Začnime však pekne postupne. Každý deň sa môžete reálne stretnúť nie len so skutočnými hráčmi, ale aj s NPC súpermi. Tieto súboje sú po stránke odmien obmedzené na jeden jediný krát, takže opakované stretnutia vám už nič extra na konto nepridajú. Naopak ak sa rozhodnete vyhľadávať reálnych protivníkov, je nutné sa pripraviť na akési triedenie levelu vašich vreckových príšeriek. CP do 1500 bodov predstavuje najslabšiu skupinku. Do 2500 CP sa potom bude jednať o vyššie nároky no a tretiu skupinu budú už tvoriť silou neobmedzený Pokémoni.
Veľkou novinkou po stránke funkčnosti v boji je určite používanie druhého charge útoku. Ten má byť podmienený investíciou v zmysle hviezdneho prachu a cukroviniek, čiže nebude možné ho používať neustále. Rovnako sa však v priamom boji Hráč vs Hráč treba nachystať na fakt, že je možné sa aj brániť. Na obranu po útoku súpera máte však len pár stotín sekundy a tak nie vždy bude možné vykryť a odvrátiť poškodenie (to sa pri správnej reakcii dá minimalizovať na nulu). Takýto ochranný štít bude dostupný len pár razy za jeden súboj, teda opakovanie a zdržovanie priebehu boja nepripadá do úvahy.
Do každého súboju si beriete so sebou vždy len troch Pokémonov. Ak potom za súboj s NPC získate denne len jednu odmenu, tak v prípade skutočných protihráčov sú to odmeny až tri. V takýchto situáciách je nutné sa priblížiť priamo ku súperovi a pomocou QR kódu spustiť boj. Ak však máte vo friend liste niekoho so statusom Ultra alebo Best, pokojne je možné vyvolať boj aj na diaľku, čo určite motivuje ku vyššiemu tlaku na vytváranie lepších vzťahov medzi hráčmi. Ostáva ešte počkať na samotné vypustenie tohto veľkého vylepšenia a tešiť sa na novú úroveň zábavy s prívlastkom GO.