroj neuvedl.
Během tohoto období byla prý z Human Head Studios propuštěna celá spousta lidí, kteří v danou chvíli neměli nic lepšího než naději, že budou při obnovení prací opět přijati. Zástupci společnosti ZeniMax a Bethesda Softworks se odmítli k tomuto tématu jakkoliv vyjadřovat a novináře odkázali na již zveřejněnou tiskovou zprávu.