Většina zbraní jsou principielně stejné. Určitě je poznáte. Ale po grafické stránce jsou vyvedeny k dokonalosti. Všechny typy dostanete asi v polovině hry, takže si jich užijete ažaž. Jako třešničku na dortu bych chtěl vyjmenovat hlavně 9-ti hlavňový rotační kulomet, který si poradí i s tím nejtužším minibossem. Proč jen minibossem? Tím jsem trochu naznačil, že hlavní bosse nejde killnout jen tak. Ale nebojte se. Úkol je u všech stejný: proveď věc A a nakonec zabij bosse B. O nich vám však neřeknu nic, to byste přišli o překvapení. No, snad jen poodhalím, že menší jak okolní kopce nebudou.
Phoenix_cz_17-12-2005-19-59-20_xx5.jpgKing Kong žije? Ne dlouho... Phoenix_cz_17-12-2005-19-59-20_ee4.jpgPojď na mou hruď, brachu.
Co se hratelnosti a ovládání postavy týče, vše dopadlo na výbornou. Vzhledem i k velké rozlehlosti jednotlivých prostranství se Sam pohybuje vyváženě, tzn., že se tam neloudá jako dědula na přechodu, ale zase tam nelítá jako ježek Sonic. Princip hry zůstává stejný. Přijít do lokace, vystřílet, jít dál, vystřílet…, hlavně se nezastavit a běhat zprava doleva. Ne vždy to však funguje. Umělá inteligence dokáže střílet i do vašeho pohybu, ale to je vše co je na ní inteligentního. Hra také obsahuje nespočet tajných lokací, přepínátek atd. Ty vám dají většinou bonus v podobě zdraví, zbraně, či armoru, ale také na vás pošlou další várku nepřátel. Některé jsou však originální.
Grafika
No a konečně se vrhneme na hlavního tahouna této hry. Tím je Serious 2 Engine. Hraji na sestavě: Athlon XP 2600+, 1024 MBRAM (v dualu), Saphire Atlantis 9600, základka > nForce2, disk > SATA. Dnes je to průměrný PC, ale i přesto ho hraji na rozlišení 1027x768, detaily na high + antialiazing low, (nejvyšší jsou maximum + maximální antialiazing) hra běží krásně, plynule a to i přes desítky vrhajících se potvor. Jak jsem se zmínil již výše, jednotlivé levely, jsou dovedeny k dokonalosti. Samozřejmě, autoři se ani nesnažili o realisticky vypadající světy. Terén je však krásně členitý, textury jsou ostré i při pohledu z blízka a nenašli byste tam žádné slepé místo. Dokonce si troufnu říct, grafika je kolikrát srovnatelná (a to v prvních levelech) i s Far Cryem. Podle obrázků mi dáte zapravdu, že nepřátelé za grafikou taky nezaostávají. Ale abych to tedy shrnul, za grafický engine se vývojáři z CroTeamu rozhodně nemusí stydět. Přes mnoho detailů v úrovních a mnoho detailů na desítkách nepřátel, šlape hra opravdu skvěle. Vůbec nenajdete zásek, kdy by musel počítač nahrávat třeba textury. Vše běží stále stejně plynule (pokud si samozřejmě nastavíte správně detaily, mě se nastavení povedlo skvěle).
Toto je celkem originální protivník. Létající baba jaga. Je částečně neutrální, protože občas vypálí po někom jiném. Střílí po vás čímsi modrým. No prostě, pokud jich je víc, máte problém.
Tato přerostlá opice je ze začátku docela tuhým kořínkem, ale postupem hry a s lepšími zbraněmi se stává řadovou potvorou. Šlehají po vás čímsi fialovým, které letí přímo na vás.
Tato zrůdička oplývá hlavně rychlostí a častým výskytem ve velmi,velmi hojných počtech. Pokud si je necháte doběhnout až k tělu, máte o srandu postaráno. Nejlepší je na ně asi brokovnice, je jedno která.
