Blizzard je známý svými profláknutými hrami, které zná každý hráč, a které se většině líbí. Starcraft je neméně profláklý, neméně slavný a určitě i neméně hraný než ostatní tituly Blizzardu.
Po Warcraftu II tak skáčeme opět na pole strategií, od fantasy se však dostáváme ke sci-fi. V reáliích Starcraftu se ve vesmíru setkávají v grandiózním střetu hned tři rasy, které se od sebe liší jako černá a bílá. Jsou to lidé - terrani, zergové a protosi.
Protosi tvoří vyjímečně vyspělou technologii a doplňují to trochou magie (i když jeden známý citát říká, že magie může být pouze velmi vyspělou technologií) a zergové mají zřízení suplující úl, s hordou krvežíznivých potvůrek. Mezi těmito protikladnými póly stojí terrani, kteří se ohánějí starou známou lidskou technologií obohacenou o prvky ze sci-fi.
Zergská civilizace doslova žije. Všichni bojovníci jsou organického původu, všechny budovy jsou zmutovaní pracantíci a žijí také. Zergové staví pouze na bahnitém území, které se šíří kolem základní budovy a obranných věží. Ať se jim cokoliv zraní, pomalu se to regeneruje. Jejich předností je záplava rychlých a levných jednotek, které velmi rychle expandují do širého okolí. Většina pozemních jednotek si může vylepšit skvělou schopnost - zahrabání. Zahrabané jednotky jsou viditelné pouze pomocí detektorů, běžné jednotky je nevidí. Může se vám tedy mnohdy stát, že zaútočíte na opuštěnou základnu a ze země se najednou vynoří celá armáda.
Lidé - terrani jsou jak už tak ve fantasy či sci-fi hrách bývá symbolem průměrnosti. Jejich jednotky nejsou ani levné ani drahé, základní sílu tvoří pěšáci, kteří jsou dále posíleni bojovou technikou jako tanky, letadly apod. Některé lidské budovy mají schopnost přemísťování. Takže jakmile vám např. dojdou zdroje, nemusíte stavět novou bázi, prostě vznesete Command Centrum do vzduchu a přenesete jej na novou pozici. Zatímco zergský pracant se v budovu prostě změní, takže o něj přijdete a musíte si postavit nového, lidský stavební robot staví budovu od základů až po dokončení a pak jej můžete poslat po další práci. Všechny poškozené budovy nebo technické jednotky se také dají opravit.
Protosi se vyznačují tvrdou silou a menším množstvím drahých, ale zato účinných jednotek. Budovy mohou stavět pouze v dosahu jakýchsi krystalů, které také budovy zásobují energií. Mnohdy je proto jednodnodušší při útoku ničit energetické krystaly místo stavěcích budov, protože bez přítomnosti krystalů nejsou budovy provozuschopné. Protosi ovládají asi nejlepší způsob stavění - je jím teleportace. Robot pracant tedy přijede na určené místo, začne teleportaci budovy a odjede si po své práci. Budova se pak doteleportuje za čas srovnatelný s běžným stavěním, avšak s tím rozdílem, že pracant již dávno plní další příkazy. Veškeré protosské jednotky a budovy mají mimo zdraví ještě energetický štít. Pokud je budova či jednotka zasažena, nejprve jí ubývá štít, který se postupně obnovuje, a teprve jakmile "odejde" štít, začnete zraňovat jednotku. Hlavní rozdíl, mezi ubráním štítu a zdraví spočívá v tom, že štít si jednotka může časem znova obnovit, kdežto zdraví se jí už nikdy nevrátí - žádné lidské opravování, žádná zergská regenerace.
Veškeré výše uvedené skutečnosti tak hře propůjčují značný strategický potenciál. Každá rasa má své přednosti i slabiny a celek působí propracovaně a co je pro strategii nejdůležitější, potenciál všech ras je v rámci jejich slabin a silných stránek vyrovnán.
Jednotky všech ras se zjednodušeně dělí do tří škatulek - jsou to jednotky pozemní základní, pozemní nabušené a letecké. Bitva se tedy odehrává nejen na zemi, ale i ve vzduchu a je čistě na vás, zdali si vyberete zaplavit soupeře rychle hordou levných bytostí, či si chvíli počkáte na ty silnější nebo letecké nebo jestli vše nakombinujete dohromady.
Ekonomikou je Starcraft hodně podobný svému předchůdci Warcraftu - těžíte krystaly (stylem těžení jakýsi ekvivalent dřeva) a na speciálních místech plyn (stylem těžení ekvivalent zlata), priorita je však prohozena, takže krystaly tvoří surovinu základní.
Stejně jako ve Warcraftu nemůžete označit nekonečné množství jednotek. Zde to může být maximálně dvanáctičlenná skupina. Tato možná nevýhoda je však vykompenzována možností skupiny si uložit.
Starcraft obsahuje tři singleplayerové kampaně - za každou rasu jednu, množství singlepalyerových scénářu, které si je také možno zahrát v multiplayeru po LANu či internetu. Je zde editor úrovní, který také přispěje k nesmrtelnosti hry nejen pro možnost tvorby vlastních scénářů, ale také pro možnost stáhnout si nepřeberné množství map z internetu.
Hra je v klasickém přehledném 2D izometrickém pohledu bez možnosti natáčení. V dolní části obrazovky je dnes již typické menu s minimapou. Grafika je vcelku pěkná a přehledná, Postup kampaněmi dobrovází Blizzardy tradičně kvalitně provedené filmečky. Zvuky i hudba tvoří přiměřenou součást atmosféry.
Starcraft je tak "nečekaně" další hrou, kterou stojí zato vyzkoušet. Hoďte za hlavu jeho stáří nebo přesvědčení, že už je pozdě vracet se k takové vykopávce. Starcraft oplývá totiž naprosto úžásnou hratelností a také vcelku slušnou cenou.