preview
Total War: Attila – preview

Total War: Attila – preview
Total War: Attila – preview
19:27, 25.09.2014

Pokud si někteří z vás matně vzpomínají na dobu před deseti lety, kdy vyšla strategie Rome: Total War (která mne mimochodem přivedla k celé sérii), jistě si pamatují také na první ze dvou později vydaných datadisků - Rome: Total War: Barbarian Invasion. V něm jsme se ocitli na sklonku Římské říše, která se rozkládala pod náporem útočících barbarských národů.

Dnes, takřka přesně o deset let později, britští Creative Assembly oznamují další hru ze série Total War, pojmenovanou Total War: Attila. Jak už samotný název napovídá, opět se podíváme do pátého století našeho letopočtu, kdy už Řím nebyl tak ohromující jako v dobách své největší slávy. Tím pádem bychom mohli s klidným svědomím tvrdit, že jde vlastně o druhý díl Barbarian Invasion. Co přinese?

Bič Boží

Tak především apokalypsu. Attila byl totiž tehdejším světem vnímán jako trest seslaný samotným Bohem (odtud také přezdívka „Bič Boží“) a když k jeho řádění přičteme i klimatické změny nebo nejrůznější nemoci, mohli se tehdejší lidé právem obávat, že nastává konec světa. „Rome II byla velkolepá oslava Říma coby velkolepé říše a teď máme úžasnou možnost tuto kapitolu společně s přicházející dobou temna uzavřít,“ říká Pawel Wojs z Creative Assembly.

Total War: Attila nás ve své kampani zavede do roku 395, kdy zemřel poslední římský císař Theodosius. Ten rozdělil své impérium mezi dva své syny – Honoriuse (Západní část) a Arcadiuse (Východní část). I přes toto rozdělení, které se nakonec ukázalo být definitivním, žila myšlenka jednotné říše i nadále – například zákony vydané jedním císařem byly většinou okamžitě uznány i druhým. V kampani však budou obě části samostatné frakce, přičemž hraní právě za tu západní má být podle slov autorů „výzva pro skutečné veterány série Total War“.

Nebudou vás totiž sužovat pouze nájezdy zmiňovaných barbarů, před nimiž budete moci nově také utéct (což je jedna z prezentovaných novinek, kdy obyvatelé města poberou co můžou a zkrátka utečou), ale i dříve zmiňované nejrůznější nemoci a změny klimatu. Propuknutí nemoci se bude odvíjet od špinavosti konkrétního města (špína je nově oddělena od veřejného pořádku) a její šíření bude probíhat přesně jako ve skutečnosti.

Klik pro zvětšení (Total War: Attila – preview)

Obležení, přátelská či nepřátelská armáda, ale dokonce i obchod může způsobit, že za chvíli nebudou umírat lidé pouze v nákazou ochromeném městě, ale také okolo něj. Onemocnění také bude mít speciální vliv na armádu, kdy nemocné jednotky zkrátka nebudou bojovat tak dobře jako ty zdravé.

Všude samý sníh...

A aby těch pohrom nebylo náhodou málo, zmíníme se také o změnách klimatu. Tehdejší svět totiž zrovna procházel výraznějším ochlazením a tak zatímco na začátku kampaně bude všechno relativně „normální“, tedy stejné jako v Rome II, postupem času bude sněhová pokrývka putovat čím dál tím víc na jih. Zima pak bude v postižených oblastech trvat déle, což bude mít vliv na úrodu či ekonomiku.

Všechny tyto prvky mají být graficky znázorněny na mapě kampaně, která se nově potáhne až k Uralu. Na první pohled tedy uvidíte, jak se danému regionu daří a jaká zastoupení mají mezi lidem nejrůznější náboženství. Společně s Total War: Attila se také vrátí jeden prvek, který ve hře postrádala zřejmě většina hráčů Total War: Rome II – rodokmen vládnoucího rodu. Opět se tak můžete těšit na uzavírání sňatků, správu přátel, zlepšování vztahů a podobně. Souvisí s nimi i vyhlašování výnosů (například Chléb a hry z Rome II) nad celými oblastmi, což budete moci nově udělat pouze skrze přidruženého správce.

Klik pro zvětšení (Total War: Attila – preview)

Zkáza z první ruky

O samotných bitvách toho zatím příliš mnoho nevíme, přesto bychom i zde našli několik novinek. Graficky zaměření hráči jistě ocení funkci „dynamického ohně“, což ve své podstatě znamená, že budovy, které se tehdy ve valné většině stavěly ze dřeva, budou hořet. A je jedno jak je zapálíte, jestli pomocí hořících šípů, katapultů nebo nového typu „rabujících jednotek“, zkrátka začnou hořet a po určité době lehnou popelem. Zda pak půjde toto spáleniště využít pro přesun jednotek zatím není jasné, nicméně oheň se prý dokáže rozšířit, přesně jako ve skutečnosti.

Druhá novinka má taktéž souvislost spíše s celkovým grafickým dojmem z bitvy, neboť konečně, máme chuť napsat dokonce KONEČNĚ, budou na bojišti přítomni také obyvatelé obléhaného/dobývaného města. Jejich chování si asi dokážete představit sami.

Datum vydání Total War: Attila zatím oznámeno nebylo, můžeme však spekulovat, že to bude někdy během příštího roku, spíše v jeho druhé polovině. Platforma je pak dovolíme si tvrdit více méně jasná, tedy počítače.


CGwillWin