Xbox Scorpio odhalilo své vnitřnosti a mnoho vývojářů nešetří chválou na Microsoftí hardware, který bude dostupný koncem tohoto roku. Jeden z nich je Mike Raynor ze studia Coalition. To je interním studiem Microsoftu a na starosti má zatím výhradně sérii Gears of War. Ten v rozhovoru pro Gamasutru řekl takovou, řekněme ne moc pozitivní věc, o originálním Xbox One.
Pocitově byla práce s původním Xbox One podivná. Přesněji řečeno Mike říká "Tak nějak to byl pocit, že jsme udělali opravdu krok zpět.". Od té doby se prý práce s Xbox One jenom zlepšuje. Ale nyní, s tím co umožňuje Scorpio, je opravdové potěšení s ním pracovat. Z pohledu vývojáře totiž práce na Xbox One, Xbox One S a nyní Scorpiem je z velké části podobná práci na PC. A u nich považují PC za ultimátní platformu co se týče škálovatelnosti.
Microsoft se opravdu snaží ukázat Scorpio v tom nejlepším světle. Dokonce šéf Xboxu řekl, že měli rozpracované celkem dva projekty. Jeden z nich byl zaříznut. Byl to projekt, který byl něco jako PS4 Pro. Prostě hardware z roku 2016, který by nakopnul výkon Xboxu. Nakonec se rozhodli tento projekt zrušit a vsadili na Scorpio, jako opravdu špičkový hardware z roku 2017. Sám Phil pochválil Sony co udělalo s PS4 Pro, že se jedná o chytré využití hardware roku 2016, ale Microsoft se vydal trochu jinou cestou. Už, aby tu bylo E3 a my se dozvěděli o Scorpiu finální informace.