Je takým menším paradoxom, že práve dnes ja osobne píšem nasledujúcu novinku, keďže presne po dvanástej hodine, si budete môcť prečítať zaujímavý článok s hlavným hrdinom menom HTC Vive Pro. Do tej doby mám však pre vás aktuálne oznámenie o spustení predaja jeho vylepšenej verzie s dodatkom Eye. Samotné "oko" je pochopiteľne pointou sumy 42 999 Kč, za ktorú si nového VR miláčika môžete zadovážiť a zároveň ide o prvú interaktívnu formu ovládania hier/aplikácií pomocou pohybu očí. Nasleduje tlačová správa.
Společnost HTC dnes oznámila zahájení prodeje profesionálního systému virtuální reality s integrovaným sledováním pohybu očí HTC Vive Pro Eye. Novinka nabízí možnost interakce pouhým pohledem a nová vstupní data pro vývojáře i analytiky. Technologie umožní také nárůst výkonu i obrazové kvality bez zvýšení nároků na komponenty PC. Toho je dosaženo pomocí technologie foveated rendering vykreslující ve vyšší kvalitě pouze část obrazu, kterou uživatel skutečně sleduje.
Set virtuální reality je k objednání na stránkách vive.com a alza.cz za cenu 42 999 Kč. Komerční licenci Advantage s dvouletou zárukou pro podnikatele a nadstandardním servisem lze dokoupit za 4750 Kč.
Systém HTC Vive Pro Eye vznikl jako odpověď na potřeby profesionálních uživatelů a podnikatelů. Je vhodný nejen pro jednoduché instalace s jedním headsetem, ale i pro velké instalace pro více uživatelů. Dokáže plně využít sledování pohybu SteamVR™ 2.0 na prostoru až 10 x 10 m s využitím několika headsetů a bezdrátové připojení pomocí HTC Vive Wireles adaptéru. Nechybí samozřejmě špičkové OLED displeje s perfektním kontrastem a rozlišením 2880 x 1600. Velký posun však představuje technologie sledování pohybu očí, která přináší následující výhody:
Díky integraci sledování pohybu očí a technologii foveated rendering je možné snížit nároky na běh aplikací a zároveň zvýšit kvalitu obrazu. Výkon grafické karty je investován do vykreslování těch nejjemnějších detailů v místě, na které se uživatel skutečně kouká. Tam, kde lidské oko detaily nedokáže postřehnout, je výkon naopak ušetřen. Výsledkem je perfektní vizuální zážitek a efektivní práce s dostupným HW. I proto společnost NVIDIA označuje HTC Vive Pro Eye za nejvhodnější headset pro spojení s grafickými kartami RTX™ a jejich technologii Variable Rate Shading.
Skvělou ukázku spojení těchto technologií prezentovala v rámci GTC (GPU Technology Conference) společnost Zerolight. Jejich virtuální BMW M bylo možné na stánku nakonfigurovat, a následně prohlédnout v měřítku 1:1 včetně nejjemnějších detailů interiéru. Pro prezentující pak byla zajímavá především automaticky generovaná mapa, která odhalila, na co se uživatel nejvíce soustředil.
„HTC Vive Pro Eye posunulo vše, na co jsme byli zvyklí z HTC Vive Pro, na novou úroveň.“ komentoval technický ředitel Zerolight Chris O`Connor. „Technologie sledování pohybu očí nám umožnila nabídnout klientům přidanou hodnotu ve formě vyšší obrazové kvality a vhledu do chování jejich zákazníků.“