Banda doposud neznámých vývojářů z SCE Connected Content Group si dala nelehký cíl - a sice vytvoření duchovního nástupce Hardwere: Online Arena. Hry, která vyšla již před dlouhými 13 lety a která se ve své době řadila k jedničce ve svém žánru. Roky uplynuly a před sebou teď mám její "pokračování" honosící se podtitulem Rivals. Dostojí ale kvalitám svého staršího bratříčka?
Princip hry přitom zůstává od originálu takřka nezměněn. Stále se jedná o akční multi-playerovou gamesu, ve které své síly poměřuje skupinka až deseti hráčů. Na začátku každé hry si přitom vyberete mezi tankem a džípem, jenž následně ovlivňuje váš styl hry.
Zatímco tak tank veškeré své karty sází na svou palebnou sílu, džíp se zase spoléhá na svou rychlost - žádné z vozidel tak není oproti tomu druhému v nikterak značné výhodě a hráči (ať už si zvolí tank, či džíp) jsou na tom více méně stejně. Značnou výhodu na bojišti lze ale jedním způsobem získat - a to sebráním jednoho z několika jednorázových power-upů, díky kterým si do svého zbraňového repertoáru přidáte ku příkladu naváděné rakety, štít, nebo lasery.
Své síly si pak spolu s ostatními hráči můžete poměřit v rámci (pouhých) čtyř herních režimů. První dva jsou přitom jakousi variací na klasický deathmatch a týmový deathmatch, díky čemu nepřináší nic nového a hráčům tak nabízí zaběhnutou klasiku. Obdobně jsou na tom bohužel i zbývající dva herní režimy, které rovněž nepřináší nic nového. V Team Domination se snažíte o zabrání a udržení příslušných bodů, zatímco v Team Elimination se snažíte o totální vyhlazení opozičního týmu (zde se nehraje na žádné respawny, tudíž má každý hráč pouze jeden jediný život).
Žalostný je i počet map, jejíž množství lze bez sebevětších problémů spočítat na prstech jedné ruky. Ano, jsou sice solidně zpracované a vypadají k světu (grafický kabátek nesoucí se v komiksovém stylu ke hře opravdu sedne), ale to pořád nic nemění na tom, že je jich opravdu, ale opravdu málo. Hra jako taková tak trpí jedním velkým neduhem - malým množstvím obsahu.
Značnou útěchou pro nás může být slib samotných vývojářů, kteří se nechali slyšet, že mají v plánu svou hru postupem času obohatit o nové herní módy, mapy a obsah obecně. Nyní se ale jedná o docela závažný problém, vyvolávající pocit, že hře zkrátka něco chybí a že byl původní obsah ořezán až na kost (snad se nedočkáme placených DLC).
Na stranu druhou tu máme celkem povedený levelovací systém, kdy se za překonání každé další úrovně můžete těšit z nově odemčeného skinu pro vaše vozidlo, popřípadě pro vaší postavu a také z občasného upgradu, jenž lehounce navýší vaše šance na přežití. Za zmínku rovněž stojí i to, že za každičký odehraný zápas získáváte pokaždé nějaký ten drobný peníz, sloužící rovněž k odemykání nesčetného množství kosmetických doplňků (hra je bez mikrotransakcí a tak si na vše musíte poctivě našetřit).
Hardwere: Rivals je zkrátka rozporuplnou hrou, na které měli její vývojáři ještě nějaký ten pátek pracovat, a nesnažit se o co nejdřívější vydání její "ořezané" verze. Za pár týdnů to třeba bude úplně jinak a před sebou budeme mít úplně jinou hru. Zatím ale nemůžeme hodnotit jinak.
Recenzovaná verze: PlayStation 4Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti SONY