Jak tomu už bývá, přes léto moc nových her nevychází, a proto jsme se v redakci rozhodli dát vám pár dobrých a námi osvědčených tipů, jak zničit hromady hodin nudy, pokud se zrovna nekoupete nebo netrempíte někde se svými kamarády."
Rok 2008. Herní studia, coby neustále se vyvíjející přínos zábavy nerecyklovaly své konkurenty, já, s příchodem do šesté třídy sklidil první trpké ovoce, a světlo světa spatřil titul, který navždycky změnil chápání o nutnosti pravidelné výměny čistých spoďárů.
Jestliže jste o tuto sérii nezavadily ani pouhým sandálem, nesmutněte. Série Dead Space se ve třetím díle citelně odklonila od hororového žánru a šla tak daleko víc na ruku dnešním mainstreamovým hráčům.
Neustály strach z prázdného zásobníku nahradil Hollywoodský faktor bezedné munice. Temné zákoutí vystrnadily ,,tropické,, lokace, a všudypřítomný strach z neznáma si zde zahrál roli nechtěného spratka, který se raz od času objeví, a hned na to zmizí.
Příběh sleduje osobu Isaaca Clarka, nemluvného inženýra z povolání, který se v přítomnosti několika kolegů dostává ke svému prvnímu, na první pohled banálnímu úkolu. Má se pokusit navázat spojení s opuštěnou těžební stanicí Ishimura, svévolně brázdicí temné prostory vesmíru.
Snaha o spojení selhává, a odhodlaní členové posádky se rozhodnou k zdánlivě logickému řešení. Přistát, zjistit co se stalo, a pokud to daná situace dovolí, porozhlédnout se po jakékoliv známce života.
Ani ne v průběhu několika málo minut, se však všechno zvrtne. Lidé začnou umírat, z šacht a kanalizačních sítí se stává středisko nelidských výkřiků a každičký polygon vesmírné prázdnoty nasává odér zžírajícího strachu.
Zprvu beznadějná situace si však žádá beznadějné činy, a aniž byste se nadáli, už v rukou dřímáte první palebnou zbraň. Popravdě, ona to není ani tak zbraň, jako spíše futuristická variace na současné pracovní nástroje sloužící k opravě a opracování materiálů. Avšak, k úspěšné amputaci všemožných končetin slouží rovněž, více než dobře.
Potvorami se to na palubě jenom hemží. Ke všemu jsou ještě úplně imunní vůči střelám do břicha. Aby dali monstra pokoj, musíte jim postupně oddělit jejich končetiny. Anebo jim jednu ránu vpálit přímo mezi oči.
Umělá inteligence a interakce protivníků s okolním prostředím je, a teď pozor, na velmi slušné úrovni. To ostatně nejlépe poznáte při hraní na vyšší obtížnost, kdy větší chumel nepřátel v dosahu dvou metrů od hráče, znamená jediné. Restart od nejblíže uloženého checkpointu spolu s neustále se opakujícím výsledkem. A sice, x-tý záběr na jednu z pestré škály úmrtí hlavního hrdiny. Tím hra rozhodně netrpí.
Ať si říkáte co chcete, hra plní svou roli "večerního strašáka" dokonale, a s tím, že byla vydána před necelými šesti lety se táhne taktéž milý fakt ceny.
Konzolisti ji v bazaru pořídí za několik drobných a s věčně se táhnoucími slevami na Steamu, to za útratu necelých tří stovek opravdu stojí. Nemusíte se bát, s nákupem této hry rozhodně neprohloupíte, ba naopak.