recenze
In Death

In Death - recenze
In Death - recenze
14:12, 11.07.2019

Mám za sebou skutočne intenzívny víkend plný brutality a nekonečných výkrikov v bolestivej agónii. Moje dve do krvi zodraté ruky by ste na prvý pohľad prisúdili k nejakej mŕtvole, viac než k žijúcej ľudskej bytosti, avšak osobne beriem naďalej svoje poslanie kritika videohier skutočne so všetkou vážnosťou, a preto som necúvol ani pred šialenou ponukou stať sa akýmsi križiakom virtuálneho stredoveku. Samotný angažmán na vlhkom hrade uprostred údolia mračien mi vybavila cestovná kancelária Solfar Studios a ešte než som vôbec stihol absolvovať základný kurz lukostreľby pre mierne retardovaných, už mi cez krk naťahovali tuniku s podivným erbom smrti.

Dark Souls posadený na roguelike koncepte so štipkou nemiestneho masochizmu.

Klik pro zvětšení (In Death - recenze)

Projekt In Death sa síce v ponuke PC objavil ešte krátko po konci minuloročného leta, avšak nejaký čas som si naň ja osobne musel počkať, keďže port pre PlayStation VR sa nerodil takpovediac okamžite. Cez to všetko sa nakoniec podaril a ako som už načrtol v úvode tejto recenzie, bola to pre mňa viac než len obyčajná VR hra. Nikdy som reálne nestrieľal z luku, a prípadne ani z kuše (o iných zbraniach to už však neplatí), a tak som sa vopred obával nepriamej podmienky pre pohybové ovládanie (môžete použiť síce aj klasický gamepad, ale to by bola veľká chyba), ktoré v zmysle použitia PlayStation Move periférie nie vždy dopadne dobre. Našťastie sa však u tejto značky opäť zadarilo a samotný aspekt simulovania a smerovania výstrelov zo spomenutej kuše a luku sa tu dokázal spojiť do príjemnej skúsenosti. Už len pre samotný fakt, že In Death je akčnou šialenosťou o boji rytiera s rôznymi formami nebezpečných nepriateľov. Je to ostatne taký Dark Souls odosobnený od neustáleho kotúľania sa hore dole.

Je dôležité neustále sledovať trajektóriu projektilov.

Klik pro zvětšení (In Death - recenze)

Zabudnite na nejaký príbeh, keďže ten by v akejkoľvek forme musel nakoniec ustúpiť zábavnej hrateľnosti. Tá spočíva v neustálom posune vpred cez procedurálne generované úrovne plné smrteľného zla. Na prežitie vám autori ponúknu luk, kušu a štít. Nič viac a nič menej neočakávajte a radšej dúfajte v príjemný koniec celej tejto netradičnej VR cesty. Ono prirovnanie k sérii Dark Souls je plne na mieste a ak si odmyslím veľavravný art a akési zasadenie, tak určite k tomu celému pasuje aj veľká porcia náročnosti a zomierania. Bez toho by ani In Death nedokázal vystrčiť hlavu z tej hromady priemernej konkurencie. Jemu sa to však darí aj napriek nešťastne zvolenej schéme pohybu hlavného hrdinu. Tu sa autori rozhodli vsadiť na overený teleport a akúsi formu hádzania magického kryštálu do diaľky, ktorý vás je schopný preniesť za chrbáty nepriateľov. Tento prvok jednak zmierňuje klasický sick efekt v zmysle plynulého pohybu, ale zároveň tak trošku komplikuje určité situácie v boji. Všetko hold má svoje klady a zápory.

Streľbu je možné realizovať pomocou dvoch nastavení. Jedno sa hrá na simuláciu a druhé je naopak freneticky rýchle.

Klik pro zvětšení (In Death - recenze)

Celý hrad, kde sa môžete pohybovať v rôznych úrovniach, ponúka aj akési skratky bez nepriateľov. Autorom sa do nich podarilo skryť pár bonusov, ktoré sú v prípade verzie PlayStation 4 logicky napojené na odmeny a trofeje. V tomto smere ale nijako neukrátili ani súboje ako také. Čím viac a čím efektnejší so svojím arzenálom ste, o to viac bonusov pristane na vaše konto, ale nie všetko v tomto zmysle funguje tak, ako má. Fakt, že ide o procedurálne generovaný svet, by evokoval očakávania v zmysle väčšej nápaditosti, čo sa ale vo výsledku nekoná. Každá časť mapy je až prehnane presná v zmysle akýchsi bezpečnostných zón, kde je možné nakupovať vylepšenia pre svoje zbrane. Mimo nich sa navyše dookola točia stále tí istí súperi, ktorých tu spočítate na prstoch jednej ruky. Ak teda vyložene nebazírujete na klasických roguelike prvkoch, asi sa nachystajte na efekt rýchleho nasýtenia hrou samotnou. Cez toto všetko mi ale In Death dokázal učarovať. Jednak úžasným pocitom pri streľbe, výborným ovládaním, svojou náročnosťou a v neposlednej rade aj trofejami. Projekt by nemal chýbať v zbierke každého VR nadšenca.

Grafická stránka je aj cez PSVR limity viac ako podarená.

Za poskytnutí hry na recenzi děkujeme společnosti Sólfar Studios

Klik pro zvětšení (In Death - recenze)

Recenzovaná verze: PlayStation 4 PRO (PSVR)
DOBRÉ
75%
CZECHGAMER
Jedinečný a zároveň drsný zážitok

CGwillWin