Táto herná doba príliš nepraje milovníkom rýchlych ba až šialene frenetických závodných projektov a aj keď sa nájdu jemné pokusy rozbiť to trápne ticho (len si spomeňme na úspešný Nintendo hit Fast Racing Neo), každý sa s nádejou v oku aj tak stále pozerá do histórie a smúti za sériou F-Zero či Wipeout. Práve druhá menovaná IP už nikdy nemôže nasadiť také nostalgické peklo ako pred rokmi a nech už sa vám jej nový diel Wipeout Omega Collection páčil alebo nie, hlad po značkách tohto razenia bude asi večný. Nedávno sa ho pokúšal ukojiť neznámy čierny kôň štartovného pola s názvom Redout, ktorého vo svojej dielni ukul tím 34BigThings. Jeho koncept ponúkal jednak VR verziu pre PC a neskôr aj upravenú klasiku pre súčasné next-gen konzole. Práve tej druhej sme sa venovali v našom laboratóriu a prinášame vám výsledky testov.
Základná ponuka hlavného obsahu je u Redout dosť fádna. Okrem rýchlych pretekov na jednom z veľkého množstvo plavidiel si môžete skúsiť online závody pre 12 hráčov alebo sa s vervou pustiť do klasickej kariéry. Práve to posledné je onou blahodarnou tekutinou života, ktorá pulzuje v žilách atraktivity tohto projektu. Singl postavený na zbieraní skúseností a získavaní nových, čítaj ako rýchlejších a atraktívnejších, plavidiel nie je síce nič, čo by sme už nevideli u nulovej a históriou zabudnutej konkurencie, ale v tomto bode funguje tak ako má a to je to podstatné. Jednotlivé podujatia, na akých môžete prevetrať svojho vznášajúceho sa tátoša, sa v počtoch blížia za hranicu čísla sedemdesiat, čo je určite obdivuhodná cifra. Ak by ste však dúfali, že v hre objavíte rovnaký počet závodných tratí, tak budete silno sklamaní. Nenájdete ich tam cez dvadsať, a teda ich koncept a skladba podlieha recyklácii. Všetky sa totižto nachádzajú na jednej zúboženej planéte, ktorá vyzerá ako vystrihnutá z post apokalyptickej scenérie, čím narážam čiastočne aj na atmosféru sálajúcu z akýchsi kulís mimo okruhov. Stále je to však len závodenie a nič viac tam teda nehľadajte.
To, čo v tomto žánre robí legendy legendami, je práve správne navodenie šialených rýchlostí a stupňov preťaženia. F-Zero to svojho času zvládal kombinovať aj s priam epickým hudobným sprievodom a následne prevzal jeho štafetu toľkokrát spomínaný Wipeout. Pokiaľ chcete konkurovať týmto dvom legendám, musíte zvládať práve tento aspekt na výbornú, a našťastie Redout to dáva takmer rovnako dobre ako jeho učitelia. Pri závodoch proti drsnej umelej inteligencii (neváhajú vás pokojne vytlačiť z trate) si z počiatku budete pripadať ako skutočný amatér a jedine tvrdým drilom a opakovaným jazdením sa vám do krvi dostane tá správna svalová pamäť na určité úseky tratí a vaše skúseností sa časom premenia na lepšie a lepšie výsledky. Za hrateľnosť teda musím dať palec hore, keďže všetko bežalo pri testovaní na Xbox One takmer bez jediného zakopnutia, čím sa dostávam aj ku slušne nalinkovanej technickej stránke. U portov toto býva často problém a zvlášť v prípade konzol vždy nakoniec trpí koncový zákazník, ale Redout sa pochlapil a vymyká sa tak štandardu. Horšie to už je s online komunitou, ktorá logicky neponúka prepojenie na PC scénu, a tak sa dá označiť za mŕtvu pustinu bez živej duše. Či za to môžu vývojári v súvislosti s absenciou funkcie Cross play, to nechám posúdiť vás.
Správny kľúč k tomu, aby ste dokázali stáť na najvyššej pozícii aj v tých najnáročnejších eventoch, neleží zakopaný len u znalosti okruhov a taktiky výberu lode. Samotné plavidlá sa totižto nakupujú za získané peniaze, ale rovnako si ich môžete vylepšovať v dielni a posunúť tak ich výkon tým správnym smerom. Ak si myslíte, že vaša loď potrebuje väčšiu výdrž voči poškodeniu, jednoducho jej zaobstaráte lepšiu karosériu. Pokiaľ máte dojem, že strácate drahocenné sekundy pri štarte, vložíte peniaze do akcelerácie. Takto sa dá teda zvýšiť výkon a dosiahnuť potrebnej hladiny uspokojenia zo železa, do ktorého dennodenne vkladáte svoj osud. Sme však v ďalekej budúcnosti a čo by to bolo za sci-fi pretekanie, ak by sme do neho nemohli vpasovať aj trošku tej bizarnej mechanizácie. Jednotlivé lode sú za určitých okolností schopné škodiť jedna druhej. Môžete si pri aktivácii turba napojiť zdroj energie na vedľa letiaceho kolegu a doslova mu odčerpať nádrž a predbehnúť ho. Toto je jeden z mnohých taktických úskokov, ktoré Redout svojím konceptom umožňuje a spestruje tak zábavu.
Režim kariéry sa vetví do neočakávaných ponúk od závodných firiem, ktoré majú spestriť opakujúci sa obsah v eventoch. Zo začiatku sa to konceptu darí rozbíjať práve takýmito vložkami, ale po čase opäť hráč dostane nutkavý pocit, že sa začína všetko zrážať do seba a je to jednoducho dookola to isté. Môže nastúpiť nuda a tú už nezachráni ani slušný elektronický soundtrack či nedajbože zázrak v nájdení viacerých online súperov. Redout je však stále silným koňom v slabo obsadenom dostihovom závode. Ponúka prepracovanú kariéru a výborný pocit z rýchlosti. Ak práve toto hľadáte a chýbajú vám časy s legendami ako F-Zero a Wipeout, neváhajte a berte všetkými desiatimi.
Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Comgad
Recenzovaná verze: Xbox One
PC hry pro vás testujeme na sestavě LYNX