Ninja Zombie se vyskytuje hlavně v čínských městech, je dost rychlý, proto stejně jako ostatní zrůdičky se vyskytuje v hojném počtu najednou. Útočím primárně zblízka, ale z dálky na vás hází ten kotouč, co mají v ruce.
No, tohle je už docela tuhý týpek, útočí především na blízko, vydrží až dvě rány z raketometu, nemluvě o tom, jak těžké je ho trefit. Navíc někteří jedinci po vás budou házet vybuchující míče.
Vyděli jste film Arachnofobia? Tak i zde se jich navás budou sypat desítky. Navíc jsou doprovázeny mateřskými pavouky. Malý moc nevydržej, s velkými budete mít problémy, hlavně pokud nemátenic účinnějšího.
Ve hře se vyskytuje v několika velikostech, mezi nimi je hlavně rozdíl ve výdrži. Je pomalej, ale má celkem rychlou kadenci a slouží jako podpora rychlejším a slabším jednotkám. Na nejmenší z nich platí jedna raketa a kapúto finto.
Mechanická podoba T-Rexe, chcete-li tyranosaura Rexe. Jejich zákeřnost lpí v tom, že se z nenadání objeví tam, kde to nečekáte. Nejčastěji za vašimi zády. Mají řízené rakety, které se však dají sestřelit. Pro raketomet no problemo.
I hudba samotná dopadla dobře, ke každému prostředí přísluší jiná hudba, která se dynamicky mění podle situace. Kolikrát vám pomůže, protože podle ní poznáte jestli ještě ten nějaký mrzák zbyl. U samotného bosse, je kolikrát hudba ve stylu podoby bosse, tzn. u velké gorily (viz. screen bude hudba ve stylu jungle…). Na zvucích zbraní se ani (hlavně dneska) nedá co zkazit. Snad by nemuseli znít pořád jednotvárně, abyste na každý výstřel slyšeli pořád to samé. A že těch výstřelů bude.
Phoenix_cz_17-12-2005-19-59-20_ss6.jpgPŘEDTÍM Phoenix_cz_17-12-2005-19-59-20_ss7.jpgZA 1 MINUTU Multiplayer
Ještě jsem zapomněl na jednu velice důležitou věc. Je to vychytávka, která tu hodně dlouho nebyla v takové intenzitě. Je to multiplayer. Není to však formou Quaka III či Unreala. Vzpomínáte na Duke Nukema a mód zvaný cooperative? Ano, to samé je i zde. Až 16 maníků může honit ty krvelačný bestie. Máte na výběr z několika postav (proto je na obrázcích ten růžovej afroman). Na rychlosti připojení ani moc nezáleží, pokud vlastníte alespoň 128 kbps, jste za vodou. Tento mód má mnohá nastavení, co se do počtu příšer a jejich zdraví týče. Takže se nemusíte bát, že by hra byla v takovémto počtu lehká.
Serious Sam 2 je arkádovka na plný úvazek a tak jsem pojal i tuhle recenzi. Kdybych ji srovnával v obecném měřítku, určitě bych ji vytknul častou linearitu, žádný příběh, žádná úžasná zápletka. Pokud si hru pustíte poprvé, budete nejspíše uneseni hlavně dynamikou hry. Podruhé však budete vědět odkud se na vás budou vrhat, tak se postavíte na strategickou pozici a jen pálíte. Kladem, ale může být i záporem, je princip her á la Duke Nukem 3D a Doom 1,2. Určitě s u ní odreagujete a vyčistíte si hlavu, za což jsem byl opravdu několikrát vděčen, proto Samovi jako arkádovce uděluji seriózních…viz hodnocení =>
Serious Sam 2 je sakra pořádná akce, u které zapomenete na starosti a za krátkou chvíli vás hodí do pohody.
CGwillWin
|
|
|
|
|
|
|
|
|