V poslednej dobe som obmedzil hromadné publikácie takzvaných "nezávislých 2D zbytočností", ktoré aj tak len zaberajú éter, a vo výsledku nakoniec nikoho nezaujmú. Aktuálne my však do mailovej schránky pristálo PR na projekt Phantom Doctrine, a stačil len letmý pohľad na jeho koncept + technickú stránku, a okamžite som štartoval klávesnicu.
Phantom Doctrine je žánrovo zasadený do konceptu ťahovej stratégie a reprezentuje klasickú izometrickú kameru spojenú s 3D objektmi. Stačí keď si pozriete posledný trailer, prípadne aj obrázky medzi textom, ktorý som vám rovnako vložil pod text, a okamžite budete v obraze. Dejovo sa tu indie spoločnosť CreativeForge Games (autori Hard West) snaží priblížiť zákutia, nám staršieho dátumu narodenia, dobre známeho obdobia studenej vojny, čím sa dostávame na pôdu kontrašpionáže a zaujímavých príbehov.
Bude možné si užiť celú kampaň jak za agenta KGB tak aj za člena CIA, čím sa znovu hrateľnosť natiahne na dvojnásobok, keďže každá strana má svoje pre aj proti. Cesty ako splniť danú misiu sú samozrejme vetvené, a koncept vás tak nebude do ničoho prehnane tlačiť. Všetko je možné vyriešiť hrubou silou (za väčšieho rizika pomocou ťažkých zbraní), alebo dať prednosť jemnej, ale za to oveľa precíznejšej práci. Mapou vám pritom bude celý svet, ktorý sa nejakým spôsobom spájal s danou témou studenej vojny, a nachystať si máme 40 hodín čistého času v režime pre jedného. Kto by mal chuť vyzvať do hry aj priateľov, autori mysleli aj na nich a pridali multiplayer, či dokonca New Game + s novým príbehom. Malou zaujímavosťou z vývoja je určite meno Marcina Przybylowicza (autor hudby v The Witcher 3: Wild Hunt), ktorý pre túto hru spracoval soundtrack.
Phantom Doctrine vychádza s cenovkou cca 40€ už 14. 8. 2018 a to na PC, PS4 a XOne. Náš web vám samozrejme zabezpečí aj obsiahlejšiu recenziu, keďže si osobne myslím, že to bude stáť za to.