Je jasné, že multiplayer je v pátek vydaném Far Cry 3 tak trochu do počtu. Hlavní slovo má přeci jenom kampaň, případně kooperace pro čtyři hráče. Přesto všechno by však člověk při prvním několikahodinovém hraní části pro více hráčů čekal, že bude situace o něco veselejší. Nebo spíš funkčnější.
Už při vyhledávání vhodné hry se totiž dostavují první problémy - spousta z nich vůbec neodstartuje. Zatím není zcela jasné, proč se tak děje, zda v tom mají prsty hráči s neoriginálními verzemi či se jedná o nějakou chybku přímo v kódu, pravdou je, že ve spoustě případů se dál než na seznam připojených hráčů nedostanete. Další nevýhodou je i systém vytváření zápasů, který funguje stejně jako na konzolích, žádné dedikované servery nečekejte. Pokud tedy máte tu smůlu, že narazíte na člověka se slabším připojením, příliš si nezahrajete (a pokud jste tím člověkem vy, docela snadno si nahrabete zkušenosti).
Jenže ani ta poznámka se zkušenostmi z posledního odstavce není tak úplně pravdivá, neboť zkušenostní systém zatím příliš nefunguje. Tedy přesněji řečeno funguje, zaznamenaný postup se vám však s výjimkou vaší postavy a útočné pušky STG-90 neukládá. Tudíž je úplně jedno, jak si s ostatními zbraněmi vedete, lepší vybavení si pro ně zkrátka neodemknete.
Z hlediska hratelnosti bych to pak hodnotil jako takovou tu klasickou střílečku z dnešní doby, kterou od konkurence odlišuje několik věcí - prostředí tropického ráje, náhodně rozmístěná slaňovací lana, funkce "bojového pokřiku" (můžete na okamžik okolo stojícím spoluhráčům poskytnout nějaké ty bonusy) a především scénky na konci každé mapy, v nichž nejlepší hráč vítězného týmu rozhoduje, zda zabije či propustí nejlepšího hráče poražených.