Tohle je spíše taková perlička než něco, co reálně by mělo posadit někoho na zadek. Je to dobré k uvědomění toho, jak dlouhou cestu jsme ušli za relativně krátkou dobu dvou celých a půl generace konzolí.
Ode dneška jsou dostupné hry z prvního Xboxu v rámci zpětné kompatibility i na Xbox One. A co to znamená pro rozlišení? Lidé měli strach, že budou hry rozmazané na moderních displejích a tudíž nehratelné. To naštěstí není pravda a konzole Xbox One hry neupscaluje (nedopočítává neexistující rozlišení), ale přímo renderuje ve vyšším rozlišení. To znamená, že na Xbox One S se každý jeden pod původní hry vyrenderuje 4x. Na Xbox One X to je celkem 16x. Tudíž od prvního Xboxu do dnešní éry 4K Xbox One X se rozlišení displejů zvedlo 16x, což je dosti šílené.
Albert Penello z Microsoftu upřesňuje, že to neznamená nativní 4K kvůli tomu, že v dobách původního Xboxu nebyly televize širokoúhlé. Tudíž reálná rozlišení jsou 960p na S a 1920p na X. Některé hry, jako třeba Ninja Gaiden Black mají podporu širokoúhlých displejů a běží v 60fps. Microsoft si zaslouží pochvalu, že zpětnou kompatibilitu dělá poctivě, a ne nějakým líným způsobem. Teď už bych prosil přidat do seznamu Forzu Motorsport 1, která se mi doma válí na DVD.
OG Xbox games run at 4X resolution on Xbox One S, and 16X resolution on Xbox One X - that's native, NOT upscaled! https://t.co/P3MIPVfhZc
— Albert Penello (@albertpenello) 23. októbra 2017
Ninja Gaiden: Black on OG supports Widescreen (16:9) display. So not only is it 16x resolution, it's also 60fps and fullscreen!
— Albert Penello (@albertpenello) 23. októbra 2017